De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Onze kernwaarden.
Bedrijfsverbetering met de Code
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Rien Boskeljon.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Zomaar !.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Training Omgaan met service Les 3: klachten
In je element zijn slim samen
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Een continue verbeterende dienstverlening
Tinka van Vuuren Nederlands Congres Volksgezondheid 2013
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Gedragscode Koninklijke Landmacht
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
Hoe kan Jaap Klaver IN/FO-Systeem® U helpen?. Jaap Klaver IN/FO-Systeem ® Voor: ONDERZOEK ONDERZOEK ORGANISATIEADVIES ORGANISATIEADVIES.
Welkom bij de presentatie van het
Communicatieproces .
Zijn de geboden van God moeilijk te volbrengen
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Figuur 2.1 Prijselasticiteit uitgebeeld
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Van begrippen naar toepassingen
Diensten Rv 1. EIGENHEDEN VAN DIENSTEN Product Tastbaar, kan getoond en geprobeerd worden voor aankoop Op voorraad te maken Productie is specialisatie.
Opleiden van medewerkers
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
 Creativiteit Voorwaarden – hoe begeleiden?  Voorwaarden om creatief te zijn:  Veiligheid  Vrijheid  Uitdaging  Eigenschappen van de begeleider.
Muzische vorming 2 BaLO les 9
En begrijpen we elkaar dan? Hoe benaderen we elkaar ? Ellen Witteveen 6 november 2010 ‘Roeien met de riemen die je hebt’
Workshop bejegening en informatievoorziening
Communicatie in organisaties
Onthaal en service.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Visie & Strategie.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Imago het beeld dat van een persoon, een organisatie of gebied bestaat; reputatie.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Zomaar Prezentacio
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Professionele klachtafhandeling
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Communicatie is de basis
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Dienstenmarketing Week 4.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Nog bepalen… Vriendschap. Benoem drie dingen die jij kenmerkend vindt voor vriendschap Introductieopdracht Kenmerk van vriendschapVerbinding met christen-zijn.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
Gedragscode Koninklijke Landmacht
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Boeien en binden van goede medewerkers
Transcript van de presentatie:

De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel

Inleiding De perfecte dienst bestaat niet, maar we kunnen wel ons best doen ze zoveel mogelijk te bereiken  Uiteenzetting aan de hand van het GAP- model uit de cursus.

Gap 5: stelling: de klant is nooit tevreden JUIST BEHOEFTEN niet voldaan (veiligheid, respect, rechtvaardigheid)  Woede  Klant kwijt FOUT VERWACHTINGEN niet voldaan  Teleurgesteld  Nog iets aan te doen.

Gap 4: stelling: Men belooft de klant altijd meer JUIST Lokken met verzinsels Communicatie onbelangrijk Medewerkers weten niet altijd wat beloofd wordt Onvoldoende aandacht aan kristische punten ONJUIST Beloften altijd nagekomen Medewerkers weten wat hen te doen staat Klantverwachtingen worden goed gemanaged Anders problemen

Gap 3: stelling: Management en personeel zitten op verschillende golflengtes Gemotiveerde werknemers die worden gestuurd om servicedoelen te bereiken die gelieerd zijn aan beloning. Doel- overeenstemming Werknemers- tevredenheid Klanten- tevredenheid Bedrijfssucces Beloningen Betaling Werk- tevredenheid Feedback en erkenning Doel- verwezenlijking Kwaliteits- service Trainingen en opleidingen: Informele Formele Selectie Wie? Gedrag- simulaties Persoonlijkheid en service- gerichtheid Beloning = eerlijk

Gap 2: stelling: Klantverwachtingen worden verkeerd vertaald JUIST Management heeft teveel andere zaken te doen Omschakeling gebeurt tè oppervlakkig Management vindt het niet de moeite FOUT Zeer gemakkelijk om dit te vermijden  Commitment vanuit top  Opvolging door middle management  Meet prestaties en voorzie feedback …..

Gap 1: stelling: Het management zit in een ivoren toren Coördinatie- niveau (Management) Grensniveau Klantniveau (Klanten) (Alle contacten met de klant)