Persconferentie 17.10.2007 Halte-infrastructuur Een nieuw tijdperk voor reizigersinformatie Ondernemingsraad 27 maart 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wet meldcode van kracht!
Advertisements

Economisch Netwerk Albertkanaal Bedrijventerrein Wommelgem-Ranst
Inclusieve Kinderopvang De Vlaamse Beleidsaanpak.
OPLEIDING IN DE TOEWIJZING VAN WEET U AL WIE UW POTENTIËLE LEIDERS ZIJN?
Nathalie Ragheno Adviseur bij het Juridisch departement van het VBO
Verkeerseducatie : dode hoek
MIVB-aanbod Vervuilingspieken Valérie Panier. 1.Het wettelijk kader in het Brussels Gewest 2.De rol van de MIVB 1.Het net versterken 2.Communiceren naar.
Ontwerpakkoord 13 februari 2014
MEI/JUNI 2013 Dag dag!Hiep Hiep Hoera ThijsDouwe1 jaar! Scott Rover 3 jaar! Naar de basisschool! Benjamin 3 jaar! Lauranne 4 jaar! Alexander 3 jaar! Louise.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Destination mieux E-samenwerking met steden en gemeenten 03 februari 2012.
VAKBEKWAAMHEID Beroepschauffeurs. VAKBEKWAAMHEID •Wettelijke basis: KB 04/05/2007 •Toepassingsgebied: Houders van een rijbewijs C1, C1+E, C, C+E, D1,
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Project DIGITAAL VERGADEREN
25/11/2008 Presentatie FANC/Bel V INES Nieuwe manual en evoluties in Belgi ë Caroline van Ertbruggen FANC.
Plan-MER Oosterweelverbinding 26 juni Plan-MER OosterweelverbindingDavid Stevens Dienst Mer Inhoud 1.Doelstelling van het plan-MER  Wat is een.
Vervangen riool in de Berlagestraat en de Kramerstraat Donderdag 12 mei 2011 Informatieavond.
Voorstellen wijziging Sportreglement Voorstel 4 Technische Commissie (1/2) Conferentie van de Clubs 2013 Betreft:kaartreservaties Het ABSO/BVOS Sportreglement.
DE GEN-STATIONS IN HET KADER VAN HET GEN-SPOORNET
Thema Natuur – luik groen
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Naar een oplossing voor de clusters weekendverblijven
Een kind inschrijven in een kleuterschool of lagere school in Antwerpen Het centraal aanmeldingsregister.
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Het Management Informatie Portaal
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
Implementatie Uniek Loket 26 november thema’s Ondernemingen Ondernemerschap Omgevingsfactoren 5 perspectieven Sensibiliseren Informeren Adviseren.
Oproep Werkervaring 2009 artikel 60 Verwelkoming & inhoudelijke duiding oproep.
Inschrijven in de basisschool voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
11 juni 2008 Infosessie DSKO's1 Toelichting en bespreking voorstel 0-niveau DSKO’s 11 juni 2008.
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Oproep Mensgericht ondernemen.  Geef een korte situatieschets van uw organisatie op dit moment zowel naar werking als naar context. Link dit aan uw kwaliteitsopstap/
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Rework website Studiedag ATP Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek calendar.yahoo.com/bart_nelis.
Beste BOEBS-trekker, Na het invullen van het invulformulier gemeenteprofiel en eventueel ook de checklist voor een leeftijdsvriendelijke gemeente, kan.
Ombouw Amstelveenlijn
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Q-Placements: VET-Enterprise Cooperation Samenwerking Beroepsonderwijs-Bedrijfsleven LLP LDV Transfer of Innovation Project Nr LV1-LEO
Verantwoordelijke marktonderzoek.
Derde jaarvergadering BIN LIEZEBOS maart 2015 Jaarvergadering 2015 van het B.I.N. LIEZEBOS.
Contracteren wat is uw beste keuze?. Welke opties heb ik? Contracteren Niet-contracteren Contracteren onder voorwaarden Eigen overeenkomst.
FAQ Oproep 308 Begeleiding artikel 60. Q&A Kan een OCMW-vereniging als promotor optreden - kan met onderaannemer gewerkt worden en zo ja moet hiervoor.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Dia 1 Informatievergadering heraanleg Nieuwevaart & Gasmeterlaan Heraanleg Nieuwevaart & Gasmeterlaan 7 mei 2013.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Gemeente Nijmegen 1 Klankbordgroep openbaar vervoer Lent, Visveld en Laauwik.
22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
Implementatie Bestuursrechtelijke Geldschulden Implementatie Bestuursrechtelijke geldschulden 4 e tranche Awb Hoe te komen tot een succesvolle.
Opvang asielzoekers. Holsbeek (60) ✚ Gaan kinderen naar school? ✚ Nee, gelet op het zeer tijdelijk verblijf in het centrum. ✚ Wel les Nederlands in noodopvangcentrum.
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
Presentatie Raadscommissie Verkeer en Vervoer – gemeente Dordrecht
Aanpassingen PLDA 1/5/2016. Entrepots AV terugbetaling BOD Summiere aangifte voor tijdelijke opslag Overzicht.
Toegankelijke bushalten Gem. Schinnen Door: ing. Maurice Vroomen ing. Rudy Stevens.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Invoering nieuwe Wet ruimtelijke ordening Advies voor de gemeenteraad van Steenwijkerland Juni 2008.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
30 maart 2015 Grimbergen Herinrichting Brusselsesteenweg (N202) en Wolvertemsesteenweg (N211)
(MINDER) HINDER BIJ OPENBARE WERKEN Malle, 6 mei 2009.
Wegeniswerken Waverse Steenweg
Oproep Mensgericht ondernemen
Workshop Checklist informatievoorziening
Transcript van de presentatie:

Persconferentie Halte-infrastructuur Een nieuw tijdperk voor reizigersinformatie Ondernemingsraad 27 maart 2008

Een nieuw tijdperk voor reizigersinformatie Doel Het verbeteren van de communicatie/informatie voor reizigers op onze voertuigen, rond de haltes, onderweg en voor hun vertrek.

Al onze folders werden reeds vernieuwd

Vernieuwing van de routeplanner van De Lijn Vorige website

Vernieuwing van de website van De Lijn Nieuwe website

Volgende uitdagingen : 7 projecten haltes uitrusten met informatie conform de nieuwe huisstijl & regels van het exploitatiebesluit 2.Aanpassen van de signaletica op voertuigen 3.Aanpassen signaletica van alle premetro stations in Antwerpen 4.Implementeren van de richtlijnen en huisstijl m.b.t. omleidinginformatie 5.communicatiehandboek bij grote infrastructuurwerken 6.real-time reisinformatie voor reizigers 7.Nieuw design voor schuilhuisjes en haltepalen

project 1: Uitrusten van haltes –Aanpassen halteborden –Aanpassen haltenaamborden –Aanpassen Infokaders –Aanpassen dienstregelingen –Aanpassen doorkomsttabellen

project 1: Uitrusten van haltes Haltebord Infokader Dienstregelingtabel Infokast 5 Haltenaam

project 1: Uitrusten van haltes Halteborden

project 1: Uitrusten van haltes Haltenamen

Halte informatie Haltenaam aan schuilhuisje –De lettergrootte (283pt) en achtergrond werden aangepast om de haltenaam duidelijker weer te geven –Alle schuilhuisjes worden met 2 haltenamen uitgerust langs zowel straatkant als dwars op de rijrichting van de voertuigen

project 1: Uitrusten van haltes Infokaders

project 1: Uitrusten van haltes Dienstregelingstabellen

project 2: Signaletica op voertuigen –De signaletica van de huidige vloot van bussen en trams zal aangepast worden aan de nieuwe huisstijl. Dit zal gebeuren bij grote onderhoudsbeurten. Na 3 jaar zouden op deze wijze alle bussen en trams in de nieuwe huisstijl rondrijden.

project 3:Signaletica alle premetrostations –Een handboek voor de signalisatie voor premetro stations werd uitgewerkt. –Voor het station Diamant werd reeds een apart bestek uitgeschreven (gezien werken aan het Centraal Station van Antwerpen)

Signaletica premetrostations Illustraties

project 4: Implementeren van richtlijnen en huisstijl op omleidinginformatie De uitgewerkte richtlijnen omvatten: –Info kaders aan haltes & tijdelijke haltes –Info op voertuigen –Info via website - omleidingapplicatie –Info via Streekkrant & Passe-Partout

Halte informatie Tijdelijke informatie

project 4: Implementeren van richtlijnen en huisstijl op omleidinginformatie –3000 nieuwe halteborden en 1500 haltepalen en sokkels voor tijdelijke haltes. –6.000 infokaders –Aankoop software en printers voor aanmaak omleidingsberichten –afdekzakken voor halteborden die tijdelijk buiten gebruik zijn. –mediaruimte in regionale informatiebladen

Omleidinginformatie Info aan haltes & tijdelijke haltes –Haltes die worden afgeschaft, zullen overtrokken worden met een transparante zak en voorzien worden van informatie over de locatie van de vervanghalte is. –Er zullen ook tijdelijke haltepalen aangekocht worden die als vervanghalte dienen en ook reisinfo kunnen geven.

project 5: Uitschrijven van een communicatie- handboek voor grote infrastructuurwerken –De Lijn is in de entiteiten met traminfrastructuur betrokken bij infrastructuurwerken. Deze brengen vaak hinder mee voor aangelanden. De Lijn vindt het belangrijk om deze hinder te beperken door de nodige minderhinder- en communicatiemaatregelen. Hiervoor werd een handleiding uitgewerkt. –De basisprincipes werden al met succes toegepast bij de werken op de Turnhoutsebaan in Deurne –werfcommunicatoren

Implementatie communicatierichtlijnen voor grote infrastructuurwerken –Implementeren van communicatierichtlijnen voor grote infrastructuurwerken. Er werd een handleiding opgemaakt en uitgetest. De handleiding zal in 2008 verspreid worden bij projectleiders. Er werd ook een label ontwikkeld om aan te geven als de richtlijnen geïmplementeerd worden. –Tenslotte werd in samenwerking met Unizo een aangepaste handleiding opgesteld voor handelaars. Deze handleiding geeft handelaars nuttige tips over hoe zij hun cliënteel best kunnen informeren wanneer hun bereikbaarheid te lijden heeft onder de infrastructuurwerken. Coördinatie laatste fase (verspreiding en opleiding) Frédéric Laurent tegen februari 2008

project 6: Ontsluiten van real-time reisinformatie voor reizigers –GPS op de voertuigen die voor De Lijn rijden, biedt grote opportuniteit om deze informatie aan reizigers aan te bieden om zo de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat 100% van de ritten real-time kunnen worden opgevolgd. –Plaatsen van 750 bijkomende real-time borden aan hoofdhaltes en stations van De Lijn –Ontwikkelen van een SMS-toepassing –Ontwikkelen van een webtoepassing (bekijken van mogelijke afgeleiden proactieve s of sms’en –Ontsluiten van informatie via IDTV –Ontwikkelen van een forecast module i.s.m. verkeerscentrum en be-mobile die naast rekening te houden met opgelopen vertragingen ook een inschatting van de nog af te leggen route kan maken o.b.v. file-informatie

Ontsluiten van real time reisinformatie voor reizigers –real time borden –sms informatie

Real time informatieborden –De uitrusting van de haltes zal in 2 niveaus voorzien worden: 1.TFT bord van min 30 inch)‏ 2.“light” bord ( min. 1 regel en 32 karakters)‏

project 7: Nieuw productdesign voor schuilhuisjes en haltepalen –Het contract voor levering en plaatsing van schuilhuisjes in de huidige huisstijl voorziet leveringen tot eind –Voor leveringen vanaf 2009 denken we aan een nieuw design van schuilhuisjes en haltepalen. Hiervoor zal worden deelgenomen aan een open oproep voor design van de Vlaamse Bouwmeester. De volgende oproep vindt plaats in januari Deze procedure zou 1 jaar in beslag nemen zodat tegen januari 2009 een nieuw design kan worden voorgesteld..

Bedankt voor uw aandacht.