COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Ontwerpen van een logo Gebruikte programma’s: Powerpoint, Word, Paint, irfanview (zonder plugins) en Publisher.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
Succesvol informatief presenteren
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Methodisch begeleiden
Corporate Guidelines.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
berichtgeving in de media
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
Het Cultuurcentrum Kortrijk Een huisstijl voor een huis met vele kamers.
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
detaillistenpromotie
R IJSER G RAFISCHE C OMMUNICATIE Gemaakt door : Adinda, Marilena, Ariana, Tim, Nadia en Ilaha.
JUNIOR Mijn vriend.
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Max van der Poel Gyor Moore Xander Kerasovopoulos Micheal Bosker.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Social Media Reputation.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Samen een goed merk promoten
Basis communicatieplan
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
* Wat is JEKA * Kampplaats * Datum * Vervoer * Bagage * Reisdocumenten * Kostprijs en betalingssysteem * Geldacties * Vragen.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Trisha van Engelen Grijs
Kennismanagement & Sociale media
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Project ‘The medium is the message’
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Raar Maar Waar kinderboekenweek. Vraag 1 zijn er ooit vikingen op mars geland.
 Productmarktcombinaties Second life vehicle. {{ PMC I  Catering For Weddings! PMC II  Promotion vehicle!
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
50.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Dichterbij een levensfasegericht personeelsbeleid Trudy Geurtsen bureaumanager P&O Dichterbij Wim den Herder Projectleider DOiO Stichting Senior Werkt.
Wij zijn allemaal wereldburgers
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Succesvol informatief presenteren
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Kikker kleuren
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
DEMO MIJN BIBLIOTHEEK 21 SEPTEMBER 2015
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke

1 Organisatie in stijl

Wij staan voor: No-nonsense mentaliteit Efficiëntie Klantgerichtheid Baseline: Our business is not a joke

Logo Lettertype: Tahoma

Corporate guidelines Grote logo: max: 3,5cm bij 8,8cm Afstand van het logo: Er mag niets naast het logo geplaatst worden. Logo komt net onder de marge en de tekst word geplaatst op een afstand van 2 cm.

Kleur: lettertype: zwart 100% logo mag alleen gebruikt worden in de juiste kleuren zoals in dit document zijn meegegeven. – Donkeroranje: R226 G108 B8 – Geel: R248 G255 B0 Marges boven: 3 cm onder: 3 cm Corporate guidelines

Grootte en opmaak van de letters: Alle zakelijke communicatie word onderworpen aan de BIN normen. Het logo van de organisatie komt bovenaan op alle communicatie. Papier: bij voorkeur op zuiver wit papier gedrukt, andere kleuren dan wit worden niet gebruikt Corporate guidelines

2 Communicatieplan Conclusie uit communicatieplan: Onze opdrachtgever verwacht van ons dat wij promotie voeren in Vlaanderen (via event rond vinylplaat) Via enquêtes onderzoeken we de doelgroep, zijn publiek

Communicatieplan 1.Wie is de opdrachtgever Piv Huvluv (Jan Catrysse) en managementbureau XL Productions. 2. Wat wil de opdrachtgever: - promotie rond Piv Huvluv, wie is Piv? - buzz en event creëren rond vinylplaat - ‘Wie is de fan van Piv?’ Deze vraag in kaart brengen

3. Wat willen wij: - De verwachtingen van Piv en het managementbureau volbrengen. - Piv bekender maken bij jongeren. 4. Welk budget is er nu? Deze vraag is niet van toepassing. Wanneer er kosten moeten worden gemaakt wordt Piv en het bureau steeds gecontacteerd. Zij begeleiden ons in de uitgaven. Communicatieplan

3. Wat willen wij: - De verwachtingen van Piv en het managementbureau volbrengen. - Piv bekender maken bij jongeren. 4. Welk budget is er nu? Deze vraag is niet van toepassing. Wanneer er kosten moeten worden gemaakt wordt Piv en het bureau steeds gecontacteerd. Zij begeleiden ons in de uitgaven. Communicatieplan

5 Doelgroepanalyse Via enquête 6 Welk soort event bieden wij aan? Promo event voor lancering vinylplaat 7. Welke media, kanalen gebruikt mijn doelgroep? - Programmaboekjes van plaatselijke cultuurcentra’s - Facebook - Twitter - Televisie -Tijdschriften: humo, knack,.. -Lokale kranten Communicatieplan

8. Welke algemene doelstellingen willen we bereiken? - Piv bekender maken bij jongeren - Een event creëren rond de vinylplaat - Buzz creëren rond de vinylplaat - Piv promoten via zoveel mogelijk kanalen in heel Vlaanderen 9. Mogelijke concurrenten: - Danny Van Britsom - Alex Agnew - Wim Helsen Communicatieplan