COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke
1 Organisatie in stijl
Wij staan voor: No-nonsense mentaliteit Efficiëntie Klantgerichtheid Baseline: Our business is not a joke
Logo Lettertype: Tahoma
Corporate guidelines Grote logo: max: 3,5cm bij 8,8cm Afstand van het logo: Er mag niets naast het logo geplaatst worden. Logo komt net onder de marge en de tekst word geplaatst op een afstand van 2 cm.
Kleur: lettertype: zwart 100% logo mag alleen gebruikt worden in de juiste kleuren zoals in dit document zijn meegegeven. – Donkeroranje: R226 G108 B8 – Geel: R248 G255 B0 Marges boven: 3 cm onder: 3 cm Corporate guidelines
Grootte en opmaak van de letters: Alle zakelijke communicatie word onderworpen aan de BIN normen. Het logo van de organisatie komt bovenaan op alle communicatie. Papier: bij voorkeur op zuiver wit papier gedrukt, andere kleuren dan wit worden niet gebruikt Corporate guidelines
2 Communicatieplan Conclusie uit communicatieplan: Onze opdrachtgever verwacht van ons dat wij promotie voeren in Vlaanderen (via event rond vinylplaat) Via enquêtes onderzoeken we de doelgroep, zijn publiek
Communicatieplan 1.Wie is de opdrachtgever Piv Huvluv (Jan Catrysse) en managementbureau XL Productions. 2. Wat wil de opdrachtgever: - promotie rond Piv Huvluv, wie is Piv? - buzz en event creëren rond vinylplaat - ‘Wie is de fan van Piv?’ Deze vraag in kaart brengen
3. Wat willen wij: - De verwachtingen van Piv en het managementbureau volbrengen. - Piv bekender maken bij jongeren. 4. Welk budget is er nu? Deze vraag is niet van toepassing. Wanneer er kosten moeten worden gemaakt wordt Piv en het bureau steeds gecontacteerd. Zij begeleiden ons in de uitgaven. Communicatieplan
3. Wat willen wij: - De verwachtingen van Piv en het managementbureau volbrengen. - Piv bekender maken bij jongeren. 4. Welk budget is er nu? Deze vraag is niet van toepassing. Wanneer er kosten moeten worden gemaakt wordt Piv en het bureau steeds gecontacteerd. Zij begeleiden ons in de uitgaven. Communicatieplan
5 Doelgroepanalyse Via enquête 6 Welk soort event bieden wij aan? Promo event voor lancering vinylplaat 7. Welke media, kanalen gebruikt mijn doelgroep? - Programmaboekjes van plaatselijke cultuurcentra’s - Facebook - Twitter - Televisie -Tijdschriften: humo, knack,.. -Lokale kranten Communicatieplan
8. Welke algemene doelstellingen willen we bereiken? - Piv bekender maken bij jongeren - Een event creëren rond de vinylplaat - Buzz creëren rond de vinylplaat - Piv promoten via zoveel mogelijk kanalen in heel Vlaanderen 9. Mogelijke concurrenten: - Danny Van Britsom - Alex Agnew - Wim Helsen Communicatieplan