Terbeke turnaround 01 November 2006. Aciviteiten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingeborg Van Wonterghem Directeur Ingro
Advertisements

Vraag en aanbod.
Wat gebeurt er op wereldschaal ? Geert Rombouts, Beveren, december 2009.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
UNILEVER BELGIUM Aandelenoptieplan.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing vzw Vis van het Jaar 2007 Berlare, 26 april.
De marketing-omgeving
Gezonde voeding.
Marketingmanagement in een Europese KMO
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
Toelichting Halfjaarcijfers 2007 Amsterdam, 28 augustus 2007 Raad van Bestuur Vincent de Bok Huub van der Vrande.
1 De handel Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
Koen Van De Steene Fortis Bank De troeven van de farmasector.
Informatiemanagement 27 juni 2007 André Knulst Mens College 3/3.
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
 Bedrijfsprofiel RingIT  Personeel  Risico’s & Risicobeheersing  Kerncijfers  Toekomstverwachtingen.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Facebook. Martin Bos MM1B.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Moneypicker Group Vof, na 1 januari 2007: 1 Season’s GREETINGS.
Stef Buitenhuis, M&O. Index - Koersverloop en maatschappelijk aandelen vermogen - Verleden: Financiële Highlights - Verleden: Omzet over de laatste vier.
Markt ontwikkeling Verandering in de markt Energie besparing is leidend Comfort en totaal oplossing zijn gewenst Voortdurende technologische ontwikkeling.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Persconferentie LEB 2012 Petra Berkhout, 25 juni 2012.
28/11/2006 – R. Cools R. Cools – Algemeen Secretaris Vegebe INTERPOM – PRIMEUR 28 november 2006 Marktsituatie van verwerkte groenten in Europa.
Elasticiteiten.
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
Cijfers Zorg en Gezondheid
19 e eeuw Arbeiders niet beschermd Bedrijven waren slecht georganiseerd 1850 in Londen Werkloosheid 40% Het aantal faillissementen 70% Geringe financiële.
Stop eens een turbo in je portefeuille. Lansceringsslogan ABN -AMRO.
CSM is een internationaal bedrijf dat zich bezig houdt met ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van voedingsingrediënten en confiserie.
Water HET BLAUWE GOUD CALGON CARBON 06 September 2006.
07/07/2010. Company activiteiten Activiteiten 74% omzet.
Profiel van de Accell Group Accell Group is een groep van internationale ondernemingen, actief in het ontwerpen, de productie, marketing en verkoop.
Umicore = Non-Ferro Bevindt zich op het vlak van de wereldleiders op het gebied van non- ferro-metalen –Auby (Fr) –Balen –Hoboken –Olen –Overpelt –Pirdop.
Beleggen in prostaatkanker: Up-date
Datum Sept 2007Beleggingsclub ‘t Galerijke - Marc Breugelmans Singulus Technologies Q2.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Welkom Outdoor Furniture Nederland (OFN) Strategie OFN
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID.
20/08/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
" Russisch hulpkonvooi weer in Rusland" 1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week / /white-house-accuses-russia-painting-military-vehicles-
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
Zo zit dat met uw pensioen!
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 De pensioensector in een turbulente omgeving Olaf Sleijpen De Nederlandsche Bank.
Gas Natural Fenosa Presentatie 2 e helft landen Wie zijn wij? 20 mln. klanten werknemers EBITDA € mln. 330 TWh gas verkocht wereldwijd.
Studie voor Beleggingsclub ‘t Galerijke juni 2002.
Staalsector Deel IV: –Enkele bedrijven toegelicht.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Fountain Een unieke distributeur op vlak van warme dranken.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Analistenrapporten voor VFB-leden
Pag 12 t/m 43. Opdrachten voor deze week: Deze week af hebben: Maken pagina t/m 60 Maken “week 7” van Ondernemendheid voor Dummies.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Internationale marketing
Internationale marketing
Transcript van de presentatie:

Terbeke turnaround 01 November 2006

Aciviteiten

Historiek n 1948: Frans Coopman start charcuteriefabriek te Waarschoot n 1994: Start met verse bereide gerechten n 2003: Overname DiPasto n 2005: Overname Langeveld Sleegers n 2006: Overname Pluma n 2006: 7 Fabrieken: 3 charcuteriefabrieken in BE, 1 fabriek voor verpakken en versnijden van charcuterie, 3 productievestigingen voor verse bereide gerechten

Basisgegevens

Basisgegevens

Halfjaarcijfers In '000 €30/06/200630/06/2005 % Omzet ,2% Bedrijfsresultaat ,1% Netto Financieringskost ,1% Resultaat van bedrijfsactiviteiten na netto financieringskost ,5% Belastingen ,9% Winst na belastingen ,8% Netto Cashflow ,0% EBITDA ,1

2 Chilled product groups n Vleeswaren - Charcuterie –L’Ardennaise –Benelux n Verse bereide gerechten –Come a casa –EU

Vleeswaren: Charcuterie n Stabiele markt met trends n 1:Sterke stijging voorverpakte Charcuterie n Grootwarenhuizen en klanten wensen voorverpakte waren n 2:Negatieve groei van de bedieningsprodukten n Aantal beenhouwers daalt n 3:Evolutie naar convenienceprodukten n Snacking cultuur: die altijd en overal kunnen geconsumeerd worden n Lancering Vitality gamma n Reductie van zout en verhoging van Omega 3 vetzuren n Market Share 17% n Top 3 BE: 30% MS Top 3 NE: 70% MS

Verse bereide gerechten n Zowel merkontwikkeling Come a casa als distributiemerken n Evolutie van Come a case –Naturalmente n verse natuurlijke produkten –Equilibre n Meer groenten en fruit, minder vet, minder zout n Trend: sterke groei in foodservice –Ziekenhuizen, scholen en bedrijfsrestaurants

Detail per unit

Bereide Gerechten groeien in Europa Mio €

Strategie met Langeveld Sleegers

Strategie met Pluma: complementaire sterkten Ter Beke PlumaTerBeke-Pluma Kookham(x)XX SalamiX(x)X GevogelteX(x)X PatéXXX Kookwaren(x)XX Zoutwaren(x)(x) VoorverpakkingXXX Legende: X = sterke positie (x) = aanwezigheid

Koersverloop 5 J

Koersverloop 1 J

Samengevat n Positief: STRATEGISCHE OVERNAMES PLUMA EN SLEEGERS –Hoog investeringsritme: 16,5 Mln € in 2006: vernieuwingen en automatiseringen –Duidelijke missie: erkend leider zijn in de verse bereide gerechten in EU en in charcuterie in de Benelux –Ook in Foodservice actief: Grootkeukens, scholen en ziekenhuizen –Omschakeling naar freshpack concept: hersluitbare verpakking –Constante produktvernieuwing en merkontwikkeling –Stabiele grondstofprijzen –Capaciteitsverdubbeling in Di Pasto In Frankrijk n Negatief: –warrants voor personeel nu verwatering 2,39% tot max 5% –Geen volleldige kwartaalraportering –Margedruk van de retailers –Zwak koersverloop met weinig volume maar uitbraak mogelijk >70?

Opinie n KBC: –Integratie met Pluma perfect fit –Synergie impact vanaf 2007 –Groei bij bereide gerechten en foodservice –Outerform: kkoersdoel 80€ n Bank Degroof –Accumulate n Laatste nieuws: –Juridische verzelfstandiging van de twee divisies: vanaf 1/1/2007 –TerBeke – Pluma NV –FreshMeals NV –Beiden 100% dochter van TerBeke NV n Groeipotentieel gecombineerd met synergieen en opsplitsing moet een waardeverhoging voor het aandeel betekenen: advies kopen