GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Marketing voor ZZP-ers
De marketingmixstrategie
Geld verdienen met trends
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Geld verdienen met trends
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Ingenieursvaardigheden
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
PRESENTATIETECHNIEKEN
Segmenteren en Positioneren
Iedereen coach naar Jef Clement.
Willem de Zwijger Schoonhoven
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Geld verdienen met trends
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Presenteren.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
OFC28 mediawijsheid les 4.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Presentatietechniek (elevator pitch)
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing Coen van Wetering
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Een product of dienst verkopen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marktsegmentatie en positionering
Presentatie bedrijfsplan
Les 2: gegevens samenvatten
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

GVTK Les 6

Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport

De eindpresentatie Zorg dat je de presentatie goed hebt voorbereid (de power point op tijd klaar, een paar keer geoefend, de tekst goed in je hoofd) Neem ook de lijst met beoordelingscriteria door (zie volgende dia’s en bijlage 1) Zorg dat je er op tijd bent ! Als de presentatie niet goed is, of niet door kan gaan, volgt herkansing in lesweek 9

Beoordeling presentatie Op de allereerste plaats: is de presentatie overtuigend ? Zou je als investeerder geld hierin willen steken ?

Beoordeling presentatie Opbouw van de onderdelen: Inleiding - kern – slot, afstemming verschillende sprekers Duidelijkheid: structuur-aanduiders, samenvattingen, voorbeelden, audiovisuele hulpmiddelen Verbale aspecten: stemgebruik, articulatie, stopwoorden Non-verbale aspecten: gedrag bij opkomst, oogcontact, houding, beweging, uit het hoofd, uitstraling, kleding Inhoudelijk: argumentatie, omgaan met kritiek, beantwoording van vragen, diepgang

Beoordeling eindrapport De onderbouwing / motivering van het idee (20 punten) Onderdeel trends (20 punten) Onderdeel markt (20 punten) Het onderzoek (10 punten) Financiën: opbrengsten, kosten en winst (20 punten) Vormgeving van het rapport (10 punten) Inleveren week 9

De onderbouwing / motivering van het idee (20 punten) Welke maatschappelijke ontwikkelingen ? Welke doelgroep is daar het meest bij betrokken ? Welke behoefte hoort daarbij ? Waarom dus dit product ? Onderdeel trends (20 punten) Welke trendfactoren spelen een rol ? economie, demografie, technologie, politiek, cultuur en sociologie, ecologie Is er rekening gehouden met de trendniveaus ?microtrends, maxitrends en megatrends Onderdeel markt (20 punten) Is de markt in termen van behoeften gedefinieerd ? Is de markt in deelmarkten / segmenten verdeeld ? Is rekening gehouden met de voorwaarden voor segmentatie ? meetbaarheid, voldoende omvang, bereikbaarheid, haalbaarheid Hoe is er gesegmenteerd ? demografisch, geografisch, psychografisch, gedrag Is er aandacht besteed aan lifestyle ? Activiteiten, Interesses, Opinies, vooral blijkend uit consumptiegedrag Is er rekening gehouden met segmentatiestrategieën ? ongedifferentieerd, gedifferentieerd of geconcentreerd Het onderzoek (10 punten) Zijn het doel en de probleemstelling van het onderzoek vastgesteld ? Zijn er secundaire gegevens (desk research) verzameld en is vastgesteld aan welke informatie er nog behoefte is ? Is een steekproef getrokken (vijf tot tien respondenten) ? En hoe ? Is rekening gehouden met representativiteit en validiteit ? En hoe ? Financiën: opbrengsten, kosten en winst (20 punten) Prijzen Maak een schatting van de prijs die je voor het product zou wilt vragen in het eerste jaar en kijk daarbij ook naar de prijzen van vergelijkbare producten. Motiveer in het eindrapport het gekozen prijsniveau: ben je wat duurder, wat goedkoper of ongeveer even duur als de concurrenten ? Maak ook een schatting van de prijzen in jaren 2 en 3 (waarom hoger of lager of gelijk ?) Als het om een product voor consumenten gaat, moet je er rekening mee houden dat de groothandel, de vervoerder en de detaillisten ook wat moeten verdienen Aantallen Maak een schatting van het aantal producten dat je denkt te kunnen verkopen in jaar 1 Geef daarbij ook aan hoe groot de totale markt is (die heb je al gedefinieerd in het stukje marktsegmentatie en doelgroepbepaling) en welk aandeel je daarvan mogelijk zou kunnen hebben -Maak ook een schatting van de ontwikkeling in de jaren 2 en 3 Wees hierbij realistisch en zeker niet te optimistisch; eventueel kun je met twee scenario’s werken Kosten Ontwikkelkosten, productiekosten en distributiekosten (ga hier slechts beknopt op in) Promotiekosten (ga hier uitgebreider op in) Vormgeving van het rapport (10 punten) is rekening gehouden met de eisen die aan een zakelijk rapport gesteld worden ? nodigt het rapport uit om geld in dit project te investeren ?