FlexService 10 mei 2007
2 Inhoud presentatie Flex Service 10 mei 2007 Volume arbeidsmarktcommunicatie vs conjunctuur Mediabestedingen uitzendbranche Genereren kwalitatieve response: doelgroep + bereik + boodschap Succesvol werven Vragen en opmerkingen
3 Volume arbeidsmarkt vs. conjunctuur Volume arbeidsmarktcommunicatie sterk afhankelijk van economische conjunctuur Vanaf 2005 conjuncturele opleving die waarschijnlijk tot 2010 zal aanhouden In aantrekkende economie zijn openstaande vacatures in overvloed en goede cv’s schaars
4 Uitzenden Vroeger: advertentie plaatsen Inloop in de vestigingen Nu: veel meer printmedia aanbod Internet, print, (vak)bladen enz. Bereik en binding onder de uitzendkracht is belangrijk. Toekomst: -Wordt werven in de toekomst anders? Mediabedrijven kennen de arbeidsmarkt en weten waar bereik zit. -Uitzenders online zijn schaars; zitten niet bij de topsites. -Invloed media is groot. -Kantorennetwerk (deels) overbodig?
5 Effectieve response genereren - Bepalen wie je doelgroep is - Bepalen waar je die kunt bereiken - Bepalen wat je ze dan gaat vertellen - En hoe bereik ik ze? - Onderzoeken op de arbeidsmarkt
6 Pullfactoren Wat zijn voor HBO/WO opgeleiden binnen de functiegroep Beleid- Management personeel de belangrijkste criteria bij het kiezen van een (andere) baan? Bron: AGO december 2005
7 Bron: NOA 2006 Oriëntatiekanalen Welke oriëntatiekanalen gebruiken HBO/WO opgeleiden binnen de functiegroep Beleid-Management personeel die actief op zoek zijn naar een (andere) baan?
8 Conclusie - Uitzenden begint bij bereik - Specialisme media en matching combineren in nieuwe formules? - Samen succesvol werven!