Flowchart – motivatie typologie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Onze kernwaarden.
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Hoe ontstond dit initiatief ?
MELDPUNT interkerkelijke hulpverlening Nijkerk praktische hulpverlening praktische hulpverlening door groepen vanuit de kerken.
3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
Warmte Koude Kaart en 3D model Den Haag
Technieken 3: de-escaleren
WRAP Wellness Recovery Action Plan Annette Furnemont Saskia Storimans
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Projectonderwijs in het HBO
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Expertisegroep Haptotherapie en Topsport (Sjoerd van Daalen), voor NOC*NSF, 3 april 2013.
Een project waar de zon altijd schijnt Nicoline Mulder & Fokke Wijnstra.
DE HELP-FUNCTIE Diverse manieren om tijdens het werk gebruik te maken van het hulpsysteem H van BreugelA van der Coelen.
Uitgangspunten: niets is wat het lijkt het verleden is een beperking
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
De kaart is niet het landschap
OPLOSSINGSGERICHT WERKEN
Doelstellingen Formuleren
Signs of Safety veiligheid van het kind centraal
Oplossingsgericht coachen
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
In 11 duidelijke stappen leer je doelen te stellen & ook waar te maken
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Oplossingsgerichte korte psychotherapie
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Protopics KIS Het individueel behandelplan. Kenmerken Het zorgplan is gemaakt door Protopics en is een integraal onderdeel van Protopics KIS. Het zorgplan.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Het Familiediner.
Wanneer doelen doelloos blijven. Over weerstand en doelen
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Communicatie met ouders
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Handelingsplannen.
Taalportfolio Eenheid, overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Cry out to Christ. Omdat je kopje onder gaat Cry out to Christ Omdat je kopje onder gaat There is hope for the helpless, rest for the weary, love for.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
Criteria PTB 4 juni Criteria Grote vraag is : dient deze zorgvrager prioriteit te krijgen op andere zorgvragers ? De RPC probeert aan de hand van.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Korte Oplossingsgerichte Therapie Raymond Smulders
Toekomstgericht onderwijs
European Charter, een kans voor implementatie?! Leonard van der Hout Bologna expert Amsterdam,4 juni 2015.
TRAINING PLUSCOACHING “De vraag naar antwoord” oplossingsgericht en systeemgericht werken in het onderwijs Houding / werkwijze pluscoach –Basis vanuit.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
ER. ER Vitale Actieve Houding Verschil voelen en ervaren tussen een actieve en inactieve houding Zelfvertrouwen en uitstraling – Van jezelf – Van je.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd Kom over de Brug! 25 mei 2016 Patrick Sins Ineke Vermeulen Emmy Vrieling Alieke van Dijk Het effectief professionaliseren.
Intro Workshop Acties Elly Van Acoleyen. HET REFERENTIEKADER COLLECTIE PLEK OPENEN BEDIENEN ETALEREN UITBATEN BEGELEIDEN.
 Discussie: vraaggericht werken?  Cliënt en hulpvraag centraal  Empowerment.
Oplossingsgericht werken
Derde training Verloop traject Systematisch werken
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Visie en strategie Les 4: strategie.
Gepersonaliseerd leren
Persoonlijk Leiderschap
Jij als werkplekbegeleider!
QUICK INSTALLATION GUIDE
International experience
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Richting geven aan Teamontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Flowchart – motivatie typologie

leerlinggedrag- Voorbijganger Kenmerken Z/hij heeft geen vraag/probleem Weet niet waarvoor hij bij jou terecht kan Aanpak Complimenteren met komst en zelfsturing Vragen hoe de tijd nuttig gebruikt kan worden Context creëren voor hulpvraag

leerlinggedrag- Zoeker Kenmerken Heeft een vage vraag Heeft geen inzicht in eigen mogelijkheden Aanpak Complimenteren met komst Erkennen dat z/hij er last van heeft Complimenteren wat al gedaan is Werken aan helder worden hulpvraag Wondervraag-schalen Observatieopdrachten

leerlinggedrag- Koper Kenmerken Duidelijke vraag/doelstelling Wat deze vraag of dit probleem betreft heeft z/hij onvoldoende zicht op eigen mogelijkheden Aanpak Uitzonderingen binnen het probleem zoeken Complimenteren met aanpak/keuzes. Wondervraag stellen Schalen van hoop, motivatie, vooruitgang Continueringsopdrachten

leerlinggedrag- Co-expert Kenmerken Duidelijke vraag/doelstellingen Mogelijkheden om doelen te bereiken Wil hulp/begeleiding Aanpak Complimenteren met doelstellingen, keuzes, aanpakken Schalen van vooruitgang, motivatie Wondervraag stellen Continueringsopdrachten