Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk? Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Marketing is een middel! Hoe denken bedrijven? Marketing is een middel!
Hoe werkt een merk? Ervaring ipv opleggen Regisseur ipv eigenaar 9 Associaties ipv feiten
SWOT analyse Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Individualisering Informalisering Informatisering Internationalisering Intensivering Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Aanvallen Verdedigen Zwak (intern) Versterken Aanpassen
Voorbeeld: Volvo
Voorbeeld: Volvo
Merkontwikkeling En uw mogelijkheden
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes Maatschappelijk succes 14 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 15 Belofte Commercieel succes 8. Merkessentie Maatschappelijk succes 4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 16 Belofte Commercieel succes 8. Merkessentie Maatschappelijk succes 4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©
Voorbeelden: Robeco … en … De Vries
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes Maatschappelijk succes 18 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©
De Vries Amateurkunst
Succes!