Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 12: Eerste echte e-commerce applicatie: Ontwerp (vervolg)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ROZEN EN SPREUKEN.
Advertisements

Plannen.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Mensenhandelweb De database met alle informatie over kinder- en mensenhandel.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
Update Computers 2 BNC 3 Werkgebieden 4 Mijn stage 5 My Update 6 Voortgang & eind product.
Databases via internet
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 14: Eerste echte e-commerce applicatie: Implementatie (vervolg)
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Waar = groen Niet waar = rood
Presentatie Mobiel & Internet 3
iCafe Erasmushogeschool Brussel
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
Software Engineering les Procesmodellen en Use Cases
KOMMAGEBRUIK.
INTERACTION DESIGN Week 6. VANDAAG Wat hebben we ook al weer gedaan Soorten gedrag Modellen User interface Q & A.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleiding Technische Informatica TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen (ITS) oktober 2001 Hans.
Object Oriented Modeling
BINFair Groep 23 1 TIN B Ruben Demey Bram Claeys Nick Corthals.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Java en BlueJ Een goed idee?.
Informatieanalyse.
RECHTSSTAAT Scheiding der machten
‘Ze kwamen aan bij het begin van de gersteoogst’
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Deel XIII Eerste echte e-commerce applicatie (iteraties + impl ) 1 Internetapplicaties Deel 13: Eerste echte e-commerce applicatie: Enkele iteraties met.
Internetapplicaties - V Sessies 1 Internetapplicaties Deel 5: Sessies.
Deel XX Hosting 1 Internetapplicaties Deel XX Hosting.
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 15: Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen.
Deel X: JSP + Java + database 1 Internetapplicaties Deel 10: JSP + Java + database: Client Server via http.
Deel XI Eerste echte e-commerce applicatie 1 Internetapplicaties Deel 11: Eerste echte e-commerce applicatie: Ontwerp.
Project Erusmushuis UML
KCC4ALL.
Inleiding Veiligheid Beschikbaarheid Betrouwbaarheid Snelheid Volledigheid.
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Project Management Fails
Aan de slag met de BETERapp
Nagels Hou jij ook zo van het lakken van nagels?
Vrienden.
Het opbouwen van een data base
Database beveiliging in Access 97. Database beveiliging Overzicht van Access beveiliging Het 10 stappen programma Onderhoud van beveiligde database Anders.
Artificial Pancreas Cheetah Just Boerlage & Patrick van Kouteren.
De kern van Projectmanagement
Webservices Ruben van der Wouden Yoran Kleiberg Jack Schrijvershof Sjoerd van Dijk WORKSHOP.
Practicum Medische Biochemie Invoer resultaten via het web Lab. Medische Biochemie & Klinische Analyse.
Hogeschool van Amsterdam - Interactieve Media – Internet Development – Jochem Meuwese - -
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Deze zijn heel giftig dus wezen we allemaal heel voorzichtig.
WapliX Webdatabases New generations of applications.
MIJN COOL PROJECT IK GA UITLEGGEN WAAROVER HET GAAT EN HOE COOL HET IS !!!
ONTSLAGREGELEN.nu Gemakkelijk samen het ontslag regelen.
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Gemaakt door Nouk en LOtte
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
Nu even niet misschien later wel.
SPOF Suggested Papers On the Fly. Huidige status Idee is herwerkt: – Scope verkleind Niet meer zelf zoeken, enkel suggesties LaTeX editor – Desktop applicatie.
OPENINGSCASE: De Victoria Country Fire Authority in Australië geeft hulp met nieuwe informatiesystemen.
Van “Test Less” naar “Test Different”
Transcript van de presentatie:

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 12: Eerste echte e-commerce applicatie: Ontwerp (vervolg)

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 2 Mini-proces 1 Baken af wat je wil automatiseren (SCOPE) en maak gebruiksscenario’s. 2 Maak een genormaliseerd databaseontwerp. 3 Maak een schets van de GUI. 4 Implementeer alles. We herhalen dit proces voor elke uitbreiding. We werken dus met korte iteraties

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 3 1 Scope en gebruiksscenario’s Omdat we technisch nog niet sterk zijn houden we het simpel om te beginnen:  Simpele database:  initieel geen categorieën  Initieel geen distributeurs met eigen prijzen, enz  Initieel geen https  1 pagina met produkten  1 pagina met karretje  1 bestelpagina

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 4 1 Scope en gebruiksscenario’s We zien het gebruik voorlopig zo (user stories, scenario’s, use cases):  De gebruiker komt op de pagina zonder in te loggen  De gebruiker kiest een aantal produkten uit de catalogus. Hij kan altijd zijn karretje bekijken.  2 mogelijkheden  de gebruiker besluit te bestellen  Als hij nog niet gekend moet hij zich inschrijven  Hij logt in en de bestelling gaat door  De gebruiker bestelt niet

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 5 2 Simpel databasemodel Met Martin in ons achterhoofd, verliezen we geen tijd met CASE-tools. We maken onze modellen op een blaadje papier of aan een black- of whiteboard.

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 6 2 Simpel databasemodel

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 7 2 Simpel databasemodel (uitbreiding) Aangezien de gebruiker zijn winkelkarretje al kan vullen voordat hij zich kenbaar gemaakt heeft, moeten we dit winkelkarretje en de winkelkarprodukten voorlopig ergens kunnen opslaan. Het ziet er naar uit dat de winkelkar even lang bestaat als de sessie. We laten voorlopig in het midden of we de sessie en of de winkelkar in de database steken. Misschien zijn het gewoon objecten in het geheugen. Op zeker ogenblik wordt overgegaan op een echte bestelling. Dan moet alles zeker in de database terecht komen.  Gebruikersgegevens komen in de Klant-tabel (alleen bij nieuwe klant)  Winkelkargegevens komen in de Bestelling-tabel  Winkelkarprodukten komen in de BesteldProdukt-tabel

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 8 2 Simpel databasemodel (uitbreiding)

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 9 3 GUI-schets We zien de GUI in eerste instantie als een weerspiegelinng van de scenario’s.  Cataloog-pagina met mogelijkheid om produkten aan winkelkarretje toe te voegen.  Winkelkar-pagina met overzicht van uitgekozen produkten.  Bestelpagina met mogelijkheid tot inschrijven of login en de finale bestelknop

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 10 GUI-schets

Deel XII Eerste echte e-commerce applicatie (vervolg) 11 4 Implementatie Planning Naam database: ecomm Naam jsp-project: ecomm  Database  Cataloog  Technische aspecten ivm sessies, winkelkarretjes (java-klassen ?)  GUI …