Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli 2013. 24 september 2014 2 Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Branche in Zicht Kantoorpresentatie September 2013.
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Menno Karres Lead Auditor
SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Wat is IFA Bedrijfsadvies
De kern van de zaak.
SCHOEN- MONITOR Aanleveren cijfers en inzien eigen benchmarkrapport via of
Zaterdag 5 juli 2014 O3D 2009 Sturen op cijfers door Carla Melchior.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Meten is weten, gissen is missen. Hoe staat het met uw liquiditeit?
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Energiebesparing organiseren, hoe?; Nieuwe energie in bedrijf, een uitgelezen KANS Martin Kloet Datum: 17 juli 2014.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
Marc de Roos Amersfoort 29 november 2007 ID-game een ervaring in samenspel.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Accountancy en Advisering
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Ppt voor trainer Gabrielle Bos
Strategische samenwerking
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Kennismaken met SynCount. Programma 1.Over SynCount 2.Onze werkwijze 3.Synergie van specialismen 4.Duurzaamheid 5.De toegevoegde waarde van SynCount.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Marco Gala 14 mei 2014.
Doelen Soorten vormgeving.
Slotconferentie Kies Actief 15 juni 2011 Rik Feddes ………………………..
Zorg Prestatie Monitor “Patiënt ervaring metingen”
Dia 1 De accountant als sparringpartner voor het MKB Dia 1 Jan Wietsma 25 november 2014.
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Meten en Vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? Cultuur in Beeld Meten en vergelijken Hoe staat jouw instelling er voor? 1 december 2014 Wietske.
Beleidsinformatie Jeugd
Nieuwsbrief Januari 2014 De cijfers Koppeling met Landelijk Register Orthopaedische Implantaten Stand van zaken: onderzoek met stappenteller Contact Volgende.
Mentoren JobRotary : Guus Hoefsloot, Jan Manders en Anne Broekema
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | juli 2014.
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Social media presentatie
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Ondernemen moet je doen
Pmg. interviews afnemen dropbox aanmaken sites Plan van aanpak Checklist%20plan%20van%20aanpak.pdf
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
Vijf stappen Borgen Bewustwording Bespreekbaar maken Bewerkstelligen
Financiering Onderneming
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli 2013

24 september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert BiZ onze klanten op?  Aanpak in twee stappen  Stap 1: Factsheet  Stap 2: Benchmarkrapport

24 september Branche in Zicht  Proactief richting klant  Dialoog  Toegevoegde waarde  Onderscheidend vermogen  Tevreden klant  Extra omzet  Hogere cross-sell  Betere klantrelatie Branche in Zicht  Platform met actuele kennis en inzicht over branches  Benchmarkdatabase  Trends en ontwikkelingen van branches  Advies- en communicatietools Het voeren van een strategisch gesprek met de klant En daarmee invulling geven aan de rol van adviseur

24 september Onderzoek: Wat verwachten klanten van ons? Wat verwacht de klant van zijn adviseur*?  De klant verwacht dat zijn adviseur met raad en daad als een sparringpartner naast hem staat  De adviseur moet verder kijken dan ‘alleen de jaarrekening’, de klant wil graag strategisch advies voor de lange termijn  De klant ziet zijn accountant minder als controleur maar meer als adviseur  De klant vindt het belangrijk dat zijn adviseur kennis en ervaring heeft met de branche waarin de klant met zijn onderneming actief is * Uitkomsten klantenonderzoek SRA i.s.m. Universiteit Leiden

24 september Wat kan BiZ daarin betekenen? Toegevoegde waarde met BiZ  Het rapport is toegesneden op de onderneming. De klant krijgt inzicht in hoe hij het doet ten opzichte van branchegenoten.  Het adviesgesprek wordt gevoerd op basis van actuele en betrouwbare feiten en cijfers.  Alle partijen zijn op de hoogte van de trends en ontwikkelingen uit de branche.  Diverse instrumenten kunnen worden ingezet om verschillende vraagstukken te beantwoorden; creditrating, prognoses, ondernemerskompas et cetera. Veel ondernemers zijn uitermate goed in hun vak, maar vaak minder goed in (het sturen op) cijfers. En laten wij daar nou net wél veel verstand van hebben! Een win-win-situatie voor ons en onze klant.

24 september Het verschil tussen BiZ en benchmark BiZ is het totale platform voor het ontwikkelen en delen van kennis over branches, bedrijven en ondernemers. Benchmark is hier een onderdeel van. Benchmark is een van de tools om pro-actief te adviseren. Andere tools die deel uitmaken van BiZ:  rating  prognosetools  gerichte cursussen  branche-expertgroepen

24 september In de klantbenadering en het gebruik van het benchmarkrapport worden twee stappen onderscheiden: Stap1.Factsheet met zes kengetallen. Doel: ‘teaser’ voor bij de (concept) jaarrekening. Stap 2.Benchmarkrapport Doel: adviesgesprek met de ondernemer. Stap 1 Factsheet met kengetallen Stap 2 Benchmark- rapport Benchmark in twee stappen

24 september Het stappenplan Stap 1: Factsheet  Zes kengetallen van de klant afgezet ten opzichte van het branchegemiddelde  Jaarlijks bij het bespreken van de jaarrekening  Vormt de teaser voor het benchmarkrapport.  Face to face bespreken  10 minuten gesprek Stap 2: Benchmarkrapport  Trends en ontwikkelingen van de branche en een groot aantal klantcijfers ten opzichte van de branche  Uitgebreide rapportage om een strategisch gesprek te voeren  Identificeren van behoeften en vragen die bij de klant leven  Face to face bespreken  Uitgebreid bespreken  Jaarlijks als follow-up in de periode na de jaarrekening bespreking Stap 1 Factsheet met kengetallen Stap 2 Benchmark- rapport

24 september Stap 1: Factsheet

24 september Stap 2: Benchmarkrapport Overzicht van de branche Overzicht van de branche Benchmarkcijfers Benchmarkcijfers Afsluiting: dialoogvragen Afsluiting: dialoogvragen

24 september Meer informatie? Een uitgebreide handleiding om de benchmark in te zetten bij uw klant vindt u op > voor de adviseur > hoe vertel ik het mijn klant?