FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

De zin en onzin van escrow
Door goede gesprekken groeien
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Ondernemen in de praktijk
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Module 6 Stop! Geen risico!?
Samen kun je meer Jelle Zijlstra, Animal Sciences Group Divisie Veehouderij.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Stichting ZZP Nederland
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Een startersgids voor innovatie
Hoofdstuk 13 Vrij kapitaalverkeer.
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Ondernemen(d) in het onderwijs
1 CORPORATEi FINANCE.. 2 FINANCE Welkom bij Solar Finance. Solar Finance is een internationaal werkend onafhankelijke adviseur gespecialiseerd in corporate.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Starten met je eigen zaak! markant – netwerk van ondernemende vrouwen.
Workshop Fondsen werven
De Subsidie Informatie Groep
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Het nut van Business Planning
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Regiobijeenkomst Zuidweg & Partners Jannie van den Berg.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Van harte welkom!. Financiële administratie 22 januari 2015 Leon te Brake.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Hoofdstuk 6 Productie.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen.
Welkom havo 4..
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
What will you do to change the
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Presentatie bedrijfsplan
Vmbo 2 economie Goede producten?
Financieel 1.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Steun landloze arbeiders in Pakistan
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
College Zelfredzaamheid & Eigen Kracht
Transcript van de presentatie:

FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V. FDB FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V. en Animal Greetings Benelux B.V. Henk van Dam directeur

wat is (Animal Greetings Benelux b.v.) Franchiseformule in wenskaarten 18 franchisenemers (in 23 gebieden) in Nederland en Nederlandstalig België 6 wenskaarten series ca. 1600 winkels maandelijks bezocht ca. 3000 molens in de winkels groei 2002 = 21% t.o.v. 2001 uniek: levering in consignatie

wat is FDB? (Franchise Development Benelux b.v.) gespecialiseerd in werving/selectie van (potentiële) ondernemers voor franchiseformules onafhankelijk zelfstandig

Voor wie werft FDB? Autotaalglas Chem-Dry Extra Hands KFC (Kentucky Fried Chicken) Pizza Hut enz.

wat doet FDB? werven & selecteren van (kandidaat) ondernemers voorlichting geven over franchising informeren over franchiseformules geselecteerden helpen bij de voorbereiding op het ondernemerschap advisering training

veel grotere kans op succes aantal mislukkingen

veel grotere kans op succes aantal mislukkingen

veel grotere kans op succes aantal mislukkingen

ondernemen? JA!! maar de vraag is: wat is het gat in de markt? wat wil ik / wat vind ik leuk? hoeveel concurrentie? wat zijn de risico’s? hoeveel investeren? wie helpt mij? welke vestigingspapieren? enzovoort

waarom franchisen? ondernemen in detailhandel en dienst-verlening wordt steeds professioneler, veelzijdiger en ingewikkelder gevolg: groot aantal mislukkingen ondernemen is een uitdaging steeds meer (potentiële) ondernemers kiezen voor samenwerking,dus: franchisen

wat is FRANCHISING? een hechte samenwerking tussen economisch en juridisch onafhankelijke partijen met winstoogmerk

wat is FRANCHISING? een systeem voor de distributie van goederen of diensten, dat de beste eigenschappen van een groot filiaalbedrijf combineert met de voordelen van zelfstandig ondernemerschap

om een winstgevend bedrijf op te bouwen wat is FRANCHISING? een moderne manier van samen-werken en risicospreiding, waarbij de fr.gever en de fr.nemer elkaars krachten gebruiken om een winstgevend bedrijf op te bouwen

kenmerken van franchising uniforme uitstraling efficiënte taakverdeling duurzame samenwerking samenwerkingsovereenkomst gezamenlijke: inkoop distributie (logistiek) reclame Hierdoor worden kosten bespaard en het rendement (winst) verbeterd.

waarom franchisen? (voordelen voor franchisenemer) bewezen formule, meer zekerheid veel grotere kans op succes herkenbare uitstraling gebruik van vakkennis en ervaring opleiding / ondersteuning / bedrijfsvergelijking schaalgrootte voordelen (marketing, promotie, inkoop) financiële begeleiding

waarom Franchisen? (voordelen voor franchisegever) lagere investeringen, kleiner financieel risico expansie (sneller een netwerk) effectieve en snelle marktpenetratie werken met gemotiveerde ondernemers efficiënte functieverdeling, lagere kosten herkenbare uitstraling

waarom franchisen? (nadelen voor franchisenemer) regels t.b.v. bescherming formule inleveren van een stukje vrijheid entreefee en servicefee

FDB selectiecriteria? (franchisegever) gever betrouwbaar? win - win doel? kennis van zaken? toegevoegde waarde voor fr.nemers? pilotstore? geloof ik in de markt? lid NFV? zou ik zelf franchisenemer willen worden?

Hoe bepaal je of de franchise-formule goed is voor u? (1) Stel de volgende vragen hoe lang bestaat de formule? is de formule uniek? (of een kopie) is er een “pilotstore” of “pilotrayon”? is deze van de fr.gever? is de financiële positie fr.gever gezond? is de fr. gever lid van de NFV?

Hoe bepaal je of de franchise-formule goed is voor u? (2) biedt de franchisegever ondersteuning bij: PR en reclame management en personeelsopleiding vestigingsplaatsonderzoek financiering en investeringen

Hoe bepaal je of de franchise-formule goed is voor u? (3) zijn er objectieve gegevens beschikbaar van reeds bestaande vestigingen? mag ik spreken met bestaande fr.nemers? is er inspraak, bijv. via een franchiseraad? is er sprake van selectie? hoeveel fr.nemers zijn er mislukt en waarom? welke investeringen moet ik doen en waarvoor?

Hoe bepaal je of de franchise-formule goed is voor u? (4) hoeveel eigen geld wordt er minimaal vereist? welke royaltys (management - reclame) zijn er en wat krijg ik daarvoor? welke vrijheden zijn er? welke rayonbescherming krijg ik? wie huurt of koopt het pand? enzovoort.

FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V. FDB FRANCHISE DEVELOPMENT BENELUX B.V. en Animal Greetings Benelux B.V. Bedankt voor je aandacht en veel succes met je opleiding