© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fred Beumer.
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Idee voor App Rob Schuit © 2013 Rob Schuit 1 Didac Rekenmagneet.
Onze kernwaarden.
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
Ontwikkelingssamenwerking en internationale aspecten van de kinesitherapie Een case study Prof. F. Staes.
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches. Algemene beschrijving van de functionaliteit Als er wijzigingen moeten aangebracht worden aan fiches.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Begin en eindig een presentatie bij voorkeur steeds met een pagina waarop alle partners staan. ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de.
Innovatief leren met behulp van ICT
Begeleid zelfstandig leren
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Wetenschappelijk kader Universal Design for Learning
1 Facilitating Online Learning Conversations Exploring tool affordances in higher education Jakko van der Pol IVLOS, UU/ Onderwijscentrum VU.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Inleiding voor cursisten Expertisetechnieken.
Digitale talenpractica en web-gebaseerde taalleeromgevingen Sake Jager, Rijksuniversiteit Groningen Alessandra Corda, Universiteit Leiden Studiedag Talencentrum.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Nieuwe Verordening Individuele Wmo Voorzieningen Raadsinformatieavond 17 december 2009.
Frans informatica 1INFO 2INFO 3INFO.
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
Kwartiertje Overstag Januari 2014
Reservaties Reservatietype aanmaken Reservatieprocedure aanmaken Onderverdeling toevoegen Reservatieitems toevoegen Reservatie beschikbaar voor studenten.
Ouderavond Schooljaar
Aanpassingen software
English for Human Resources
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Activerende werkvormen
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Leerlijnen in de geschiedenisles
Tip 7: wissel je werkvormen af
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
Startcollege B2 Psychologie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Trefdag NT Buitenklasdifferentiatie bij VDAB in intensieve trajecten naar werk en op de opleidingsvloer Harmke Clonen & Sabine Godts met dank aan.
MedEd: Toledo toetsen Toetsen, pools en het puntenboek Deze powerpoint en bijhorend lesmateriaal is tot stand gekomen met hulp van het Toledo team.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
“HISTORY DEPENDS ON WHO WROTE IT” (Nelson Mandela)
In dit bestand vind je alle elementen die samen de tweede en de vijfde prent van het boek ‘Lou viert carnaval’ vormen. De kinderen kunnen hiermee zelf.
In dit bestand vind je alle elementen die samen de tweede en de vijfde prent van het boek ‘Lou viert carnaval’ vormen. De kinderen kunnen hiermee zelf.
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Workshop videobegeleiding
Transcript van de presentatie:

© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs

© Osito 2004 Inhoud van deze presentatie 1.Het gebruik van Voice Direct voor afstandsonderwijs 2.Het gebruik van Voice Boards bij blended learning 3.De rol die Voice s kunnen spelen op het vlak van begeleiding 4.De aanmaak van eigen oefen- en toetsmateriaal met de Auteur voor Mondelinge Toetsen 5.Voorbeelden van integratie:  Perception  Blackboard 6.Case study: Het Franse 'Centre national d'enseignement à distance (Cned)

© Osito 2004 Het gebruik van Voice Direct 1.Synchrone conferencing:  uitsluitend mondeling  de mogelijkheid om alles te bewaren 2.Bijeenkomsten van werkgroepen 3.De organisatie van debatten 4.Rollenspel

© Osito 2004 Het gebruik van Voice Boards 1.Asynchrone spraakberichten op een forum 2.Discussies kunnen na de lesuren verdergezet worden 3.Eventueel, gevolgd door besprekingen tijdens de lesuren 4.Asynchroon rollenspel 5.Werkgroepen

© Osito 2004 De rol van Voice s 1.Individuele correcties 2.Voorbereiding van presentaties 3.Begeleiding

© Osito 2004 De Auteur voor Mondelinge Toetsen 1.Aanmaak van oefenmateriaal, bijvoorbeeld vragen 2.Organisatie van het materiaal in concrete toetsen 3.Ter beschikking stellen van het oefen- en toetsmateriaal 4.Mondelinge automatische verbetering 5.Taalleerders kunnen de verbeteringen beluisteren

© Osito 2004 Aanmaak van vragen 1.Zes werkvormen 2.Beeldmateriaal kan toegevoegd worden 3.Geluidsopnames kunnen opgenomen en toegevoegd worden 4.Aanmaak van vragen met bijhorende correcte en foutieve antwoorden

© Osito 2004 De organisatie van vragen in concrete toetsen 1.Keuze uit het oefen- en toetsmateriaal 2.Volgorde van het oefen- en toetsmateriaal 3.Toekennen aan (groepen van) taalleerders

© Osito 2004 Ter beschikking stellen van het oefen- en toetsmateriaal 1.Toelichting of opdracht 2.Toegang tot de diensten van Wimba 3.Afleggen van de oefeningen en/of de toetsen

© Osito 2004 Verbetering van de oefeningen en toetsen 1.Het Wimba platform 2.Mondelinge verbeteringen

© Osito 2004 Beluisteren van de verbeteringen 1.Van zodra er wordt ingelogd, ontvangt de taalleerder zijn of haar verbeteringen 2.Bij elke vraag kan er mondelinge feedback toegevoegd worden 3.De geschreven oefeningen worden automatisch voorzien van verbeteringen

© Osito 2004 Voorbeelden van integratie 1.Perception 2.Blackboard

© Osito 2004 Het Franse 'Centre national d'enseignement à distance: Cned Marktleider in Europa Ontwikkeling van cursusen voor beroepsopleidingen Eenvoud van gebruik "Wimba biedt ons de nodige technische oplossingen waardoor het voor ons mogelijk wordt om on line te werken aan mondelinge vaardigheden.“ Jean Malka, Projectmanager Cned

© Osito 2004 Hartelijk dank voor uw aandacht Meer info op