Afstand nemen Observeren Perspectief wisselen Nieuwe rich- ting ervaren Het geheel zien Voelen wat is LoslatenLaten ontstaan Nieuw willen ervaren Jezelf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Chantal Bergers 7 februari 2013
Advertisements

Van drukker tot industriele procesoperator
Rekenen met muzieknoten
Wil jij ‘je ongekende vermogens’ leren kennen?
Intentie veranderen door bewustzijn
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Activeren van ouders met behulp van video-beelden
‘Van moeten naar willen!’
“Hoe kom ik aan klanten?”
Visie, missie en kernwaarden
Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
11/ post-hbo Project- en verandermanagement Leiderschap -Trainingsweekend 2 Leiderschap: cirkels van oorzaak en gevolg Enthousiasme voor de.
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Inleiding Mentale Training Rico Schuijers
Music …Barbara Streisand
Music By: Barbara Streisand Memories.
Jubileum event The battle for talent; 1+1=3! 17 oktober 2013
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Landgoed de Horst - 1 September 2007 Driebergen, Netherlands Judith Flick – Presencing Institute Theorie U: Vanuit de Toekomst Leidinggeven.
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Human Dynamics.
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Projectcoördinator Kennisnetwerk CVA Nederland
Godsdienst en ASS Buitengewoon secundair onderwijs
Congres Appreciative Inquiry
Ervaringen Implementatie in Nederland
Coachen Maandag 14 juni 2006.
PAD Mindfulness en Yoga
Gespreksvaardigheden
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
The Art Of Photography Song by: Barbara Streisand ( “ Memories “)
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
REFLECTEREN Wat is dat?.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Reflecteren.
De leerling of stagiaire in beweging!
Dozen als werkvorm in de godsdienstles PAG BuBaO bisdom Hasselt
Coachen op competentie-ontwikkeling
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
ER. ER Vitale Actieve Houding Verschil voelen en ervaren tussen een actieve en inactieve houding Zelfvertrouwen en uitstraling – Van jezelf – Van je.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Workshop Waarderende oudergesprekken 7 en 9 juni 2016.
Hoofdstuk 16 VVT Persoonlijke Basiszorg 2 VP15 Verpleegkunde Carin Hogenbirk juni 2016.
Professionalisering en intervisie
Psychomotorische taxonomie
Wat is DRAMA??.
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
VU: Kristien Lammertyn en Marijke De Smet
Het loopbaangesprek.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Spreuken met Veronica Saint Muziek: You And Me.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
De week van de vrijwilliger
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
BOM-model PV 25/03/2014.
VAARDIGHEDEN 3 Ontspanning, acceptatie, rust
Internationalisering rsg Wiringherlant 3e klassen Havo en VWo
Van Eiland naar wijland
Transcript van de presentatie:

Afstand nemen Observeren Perspectief wisselen Nieuwe rich- ting ervaren Het geheel zien Voelen wat is LoslatenLaten ontstaan Nieuw willen ervaren Jezelf weer herkennen Energie voelen Kristalhelder maken Voorstellen wat ontstaat Dromen concretiseren Experimenteren Succesverhalen Klein begin Institutionaliseren Verbreden Bedrijfsbreed ontwikkelen Genieten Senge,Scharmer,Jaworski, Flowers Presence. Human purpose and the Field of the future, SOL, 2004 waarnemen (verwoorden, verbeelden) ervaren (verdiepen, verankeren) realiseren (vormgeven, verwezenlijken) The “U”-movement

1. onbewust onbekwaam (niet bewust van je handelingsverlegenheid:  blind spots) 2. bewust onbekwaam (bewust geworden van je handelingsverlegenheid  leervraag) 4. onbewust bekwaam (onbewust doe je wat gedaan moet worden, geautomatiseerd) 3. bewust bekwaam (bewust dat je de beoogde vaardigheden onder de knie krijgt ) BEWUST WORDEN LEREN MOEITELOOS DOEN

Willen & Zijn Weten & Begrijpen Moeten & Mogen GedragResultaat Leren in Actie Reflectie op Leren in Actie Enkelslag leren (verbeteren, regels aanpassen) Dubbelslag leren (vernieuwen, veranderd inzicht toepassen) Drieslag leren (ontwikkelen, transformeren, anders zijn) Leerdrempels INTERVISIE ALS OPEN LEERMETHODE Kernvaardigheden: luisteren door je oordelen uit te stellen, vragen stellen, adviseren, ….