Geld verdienen met trends

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het doen van onderzoek in klas 4
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Geld verdienen met trends
Marktonderzoek als proces
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1
Geld verdienen met trends
Logical Framework Approach
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Wiki: Medmec04 les 5 (lesweek 7) Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Wiki: Medmec04 les 7 (lesweek 8) Engagement The game called life
Marktonderzoek als proces
Literatuuronderzoek en veldonderzoek
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Project voorbereiden excursie Excursie naar 4 verschillende landschappen.
Methoden & Technieken van Onderzoek Maurice Scheepers Kamer H4.318
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Onderzoeksvaardigheden
Pedagogisch werken in de wijk
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Psychologieles 12 lesweek 2
Keuzethema: differentiatie
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Plan van aanpak toekomstvisie gemeente Grootegast.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Psychologieles 12 lesweek 2 Je eigen leervraag centraal.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Keuzethema: differentiatie
Les 5: Het marketingplan
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Praktijkgericht onderzoek
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Blok 5. Film Productieproces Blok 5. Film. Productieproces 12/31/2018.
Presentatie en marketing
Transcript van de presentatie:

Geld verdienen met trends Les 3

Vandaag Ingeleverde stukken ???? Opdracht B Trend, behoefte en doelgroep GO/ NO GO Doelgroepanalyse Arie en Elly Plan

Doelgroep Geografisch Socio-economisch Psychografisch Woon/verblijfplaats Socio-economisch Gezinscyclus Achtergrond, opleiding, werk Inkomsten, uitgaven godsdienst Psychografisch Levensstijl Geslacht /leeftijd

Planning Deze week opdracht B Volgende week opdracht PvA In de les werken aan opdracht D Week 5 presenteren opdracht D Week 6 werken aan opdracht E voor jezelf, dus week 6 geen les. Week 9 inleveren opdracht E (over de mail)

Trend The next big thing

Onderzoek Het systematisch en objectief verzamelen analyseren en interpreteren van gegevens ten behoeve van (marketing)beslissingen

Stap 1 Vaststellen van je doel: wat wil je te weten komen en waarom ? Formuleren van de probleemstelling: op welke concrete vraag moet het onderzoek een antwoord geven ?

Vervolgstappen Stap 3: Maken onderzoeksopzet: hoe ga je het onderzoek aanpakken ? Een plan van aanpak voor dit onderzoek. Stap 4: Desk research: welke informatie is er al door anderen verzameld en wat moet je dus zelf nog uitzoeken ? (secundaire gegevens) Stap 5: Eigen onderzoek: field research (primaire gegevens)

Eigen onderzoek – Field research Steekproef Enquete / Interview Bij voorkeur mondelinge interviews Maak je vragen niet te lang, gemakkelijke vragen eerst, niet suggestief. Vraag door naar overwegingen en argumenten Bevraag zo’n 20 per groep Interview

Huiswerk opdracht C Maak een Plan(netje) van Aanpak per groep (in dit geval een A’4-tje met daarop wat er gedaan moet worden, wanneer en door wie), verwerk de stappen. Mail dit uiterlijk vrijdag naar de docent Ga verder met het doen van onderzoek

Overleg Werken aan plan van aanpak