Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
De marketing-omgeving
IN BRUGGE Gezien door een marketingbril Brugge Donderdag 08/09/2011 Georges Van Nevel CEO DVN & Calidat.
Marketing voor verkeerskunde
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Kamer van Koophandel Haaglanden
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Marketingmix & Concept
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
Glow Eindhoven.
P Academie voor bijzondere wetten1. 2 Gemeentelijke verordening 60% 3 Academie voor bijzondere wetten.
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
Hoe kan het jou veranderen?
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Marketing Werkgroep 6.
Social Media Audit.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Inleiding tot marktonderzoek
Ondernemingsplan.
Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Definitie van marketing
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Marketingproject-communicatieplan
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid en recht
International Business Adviser
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
Marketing 5 havo.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Marketingstrategie.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Transcript van de presentatie:

Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk? Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

Marketing is een middel! Hoe denken bedrijven? Marketing is een middel!

Hoe werkt een merk? Ervaring ipv opleggen Regisseur ipv eigenaar 9 Associaties ipv feiten

SWOT analyse Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Individualisering Informalisering Informatisering Internationalisering Intensivering Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Aanvallen Verdedigen Zwak (intern) Versterken Aanpassen

Voorbeeld: Volvo

Voorbeeld: Volvo

Merkontwikkeling En uw mogelijkheden

Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  14 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 15 Belofte Commercieel succes  8. Merkessentie Maatschappelijk succes  4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©

Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 16 Belofte Commercieel succes  8. Merkessentie Maatschappelijk succes  4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©

Voorbeelden: Robeco … en … De Vries

Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  18 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

De Vries Amateurkunst

Succes!