RINSKE JASPERS FAIJER.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rijdend op een paard hoeft een handicap, geen beperking te zijn. Het geeft een gevoel van vrijheid, je bouwt een band op met het paard. Het geeft je een.
Advertisements

Belang van beweging voor ontwikkeling van de hersenen
Hoera, een oudergesprek!
Beroerte en vermoeidheid Beroerte en depressie
Het energieproject EEN BEELD UIT DE PRAKTIJK. van “Ik heb geen zin om therapie te doen en dieet te gaan volgen.” tot “Wanneer is het nog eens energieproject.
Parmentier Laurien 1Ba0 b
16A Frederike Bierens Tom Custers Patrick de Hoogt Jasper van Miert
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Piramide Welkom in de taalklas De VVE- methode.
Ronald Kuiper Peter Fokker
Je kind stimuleren in zijn ontwikkeling Als je kind groot wordt,
Korte Synthese Laleman Angelique.  1. Inleiding  2. Motorische ontwikkeling van kinderen met een gehoorstoornis.  3. Het verband tussen evenwichtsstoornissen.
Hoofdstuk 4 Sensomotoriek.
Spieren.
Embryonale ontwikkeling
Embryonale ontwikkeling
Barbara Gijsbers Anita Legtenberg Dr. I. Mesters
DCD Developmental Coordination Disorder
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Dementie Omgaan met de gevolgen van dementie .
Methodische vaardigheden
De sensomotorische ontwikkeling van kinderen met een auditieve en visuele beperking (doofblind) en de rol van kinderfysiotherapie Masoud Salavati.
De oudere stagiaire.
Phelan-McDermid Oudercontactdag
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Het begint bij het jonge kind
Jij bent okay! Een competentietraining voor jongeren met LVB en hun ouders met psychische en/of verslavingsproblemen Ivon Riemersma Junior onderzoeker.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Kinderteam Oosteinde Ina Alberts Willemien Fokke Jannie Oppedijk
Mijn kind gaat naar de basisschool Themabijeenkomst.
Hoofdstuk 9: Zindelijk worden en zindelijkheidsstoornissen
Ontwikkeling van het jonge kind
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Shouderklachten: kalkophoping in de schouderpees
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
1BAO2KWIZERA ORGAN CYNTHIA ONTWIKKELINGEN IN DE DIAGNOSTIEK EN BEHANDELING VAN LEUKEMIE BIJ KINDEREN MET DOWNSYNDROOM.
DOWNSYNDROOM Janne Lefebvre
GMFCS Vertaald door Dr. Jan Willem Gorter
Leer kracht Workshop over competenties van
Marieke Guelen Kim Strik 24 november 2008 Logopedische Dienst Maas & Waal.
Wat houdt dit in? Hoe lang houdt dit aan? Wat kan hier aan gedaan worden?
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
WORKshop oefentherapie Mensendieck beweegt mensen 26 maart 2011 Miriam Meijerink.
Ouders-kind-peuterspeelzaal één pakket samen verantwoordelijk!
Thema 6Regeling en waarneming Onderdeel Spieren en beweging
Tienerschool Heilige Familie Site Gallaitstraat/Schaarbeek.
Oefentherapie Cesar/Mensendieck: Specialist in het aanleren van gezond beweeggedrag dag maand jaar Naam.
Topfysiotherapie en Haptotherapie de Basis
Topfysiotherapie en Haptotherapie de Basis
Het trainen van mensen met een NAH
Motorisch leren bij pupillen
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs Motorische ontwikkeling
Fast running shouldn´t be forced
Netwerkbijeenkomst Zorgpad: valpreventie
Doelen behalen met activiteiten
Innovaties in de Zorg. Innovaties in de Zorg Waar gaan we het over hebben? Wat is het Huis van Morgen? Dementie en hulpmiddelen, gaat dat samen? Waarom.
Doelen behalen met activiteiten
Signalering van depressie bij ouderen
De Limburgse ouderenzorg in beweging
De ontwikkeling van het kind !
De zorg voor kinderen met Downsyndroom
PP Koliek.
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
ADL Les 1.
Soorten Spierweefsel.
Jolanda van Gorkum, gespecialiseerde verpleegkundige Parkinson en MS
Ontwikkelingspsychologie
ontwikkelingspsychologie
Groeihormoon-stoornis..
Transcript van de presentatie:

RINSKE JASPERS FAIJER

Waar gaan we het over hebben? voorstellen ouders voorstellen Henny van Gorkum voortgang en verloop van Rinske tot aan groep 3 Downsyndroom en kinderfysiotherapie Rinske en kinderfysiotherapie

Voorstellen vader Frederik Jaspers Faijer moeder Natasja Jaspers Faijer Henny van Gorkum, Stichting Verzorgd

Voortgang en verloop van Rinske tot groep 3 geboorte contact met Stichting Verzorgd thuis Early Intervention begeleiding kinderdagverblijf voorbereiding peuterspeelzaal voorbereiding basisschool voorbereiding overgang naar groep 3 nu zit ze in groep 3

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie Hoe verloopt de motorische ontwikkeling en waarom is kinderfysiotherapie nodig?

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie symmetrische bewegingspatronen weinig variatie in bewegen de bewegingen verlopen trager de evenwichtsreacties zijn minder ontwikkeld verlaagde spierspanning verminderde doelmatigheid van de bewegingen de motorische mijlpalen worden later gehaald en met een groter spreiding

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie Is behandeling van kinderfysiotherapie effectief? Peter Lauteslager Stoornissen in het systeem van de houding

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie Primair verlaagde houdingsspanning Secudair spieren werken niet goed samen onvoldoende evenwichtsreacties verminderde bewegingsgevoel vergrote bewegelijkheid van gewrichten

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie Gevolgen problemen met het innemen en handhaven van posities tijdens houding en beweging onvoldoende ontwikkeling van adequate motoriek onvoldoende doelmatige motoriek

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie Welke soort behandeling is dan effectief?

Downsyndroom en Kinderfysiotherapie oefentherapie veel herhalen balansvormen (zitten en staan) stimuleer zo veel mogelijk bewegen op een gewone manier (ADL) instrueer via voordoen blijf gedurende het hele leven beweging stimuleren het belangrijkste is dat de behandeling moet worden aangepast op de motorische mogelijkheden van het kind

Rinske en Kinderfysiotherapie Rinske heeft in het begin therapie gehad in het ziekenhuis van een kinderfysiotherapeut. daarna zijn we overgestapt naar een kinderfysiotherapeut in de particuliere praktijk. Rinske kreeg 1 keer in de 6 weken therapie accenten werden gelegd om de motorische mijlpalen te behalen nu liggen de accenten op de fijn motorische motoriek en de grof motorisch motoriek(het leren van dubbeltaken)

VRAGEN