Duo Die Twee een interactieve kwis.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
De eerste 10 Nederlandse grondrechten (bron: Schooltv)
Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
De gezonde school.
?.
Rotary is een club van vrouwen en mannen die elkaar iedere week ontmoeten en dan elkaar vertellen over hun werk We helpen mensen die hulp kunnen gebruiken,
Informatieavond Petrus en Paulusschool
passend onderwijs en zorgplicht
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Onderwijs en kinderarbeid
de ouderbetrokkenheid vergroten
Welkom op onze thema-avond
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
In de Rift Vallei in Ethiopië komt vaak extreme droogte voor.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Boerhaaveplein. Van wie komt de vraag om een aanpassing van het plein?  Van buurtbewoners met kinderen  Van buurtkinderen  Van schoolkinderen  Van.
Voorbereiding post 5 Mmm ... lekker snoepen Groep 5-6.
Gezellig samen melk drinken en fruit eten, dan doen we nog een spelletje of luisteren naar een verhaal.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Jij hebt ook wat te vertellen!
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
UITDAGING 2 Wat is het kinderrecht dat hoort bij ‘onderwijs’ en bij ‘bescherming tegen kinderarbeid’? De wet dat hierbij hoort is het kinderwetje van houten.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Als zelfstandig wonen niet meer kan
Informatieavond Mariaschool Wierden
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
SAMENWERKING CORPORATIE EN BEWONERS INVLOED EN ZEGGENSCHAP Resultaten van onderzoek onder 6 klantenpanels (3302 deelnemers)
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Rijke familie: - Rijke heer werd wakker gemaakt door slaaf. - Salutatio: heer werd begroet door clientes. - voedsel, geld, bescherming - kinderen gewekt.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Informatieavond De Schelven Groep 4-5
Verantwoorden over passend onderwijs Congres Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Informatieavond groep 3
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Tutti Frutti Europese schoolfruitactie Tutti Frutti – Fruit op school is een initiatief van: met steun van:
Nieuwsbrief Augustus 2015 Personele zaken Juf Amy is gestart in groep 8. Zij en de kinderen hebben er al twee leuke dagen opzitten. We wensen haar veel.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Welkom op onze ouderochtend
Methodiek: Plancyclus
Zorgen voor een zo laag mogelijke ouderbijdrage ! Jij helpt ook mee !
Het huidige model Obs ’t Hunnighouwersgat. Schooltijden groep 1 tot en met 4 Maandag, Dinsdag, Donderdag:08.25 – 11.45Pauze van tot met pauzehapje.
Verkorte Middagpauze Model Obs ’t Hunnighouwersgat.
2 Wat is (digitaal) pesten? Groep 7 3 Leuke school De tweede dag lag mijn lunch Als beleg tussen blz 13 en 14 Van mijn nieuwe wiskundeboek Toen kreeg.
Welkom!! Namens de Ouderraad. Wat is een ouderraad? We zijn een groep enthousiaste ouders die graag iets extra betekenen voor de school en de kinderen.
Info avond cluster 3/4/5/. Agenda Welkom Verdeling binnen het cluster 3/4/5 Zelfstandig werken Planbord Onze (school) Visie Organisatorische aandachtspunten.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
WELKOM in de 3 e graad!. Samen en apart ? samen -Nederlands luisteren, spreken, creatief schrijven, lezen -WO -muzische vorming: knutselen, muziek, drama,
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Welkom in groep 7! Informatieavond 5 september 2017.
DE OVERHEID & GOED WERK.
Medezeggenschap? Ook voor u!
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Transcript van de presentatie:

Duo Die Twee een interactieve kwis

Ja/nee vraag: Het schoolgebeuren is een zaak van leerkrachten en ouders die samenwerken?

Ja/nee vraag: Vindt u het belangrijk dat uw kinderen gezond eten, zowel thuis als ook op school?

Stelling: Op school gelden hier geen strikte regels voor, school adviseert wel om iets gezonds mee te nemen en ook een gezonde traktatie met verjaardagen wordt op prijs gesteld.

School/ouders vraag: Waar ligt de verantwoordelijkheid thuis of op school?

Ja/nee vraag: Vindt u het belangrijk dat uw kind in een lokaal les krijgt dat schoon genoeg is?

Stelling: School heeft te maken met een budget, ook voor het schoonmaken van de school. Met hulp van ouders worden veel extra schoonmaakklussen geklaard, wat de hygiëne hoog houdt en de ouderbijdrage laag.

Ja / nee vraag: Vindt u het ten aanzien van ouderinbreng op school belangrijk dat iedereen zijn steentje bijdraagt?

School / ouders vraag: Moet school regels opstellen om er voor te zorgen dat alle ouders hierin meewerken of moeten ouders hierin zelf hun verantwoordelijkheid nemen? Waar ligt de verantwoordelijkheid bij ouders of bij school?

Ja/nee vraag: Regels die om praktische redenen worden gesteld door school moeten door alle kinderen opgevolgd worden?

Stelling: Vroeger werden de regels op school veel beter nageleefd door de kinderen dan nu (O,ja ? ? ?)

School/ouders vraag: Wie is er verantwoordelijk voor dat kinderen zich houden aan regels, school of ouders?

Stelling: Op school zijn er regels gemaakt op dit gebied Stelling: Op school zijn er regels gemaakt op dit gebied. Voorbeeld: Niet voor kwart over 8 op school zijn. Niet na half 9 op school komen. Tussen de middag niet voor kwart voor 1 op school zijn.

Ja/nee vraag: Ouders moeten er zelf voor zorgen dat hun kinderen niet te vroeg of te laat op school zijn?

School/ouders vraag: Is wat er gebeurt met de kinderen voor en na deze gestelde schooltijden de verantwoording voor school of voor de ouders?

Slot: Regels stellen is een zaak van ouders en school/leerkrachten Inbreng van ouders op school bij heel veel dingen is van grote invloed. Kinderen moeten leren zich aan regels te houden. Leren moet al thuis gebeuren en school moet hier een verlengstuk van zijn. Leerkrachten moeten naar vermogen toezicht houden op het naleven van regels.

Samenspel tussen ouders en school/leerkrachten is zeer belangrijk. Uitkomst: Samenspel tussen ouders en school/leerkrachten is zeer belangrijk.