FlexService 10 mei 2007. 2 Inhoud presentatie Flex Service 10 mei 2007 Volume arbeidsmarktcommunicatie vs conjunctuur Mediabestedingen uitzendbranche.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse arbeidsmotieven en mediagedrag
Advertisements

‘Wie met ouderenbeleid begint is te laat’
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Employer Branding Rabobank
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
De arbeidsmarkt in Zuid-Limburg (in de techniek)
Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
Hoe maak ik een goed online cv?
Kennismaking.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
Workshop Werkenbijhogescholen.nl 3 november 2009.
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
Het maken van een arbeidsmarktcampagne
Presentatie Henny Knechten
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Vraaggerichte arbeidsbemiddeling
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
De omgekeerde wereld 31 januari 2008 Dinand Jansen.
DE ARBEIDSMARKT nu en morgen Gerald Ahn CWI Zuidoost-Nederland 12 juni 2006.
Valorisatie Programma Rotterdam
28 mei - Ad-Manifestatie Ad en Flexibilisering Hans Daale Leido.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Kleine historie hoger onderwijs in Apeldoorn
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
HR - netwerk september BUE over HR - netwerk september Waarom zouden we? (1) Belang van kwaliteitsvol leidinggeven Daarom sinds jaren.
Auteur: Jos de Jonge Datum: 5 november 2010 Toekomst docenten hbo. Implicaties van ambities.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Een Monitor Sociale Economie voor de Provincie Antwerpen Joris Ghysels Centrum voor Sociaal Beleid Herman Deleeck.
Michiel Karssen directeur totaljobs.nl. Agenda 1.Trends 2.Totaljobs.nl 3.Clickbeurs.nl.
Commercieel Manager totaljobs.nl
Mechatronica Onderzoek ROBO Mechatronica 16 Juni 2009.
Helder denken over sociale diensten in de toekomst Een verkenning in vier werelden Frank Kalshoven De Argumentenfabriek, maart 2013.
Werkgeversservicepunt
Crossmediale Communicatie
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Basis communicatieplan
Kick off project Ontsluiting Werkzoekende bestanden
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
2 DECEMBER 2014 COÖRDINEREND PLATFORM ECONOMIE EN ARBEIDSMARKT.
Krimp beroepsbevolking betekent geen krappe arbeidsmarkt Paul de Beer Ruimteconferentie Workshop Demografische krimp en regionale economie 3 november 2009.
5.3 Heb je werk? De arbeidsmarkt is het geheel van vraag en aanbod naar werk. De vraag van arbeid komt van werkgevers. Het aanbod komt van de beroepsbevolking.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
© Synovate Click to edit Master title style Click to edit Master subtitle style Hoe wordt je de favoriete werkgever van Nederland?! Highlights uit het.
Presentatie Buutvrij Nikki van Outheusden Ruud Leuverink Kaz Paul.
STOOF Presentatie Samen werken in de regio 22 september 2014 Colland.
1 De Nederlandse conjunctuur in 2007 Michiel Vergeer.
Persconferentie 12 mei 2010 De Nederlandse economie 1e kwartaal 2010 PROGRAMMA Opening en uitreiken persmap 09.30–09.33 Leespauze 09.33–09.48 Presentatie.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Arbeidsmarkt Is een verzamelnaam voor diverse plekken waar werkzoekenden en werkgevers elkaar ontmoeten. BvB 2014.
Presentatie online- ledenadministratie Oud Limburgse Schuttersfederatie.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
BRIGHTCONNECT...detacheren in de 21st eeuw, voor MBO-HBO-WO+ …a BRIGHTer future by CONNECTing people !
Naar een succesvolle en duurzame samenwerking in uw regio! Ajoeb Mohamedajoeb.
Kennisclip Doenja Bidesie & Fatiha el Allati Minor Arbeidsbemiddeling Human Resource Management 2a Uitzendkracht Fase C.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Welkom op het Maurick College
Arbeidsmarkt.
Welkom Leerjaar 2 naar 3.
Cursus vrijwilligers werven
Jongeren de kracht van zorg & welzijn laten zien!
INFO - AVOND 4 VWO Welkom op het Maurick College Titus Brandsmalaan 1
Welkom op het Maurick College
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Lichen Planus Vereniging Nederland,
INFOAVOND VWO-5 Welkom op het.
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Transcript van de presentatie:

FlexService 10 mei 2007

2 Inhoud presentatie Flex Service 10 mei 2007 Volume arbeidsmarktcommunicatie vs conjunctuur Mediabestedingen uitzendbranche Genereren kwalitatieve response: doelgroep + bereik + boodschap Succesvol werven Vragen en opmerkingen

3 Volume arbeidsmarkt vs. conjunctuur Volume arbeidsmarktcommunicatie sterk afhankelijk van economische conjunctuur Vanaf 2005 conjuncturele opleving die waarschijnlijk tot 2010 zal aanhouden In aantrekkende economie zijn openstaande vacatures in overvloed en goede cv’s schaars

4 Uitzenden Vroeger: advertentie plaatsen Inloop in de vestigingen Nu: veel meer printmedia aanbod Internet, print, (vak)bladen enz. Bereik en binding onder de uitzendkracht is belangrijk. Toekomst: -Wordt werven in de toekomst anders? Mediabedrijven kennen de arbeidsmarkt en weten waar bereik zit. -Uitzenders online zijn schaars; zitten niet bij de topsites. -Invloed media is groot. -Kantorennetwerk (deels) overbodig?

5 Effectieve response genereren - Bepalen wie je doelgroep is - Bepalen waar je die kunt bereiken - Bepalen wat je ze dan gaat vertellen - En hoe bereik ik ze? - Onderzoeken op de arbeidsmarkt

6 Pullfactoren Wat zijn voor HBO/WO opgeleiden binnen de functiegroep Beleid- Management personeel de belangrijkste criteria bij het kiezen van een (andere) baan? Bron: AGO december 2005

7 Bron: NOA 2006 Oriëntatiekanalen Welke oriëntatiekanalen gebruiken HBO/WO opgeleiden binnen de functiegroep Beleid-Management personeel die actief op zoek zijn naar een (andere) baan?

8 Conclusie - Uitzenden begint bij bereik - Specialisme media en matching combineren in nieuwe formules? - Samen succesvol werven!