Cultuur is een grondrecht. B = p(G+V) Cultuur is een grondrecht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Alles van waarde is weerloos” (Lucebert)
Advertisements

Wat is CKV CKV staat voor Culturele en Kunstzinnige Vorming. In dit vak maak je kennis met kunst. Tijdens de lessen zie je verschillende vormen van kunst.
Duurzaam omgaan met de openbare ruimte…… doe je samen!
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Geestelijk genieten van schoonheid en cultuur Preek over Genesis 4:16-22.
De waarde van cultuureducatie
Bunnik Beleid en Advies. Niet tellen maar wegen Over de zin en onzin van prestatieafspraken in de culturele sector.
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
De stad Veelheid aan culturen, subculturen, leefwijzen, levenshoudingen, levensbeschouwingen.
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Invloed maquiladora’s op verschillende schaalniveaus
Citymarketing in perspectief
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Consumentengedrag Neoklassieke economische theorie: afweging geld/nut.
de tijd van burgers en stoommachines
Kenmerk a Opkomst van de stedelijke burgerij en b de toenemende zelfstandigheid van steden Les 2: Verschillen stad en platteland.
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Hoofdstuk 1 Grenzen en identiteit Grenzen en identiteit
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
PARTNERORGANISATIES. VOORBEREIDING Via bestaande partnerorganisaties nieuwe zoeken Via bestaande partnerorganisaties nieuwe zoeken In gesprek gaan In.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
de excellente leraar Master leren en Innoveren
Creatief met cultuur ? Brenda C. Oude Breuil.
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
Vooraf: van - naar.
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Prof.dr. Micha de Winter Universiteit Utrecht
Goed voorbereid naar de Pabo!
Diversiteit binnen de kinderopvang: Over leren kennen van verschillende geuren, kleuren en smaken ICC Gent 2 april 2015 Naïma Lafrarchi Onderzoekster.
Wie ben ik?.
Hoofdstuk 7 Grenzen en identiteit in je eigen omgeving.
UtrechtAltijd Cultuur is een grondrecht. Cor Wijn Cultuur is een grondrecht Consultant bij BMC Voorheen o.a. werkzaam bij ministerie OCW, VNG en gem.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Vragen vorige les. Uitleg. Opdracht. Quiz. Afsluiting.
Vervolg sociaal netwerk methodiek
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Psychologie van de straat Week 5.  Masculien  Wantrouwen naar buiten/antiauthoritairehouding naar buiten de groep  Loyaliteit aan eigen groep  Afzetten.
Workshop Identiteit?.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Sport klimmen. xGMzY xGMzY Ontstaan.
Docent Dans De Codarts dans docent is een dans docent die dans in de maatschappij een waardevolle plek geeft. Een docent die mensen essentieel beweegt.
‘ Digitaal ’ op de agenda van het lokaal cultuurbeleid Naar methodiek van Jo Caudron.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
EIGEN OPVOEDINGS PROJECT Vrij Katholiek Basisonderwijs Don Bosco Gerdingen.
Koffieochtend Bibliotheek Hoograven
Commercie-architectuur
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
23 maart 2017 profilering.
Wiki-opdracht Interculturele Communicatie ICC.
Jongeren laten zich horen
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Associaties Brand Team Bewoners, bezoekers, bedrijven, talent Alternative destination.
MAW §1.3.
Toekomstvisie Scouting Nederland
Topsport en breedtesport
Deeleconomie Mayke Desal.
Wzc Nottebohm Chantal & Geert
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Professionals met passie - Verbindend - Betrokken
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
Ontdek ons thuis en ontwikkel het samen verder!
Transcript van de presentatie:

Cultuur is een grondrecht

B = p(G+V)

Cultuur is een grondrecht

3D: “geen geld erbij bijleggen”

Cultuur is een grondrecht

Creativiteit Commercie Cultuur Cultuur is een grondrecht

Grenzen verleggen Uitvinden Ontdekken Door synthese bestaande referentiekaders doorbreken (Arthur Koestler) Cultuur is een grondrecht

Talent Technologie Tolerantie = economisch succes Cultuur is een grondrecht

Ze winnen de gunst van: bewoners bezoekers bedrijven bollebozen Cultuur is een grondrecht

Aantrekkelijke stad Cultuur => woonattractie Beleven = belangrijk (toeristenblik) Culturele stad Ervaren centraal Plek waar normen en waarden ontstaan Waar kennis en ontwikkeling belangrijk is Waar confrontaties plaatsvinden Waar overvloed en schaarste is (blik van de reiziger) Nb: stad is zelf ook op te vatten als kunstwerk