ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Branche in Zicht Kantoorpresentatie September 2013.
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
De marketingmixstrategie
TAAKVERDELING & COORDINATIE ZIE P.135. Filmpje op Youtube:
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
 QI&feature=related QI&feature=related.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd: ondernemerschap vereist
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Zorgorganisaties & vastgoed
Inleiding in de Marketing
de werkgever van de toekomst
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Ondernemen na je studie!
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Media en creativiteit Identiteit les 1
Marketing .
Marketing presentatie
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Beleidsvoering naar groei
Marketing vandaag en morgen
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde
Voorstelling Inhoudstafel Foto Identificatiefiche Woonplaats Hobby’s – Filmpje Motivatie studiekeuze.
Business Marketing Management
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketing Marketingoriëntatie
College 2 Marketingomgeving
Het nut van Business Planning
Hoe meet je welvaart? Arm&Rijk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Commercieel beleid en recht
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 4 Onderdeel : STRUCTUUR.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Dienstenmarketing Week 4.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De marketing van kennis
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Nederland Filantropieland
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt

Programma Workshop 1.Voorstellen 2.Marketingtheorie – Associaties – Definitie(s) 3.Verschillende aanvliegroute – Concurrenten – SWOT – Klantrelatie

Camillo Spratt 1. Directie (NoSuchCompany) 2. Adviseur, onderzoeker (WissemaGroup, Camillo) 3. Docent (Sioo, Transfergroep, Erasmus, SRA)

Wat is marketing?

“After about eighty years of formal marketing education (thought) there is no consensus definition of marketing." Ernest F. Cooke

Marketing Wat zijn uw associaties bij het begrip?

De marges worden lager, de prijsdruk groter, Het imago is niet optimaal Alles moet efficiënter Toegevoegde waarde onvoldoende zichtbaar Klant minder loyaal Kritiek op de rekeningen

Marketing Ontstond begin 20e eeuw als wetenschappelijke discipline in Illinois in de VS, waar agrarische overschotten leidden tot een zoektocht naar afzetmarkten.

American Marketing Association Het is belangrijk de relaties met alle stakeholders te managen; Het doel van Marketing is waarde creëren; Marketing is een bedrijfsactiviteit en -functie; Van een focus op transacties, naar een focus op relatie.

De concurrent als stakeholder “marketing is oorlog, waarbij de concurrent de vijand is en de klant het gebied dat overwonnen moet worden…” A. Ries en Jack Trout

Vrienden voor het leven

De 4 P’s 1.Prijs, 2.Promotie, 3.Product en 4.Plaats. 5.(Personeel, positionering, etc.) U kunt in essentie vier variabelen (ingrediënten) gebruiken bij het opstellen van een marketingplan.

S.W.O.T.

Focus op relaties Voor een goed advies moet u uw klant goed kennen, ook kennis van het primaire proces (bijvoorbeeld ingericht op branchekennis), want dan weet U wat de klant bezighoud en kunt U inspelen op de behoefte i.p.v. op het pushen van je diensten.

Uw strategisch marketingplan Dit vertalen we in de tweedaagse naar: Waar staat u NU met uw organisatie (uitgangspositie)? Wat gebeurt er in de omgeving van uw organisatie?; Sterke en zwakke punten van uw organisatie en de belangrijke trends; Gemotiveerd maken van een strategische keuze; Op welke doelgroep richt U zich met uw organisatie (segmentatie) en hoe bepaalt U realistische targets; Wat wordt Uw positionering? (Dat wordt uw boodschap naar de markt)

Hartelijk dank voor uw aandacht!