Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, 19.00 – 21.00 uur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verkiezing Project van het Jaar 2012
Advertisements

Vorming Nieuwe Leerkrachten (in eigen beheer) Assistentie
Het doen van eigen onderzoek
Onderzoek eigen regio en geografische werkwijzen
ZINTUIGLIJK WELBEVINDEN
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Sta stil... Maak contact... Voel... Kies... 4 avonden voor jou.
Ouderavond Eerste Heilige Communie
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Lotgenotencontact.
Feedback geven en ontvangen
Innovatie-opstellingen TNS NIPO Dinsdag, 20 februari, Amsterdam.
Ouderpanel OBS De Bongerd 1 november uur Opening uur Ronde uur Pauze uur Ronde uur Afsluiten.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Perspectief op Rijpelberg
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Een kind inschrijven in een kleuterschool of lagere school in Antwerpen Het centraal aanmeldingsregister.
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
UITNODIGING WORKSHOP VERANDERMANAGEMENT: “BETEKENISVERLENING IN ACTIE”
Sta stil... Maak contact... Voel... Kies... 4 avonden voor jou.
Het Management Informatie Portaal
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Marketing Information Event 15 November 2006 Merkopstellingen: Wat, Waarom, Wanneer en voor Wie (niet)?
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
Programma anticonceptie
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
INTERVISIE Zuid-Holland
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Tillie van der Poel Femke Lans & mystery guest blooming trainingsbureau.
Op zoek naar het geheim van een innovatieve schoolleider
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
WELKOM BIJ. Werken met gevoel Gevoel en intuïtie als beste raadgever.
Hoe een loopbaandialoog te voeren
Interventie-opstellingen Specialisatieblok Implementation and Change Managment Utrecht, 25 juni 2007.
Platform Organisatieopstellers 26 maart 2007 Resultaten promotieonderzoek merkopstellingen.
Merkopstellingen College van Bestuur Open Universiteit Nederland Dinsdag, 6 maart, Heerlen.
NETWERKBIJEENKOMST MAANDAG 14 NOVEMBER.
Rots en Water sociale competentie training Rots en Water Instituut NL.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007.
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Projectgroep “andere tijden” (MR, ouders, team, directie)
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Groei, kijk eens met andere ogen... JBN, dinsdag 17 oktober 2006 Groeiopstellingen: Inzicht in groeibeslissingen.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Managementgame 4/11/2015. Vandaag Inleiding Marcel van der Lugt -Competentie/Leerdoel/Toetsing -Spelen van de game, wie, wanneer? -Tips van studenten.
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
gespreksvaardigheden
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
1 Handleiding voor een workshop rond ethische dilemma’s Johan Vanmarcke – RC Diksmuide-Westkust.
Welkom bij Summit Health Themabijeenkomst GEZONDBeleid Leeftijdsbewust personeelsbeleid.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Winnock Gabi van Eijk :Bewegingsdeskundige
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Identiteit en Zelfregie
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
E health, Domotica en E-learning
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, – uur

Programma vanavond ­19.00 – Verbale introductie merkopstelling ­19.30 – Fysieke introductie merkopstelling ­20.00 – Merkopstelling rond merkbeslissing

Introductie Wim Jurg : Doctoraal econometrie, kandidaats psychologie – : Merkadviseur en marketing docent (OUNL) – 2007: proefschrift merkopstelling (RUN) – : merkopstelling afstudeerthema (OUNL) 5.Wetenschappelijke bron merkopstelling: psychodrama 6.Persoonlijke bron: opstellingservaringen als voetbalcoach en levende spelen

Procedure merkopstellingen Vijf hoofdfasen: 1.Dialoog 2.Projectieve identificatie 3.Emotionele systeemfeedback 4.Simulatie en visie-ontwikkeling 5.Creatieve interpretatie.

1. Dialoog: Verbalisatie merkvraagstuk en -elementen

2a. Element projectie: Anthorpomorfisering / projectieve identificatie kernelementen

2b. Huidige systeemprojectie: Positionering ‘representanten’ kernelementen huidige situatie

3. Emotionele systeemfeedback: Element-representanten ondervragen op gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen

4. Simulatie en visiefase: Toevoegen merkverandering en optimaliseren systeemenergie

5. Creatieve interpretatie: Verwoorden inzichten en emoties ten aanzien van effect merkverandering

Systeemopstelling samenvattend 1.Wat: antropomorfe, ruimtelijke systeemmetafoor 2.Wanneer: onbestemd gevoel over beslissing 3.Waarom: on- c.q. voorbewuste kennis bewust maken 4.Voor Wie: mensen met fysieke, emotionele en spirituele intelligentie.

Fysieke introductie projectiefase: automerkopstelling als consument 1.Kies iemand voor ­Jezelf ­Je favoriete automerk ­Een neutraal automerk ­Een automerk ‘waarbij je liever gaat lopen’ Maar …, meldt niet wie welk merk representeert. 2.Stel deze vier elementen op in de ruimte.

Regels vraaginbrenger 1.Elementkeuze: intuïtief op resonantie 2.Benoem merk niet en elementen eenduidig maar niet herleidbaar tot merk voor representanten 3.Keuze representanten: intuïtief op resonantie persoon; mensen zorgvuldig uitnodigen 4.Positionering representanten: intuïtief op resonantie plaats en persoon; mensen zorgvuldig plaatsen 5.Interpreteer lateraal: genereer inzichten en vraag je pas in 2e instantie of waar ze vandaan komen.

Regels representanten 1.Vergeet welk construct je representeert 2.Concentreer je op je ervaringen: gevoelens, tele- ervaringen en gewenste bewegingen (van jezelf en andere constructen) 3.Beschrijf deze ervaringen kort en bondig wanneer de begeleider daarom vraagt.

Regels publiek 1.Concentreer je op je persoonlijke ervaringen: gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen van het hefboom-element in het merkvraagstuk 2.Beschrijf deze ervaringen en je conclusie ten aanzien van het merkvraagstuk in de creatieve interpretatiefase.