CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter 2009 10 december Experience: Prijs en Story Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Go big or go home! Maatschappelijk ondernemen in de USA & Amsterdam
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Voltooid tegenwoordige tijd
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Een verhaal over web 2.0. Web 2.0 & Business Consultants.
GEMAAKT DOOR: TEAM ROME MADE BY: TEAM ROME Rome. De puzzel De puzzel heeft Bram gemaakt, we gaan nu kijken hoe de folder er uit ziet: Bram made the puzzle.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
Jongeren, internet en seksualiteit
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Be ready to get blown away!! Bart Venema Kevin Gerde Pleun Klootwijk CDM1B.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Out of the box …. Blijft de cliënt deelnemer altijd veroordeeld tot de box…. Of… Feestrede voor SCIP.
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Je verleiding vertellen beste bloemist!
CREATIVE MARKETING jaar 2, 14 januari 2010 Experience: Prijs en Story Saskia Best.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Godsdienst.
Kleding,muziek,provo en dolle mina’s!
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
User Centred Development
SKIMDOC Week 8.
Sociale media en integriteit Tim Vanheers / integriteitsdag 10 april 2014.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
Boekenbal HRM Fontys Hogeschool HRM Tilburg. Wij zijn… Renee Deborah Kim Renske Mede mogelijk gemaakt door Paul.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Interpreteren van data
SKIMDOC Week 7. Video Vortex Verwachtingen Praktijk Wie is er naar de conferentie geweest?
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Snel op gang met brainmapping
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Noelle Aarts, WUR / Universiteit van Amsterdam
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
GEMAAKT DOOR: Jay,Jeffrey en Thomas
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Imperium Romanum.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Branding en storytelling in de regioin Br Noelle Aarts Nijkerk, 3 novemer 2015.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
De Betekeniseconomie.
Salt & Light Zout & Licht
English 23 April 2018.
Relevant congres Ageing
Who knows something about scenarioplanning?
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
BRANDexpeience.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december Experience: Prijs en Story Saskia Best

Producten zijn tastbaar Diensten zijn ontastbaar Experiences zijn memorabel

Kaospilots

Create the unexpected Chip Conley: joie de vivre hotels

Maar dan is het wel “pay time” Nachtclub ? Casino? Zwembad?

Storytelling Storytelling is niet alleen voor kinderen of voor bij het kampvuur

Tribal stories Tribal stories Apache Indian Story Teller, Curtis, 1903

Storytelling Mensen zoeken vertrouwen, geen feiten, feiten geven alleen maar meer onrust. Dus vertel verhalen, net zoals dat gebeurde op de vroegere muurschilderingen of zoals de koopman op de markt doet. Focus dus niet op een product feature, focus op de story

Storytelling Echte consumenteninzichten Ben anders - Sloggi Geloofwaardig -RVS Thrilling? Betrekken NikeID

Storytelling

How to tell a great story Een goed verhaal: is waar (niet zozeer feitelijk, maar consistent en authentiek) belooft iets (remarkable) wordt vertrouwd (vertrouwen komt te voet, gaat te paard) is subtiel (kunst van het weglaten) gaan snel (eerste indruk belangrijk) kunnen elke vorm hebben (als men maar wil luisteren) appelleren niet aan logica maar aan gevoel zijn niet voor iedereen (maar met name gericht op sneezers) ….en vooral... Seth Godin

Seth Godin, Most of all, great stories agree with our world view. The best stories don’t teach people anything new. Instead, the best stories agree with what the audience already believes and makes the members of the audience feel smart and secure when reminded how right they were in the first place.

Behalve storytelling is co-creatie belangrijk Selector Zo heeft bijvoorbeeld de ANWB haar leden betrokken bij het kiezen van een logo Personaliser Zoals destijds de postbankpas Inspirator Denk hier aan iets als pimp my pudding van Mona. Mensen konden hun eigen desserts ontwikkelen, elke maand werd het beste idee in productie genomen.

Participant Bij BMW connected drive werden consumenten betrokken bij de ontwikkeling van online services en driver assistance systems.Consument en producent werken samen op basis van gelijkwaardigheid. Creator Het bekende voorbeeld hier is Lego Factory Mensen kunnen hun eigen producten ontwikkelen en de verpakking thuis krijgen.

Tot slot Joseph Pine t_consumers_want.html t_consumers_want.html

Vragen ?