Experts werkvorm + begrippentest

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Van uitleggen leer je het meest
Coöperatieve leerstrategieën
De bovenbouw van het VMBO op het IJburg College
500 – 1000 na Christus RIDDERS en KASTELEN.
Didactische werkvormen
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
om deze presentatie uit te voeren
Redactioneel schrijven Les 1
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
De tafel van:.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Symposium Differentiatie
KWF Ze zamelen geld in voor mensen met kanker. Heel veel mensen willen er mee helpen. En sommige doen het ook heel goed met de opbrengsten van bijvoorbeeld.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Interactieve versie mbv DSB
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Examentraining 2F Locatie rekenexamen.
Les 2 – Jouw media.
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren - introductie
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Betogende spreekbeurt
Hoe leer je geschiedenis?
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 1 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Formatieve assessment in het rekenonderwijs Marian van den Berg, 2011.
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Powerpoint presentatie.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Xperience Liefde en relaties
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Aardrijkskunde Introductie
Aardrijkskunde Introductie
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Aardrijkskunde Introductie
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Digi(bord)boek project <titel project>
Beste havo 4..
Didactische structuren
Het tweede LOS-gesprek

Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
De treinrails in je lichaam
Je eigen omgeving in beeld
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

Experts werkvorm + begrippentest Extra les H6 Experts werkvorm + begrippentest

Wat gaan we doen? Experts werkvorm Begrippentest maken

Hoe en waarom? Waarom? Deze les biedt een optimale voorbereiding op de toets. Alle belangrijke dingen uit de powerpoints komen nog een keer naar voren. Hoe gaan we dit doen? Dit is een les waarin iedereen goed mee moet doen. Maximaal 1 waarschuwing, daarna uitsluiting van deelname! Inzet beïnvloedt je cijfer op de toets, zowel positief als negatief!

Uitleg werkvorm De leerkracht verdeelt de leerstof in gelijke delen. De leerlingen zitten in heterogene stamgroepen. Daarna krijgt elk groepslid een nummer. Vervolgens gaan alle nummers 1 bij elkaar zitten. En de nummers 2, 3 en 4 ook. Dit heten de expertgroepjes. De nummers 1 krijgen een onderdeel van de lesstof, en de andere groepjes ook. Zij verdiepen zich in de tekst en bedenken hoe ze de informatie kunnen vertellen aan hun stamgroepje. Daarna gaat iedereen terug naar zijn stamgroepje. Daar vertellen de kinderen om de beurt wat ze geleerd hebben. De leerlingen voegen alle informatie samen en maken er een presentatie van.

Uitleg experts werkvorm (1)Er worden groepen van 4 personen gemaakt. Dit noemen we de STAMGROEP! (2)Iedereen krijgt een nummer (3)Vervolgens gaan alle gelijke nummers bij elkaar zitten. (dus alle nummers 1 bij elkaar, alle nummer 2, enz.) Dit noemen we de EXPERTSGROEP! Nu je met allemaal gelijke nummers bij elkaar zit, krijgen jullie vragen!

Uitleg expertswerkvorm (Nu je met allemaal gelijke nummers bij elkaar zit, krijgen jullie vragen! Alle gelijke nummers worden “experts” in een deel van de stof. Straks moet je jouw kennis overdragen aan je stamgroep) (4)Jullie hebben maximaal 10 minuten de tijd om de vragen te beantwoorden. Zorg dat je alle antwoorden opschrijft! Overleg met elkaar, voer discussie, zorg dat iedereen aan de beurt komt!

Uitleg expertswerkvorm (5)Je gaat terug naar je stamgroep. (6)Iedereen vertelt aan de stamgroep wat je hebt geleerd in de expertsgroep. De rest maakt hier aantekeningen van. Maximaal 10 minuten! (7)De docent kiest 1 nummer uit de groep, dit nummer moet de totale leerstof presenteren!

Volgende week toets! Zorg voor een pen en rekenmachine! Anders een 1! Wat leren? ICT: Powerpoints economie uit het project Helpdesk en App bouwen. HV: Powerpoints economie uit het project Organiseer een verkooptraining en Hallo Jumbo! Zorg voor een pen en rekenmachine! Anders een 1!