Geld verdienen met trends

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Geld verdienen met trends
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Geld verdienen met trends
Het zoeken en vinden van trends
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Een eerste kijk op trends
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Medmec04 les 1 Game of life.
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Geld verdienen met trends
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
PRESENTEREN KUN JE LEREN
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Ondernemen moet je doen
Praktijkervaring en reflectie
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Reken je (niet) rijk.
H1 Hoe word je wie je bent?.
Trends.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Ondernemen in de Toekomst 15 december 2009 Ron Methorst Arni Janssen
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met trends Les 1

Start Daniella Hefter http://gvtk.wordpress.com/

Waarom zit je hier? Wat verwacht je? Wat betekent dat? Voorspelling Welkom Waarom zit je hier? Wat verwacht je? Wat betekent dat? Voorspelling trends

Wat hebben we gehoord? Profetie Forecasting Trendwatching Mode Idee Onzin

Lidewij Edelkoort Li

Hoe doe je dat dan? Vooruitziende blik? Analyseren!

Neiging, richting, tendens Wat is een trend? Nieuwe trui Of Individualisering Neiging, richting, tendens - Nieuwe mode

Trends worden bepaald door factoren als: B.v. Demografie, economie en Tijd!

Lessen Er zijn 6 lessen. Daarvan moet je minimaal 5 aanwezig zijn. Inhoud is onderzoek + creatief concept ontwikkelen + presenteren 2 Ects = 56 uur

Inhoud Groepjes vormen Analyseren Trends koppelen Visie erop loslaten Product, project of dienst ontwikkelen Uitwerken en presenteren

Overzicht Les 1: Inleiding in de problematiek Les 2: Individuele posters trendfactoren en trendniveau’s samenstellen groepjes en werken Les 3 Go/ no go behoefte, trend en doelgroep Les 4 Go/ no go Plan van Aanpak Financiële aspecten Les 5 Groepspresentaties over het verrichte onderzoek Lessen 6 en 7: Eindpresentaties en uitreiking Trenddetective Trofee

Trendfactoren Trendfactoren – wat zijn dat? Wat heeft invloed op trends? Vandaag: trendfactoren en trendniveaus

Economie Conjunctuur + effect op bestedingspatroon van consument

Demografie Bevolkingssamenstelling ten aanzien van grootte, dichtheid, leeftijd, geslacht, ras, gedrag, geloof, enz…

Technologie Nieuwe uitvindingen en toepassingen ervan

Politiek Invloed van politiek op maatschappelijke ontwikkelingen en het gedrag van mensen.

Cultuur en Sociologie Waarden en overtuigingen van een samenleving en de houding van mensen t.o.v. de maatschappij.

Ecologie Milieu en de natuurlijke omgeving

Trendniveaus - Microtrends Indirect veel invloed van trendfactoren Microtrends =Markttrend - Marktwaarden Kort max 5 jaar

Maxitrends Trendfactoren invloed. Maxitrend= Consumentwaarden -Gedrag - gewoontes Verlangens/voorkeuren Wensen/Behoeften 5 – 10 jaar

Mega trends Maatschappelijke ontwikkelingen - overstijgen individuele consumentwaarden Universeel karakter Ontwikkeling 10 – 30 jaar

Welke trends zien we en op welk niveau ? Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (gadgets, films) Maxi-trends, consumetenniveau (avotuur, wellness) Mega-trends, maatschappelijk niveau (globalisering, vergrijzing) Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie

Volgorde van werken Trends – behoeften – doelgroep – product -Zoek eerst naar trends (rekening houdend met trendfactoren en trendniveaus) -Zoek vervolgens naar behoeften -Bepaal pas daarna je doelgroep -En pas als allerlaatste komt het product (een goed of een dienst)

Thuis + volgende week Haal de modulewijzer van de blog Neem literatuur (hoofdstuk 1 uit “Van trends naar brands”) door. Lees het interview met Lidewij Edelkoort Tik op Google “Trends” in en kijk wat er zoal te vinden is Bereid een uitleg van de gekozen trendfactor voor zie Opdracht A

Volgende week Opdracht A Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ? Maak een korte omschijving (2 min) en gebruik gegevens, materiaal, artikelen e.d. Verwerk de gegeven info in een poster. Maak een posterpresentatie, (A4) waarop jij de belangrijkste kenmerken en jouw bevindingen kort, bondig en overzichtelijk plaatst. Zodat voor de anderen duidelijk is wat jij hebt onderzocht. Neem 5 kopietjes van jouw poster mee. En mail mij een dag voor de les jou poster.

Posterpresentatie