les 12 - tekstplan, wikispaces

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Uiterlijke structuur aanbrengen
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Onderzoeksvaardigheden
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar Presentatie Beoordeling.
Les 18 - Testen I-C1#, datum.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum.
Les 14: Redactionele Vormgeving
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
Opstel schrijven.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Leerkring POW Fase 4.
Beschouwing – De Laatste Tips
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Medmec04 Engagement.
Project “Horizon Verbreden”
Betogende spreekbeurt
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Taalbeheersing Rotterdam, 26 augustus 2011.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Het schrijven van een betoog
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Schrijfvaardigheid en argumentatie
Lezen, schrijven en argumenteren
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Passend onderwijs.
Overtuigende tekst/betoog
Bronnen en onderzoeksvragen
Voorbereiding examen Stap 1: Noteer in het midden van je A3-papier jouw visie op het onderwerp. Stap 2: Vul jouw visie aan met trefwoorden/citaten uit.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Voorbereiding schoolexamen
LES 2: PROEF-LES 1) Wat is de bedoeling?
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Les 1: Introductie Marketing
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
E-learning, E-health & Domotica
Ondernemen in de Toekomst Les 4 Voorbereiding Debat
Nederlands 4h6 30/12/18
introductie Wikiopdrachten
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
E-health domotica E-learning
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Inspelen op Innovaties
Een (informatief) Artikel schrijven
E health, Domotica en E-learning
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
ADL Les 1.
Anatomie en Fysiologie
Transcript van de presentatie:

les 12 - tekstplan, wikispaces I-C1#, docent@han.nl, datum Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar

Vandaag les 3 Schrijfproces Mindmap Tekstplan Aftrap Wikispaces - Groepswiki

Schrijfproces

Mindmap Brainstormen en verzamelen

Mindmap doel: zo veel mogelijk ideeën verzamelen centraal thema daaromheen subthema’s die weer vertakken tot ‘subsubthema’s’ bronnen toevoegen verbanden aangevel alle invallen opschrijven, nog niet filteren! op papier of digitaal

Mindmap

Opdracht Maak als groep een mindmap: Groep 1 over Professionals vs Amateurs Groep 2 over Overheid 2.0 Groep 3 over de WeThink-organisatie

Tekstplan Organisatie van informatie

Tekstplan Fase twee, na inventariseren en rubriceren Raamwerk voor artikel, wikipagina of de gehele wiki Laat hoofdlijnen zien, maar ook de open plekken Opstellen bij aanvang van het werk, ná mindmap en eerste brononderzoek Bijstellen naarmate brononderzoek vordert

Onderdelen

Document Onderwerp: Werktitel: Stelling: Onderzoeksvragen: Versie:

Onderdelen

Document Functie (Bijvoorbeeld inleiding, argument 1, argument 2, voorbeeld, samenvatting, conclusie, etcetera) Onderwerp (Bijvoorbeeld: De toekomst van de krant, introductie) Kernzin (Bijvoorbeeld: De vraag is nu hoe traditionele krantenbedrijven zich kunnen aanpassen aan de krantenlezer 2.0.) Bronnen (Noteren volgens APA-richtlijnen)

Op de wiki Geef het tekstplan voor de gehele wiki een eigen pagina Begin pas te schrijven nadat het tekstplan in eerste versie klaar is De tijd die de groep besteedt aan het tekstplan is een investering in de organisatie van het project

Wikispaces De aftrap van de Groepswiki

Organisatie Drie groepen per klas Ieder groep behandelt één thema Aan de hand van één hoofdstelling Aan de hand van één tekstplan voor de gehele wiki Subpagina’s krijgen een afzonderlijk tekstplan Taakverdeling binnen de groep

Taakverdeling Ieder groepslid is verantwoordelijk voor het schrijven van ± 2.000 woorden tekst Ieder groepslid krijgt daarnaast de verantwoordelijkheid voor een extra rol: groepsleider navigatie research bronvermelding spelling (2x) doelbepaling presentatie (2x)

Onderdelen Iedere wiki heeft als doel 'overtuigen', en bevat in ieder geval: inleiding op het onderwerp stelling + uitleg argumenten voor en tegen verbanden met andere behandelde onderwerpen gefundeerde conclusie eindoordeel, afsluiting individueel eindoordeel

Wat te doen met ... jullie individuele teksten? Die blijven bestaan in hun laatste versie Ze zijn voeding voor de groepswiki De bronnen kunnen worden ‘hergebruikt’ Knippen en plakken is niet de bedoeling

Opdracht Ga in overleg met de groep over rolverdeling Vul de groepsmindmap aan met info uit jullie individuele teksten Maak de opzet voor het tekstplan voor de gehele wiki