Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
Marketing voor verkeerskunde
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Marketing .
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
Marketingplanning en strategie
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing Ir Adriaan Walraad MBA. huishoudelijkheden  4 Opdrachten (10% van eindcijfer)  Donderdag ervoor in mijn postvak  Te laat = 5 (of lager) 
Marketing voor verkeerskunde
Business Marketing Management
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Doelen Soorten vormgeving.
Marketingproject-communicatieplan
Detailhandelsmarketing
[Productnaam] Marketingplan
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
Sales 2.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Marketingplan [Productnaam]
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Communicatie 3e les.
Jaarvergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
[Productnaam] Marketingplan
Indeling van hoofdstuk 2
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Les 5: Het marketingplan
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Presentatie en marketing
Internationale handel
Marktonderzoek Marktonderzoek.
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA

Intern gericht versus extern gericht  Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop  Segmenteert naar type product  Baseert zich op veronderstellingen  Marketing als kostenpost  Communiceert met klanten als een en dezelfde markt  Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat  Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie  Veronderstelt dat prijs en kwaliteit bepalend zijn voor verkoop  Segmenteert naar type product  Baseert zich op veronderstellingen  Marketing als kostenpost  Communiceert met klanten als een en dezelfde markt  Fixatie op prijsvergelijk, omzetprognose, verkoopresultaat  Is zich bewust van sterke en zwakke punten concurrentie  Weet welke factoren koopbeslissing beinvloeden en positioneert product  Segmenteert markt naar kopers en waarde  Investeert regelmatig in marktonderzoek  Marketing zo belangrijk als R&D  Stemt communicatie af op het segment en de klanten  Onderzoekt segmenten, behoeften, gebruiksmogelijkh. en marktaandeel  Inzicht in doelstelling en marketingstrategieen concurrentie

Opdracht 3  Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren  Intern gericht  Extern gericht  Stel een SWOT- analyse op  Werk je casus in 1 A4 uit, op twee manieren  Intern gericht  Extern gericht  Stel een SWOT- analyse op