MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
Geld verdienen met trends
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
MEDMAR Werkcollege, jaar 1, Herfst
Logical Framework Approach
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit Mail:
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
handvaardgheid / techniek
Marketing presentatie
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
MEDMAR Werkcollege 2, jaar 1, Herfst
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
MEDMAR Werkcollege, jaar 3, Herfst
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Visie & Strategie.
Jij en de wereld om je heen
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
MARKETINGMIX.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Spreekbeurt in groep 4.
Les 1: Introductie Marketing
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Transcript van de presentatie:

MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst Let’s get started Marketing? Marketing! Docent Toine Nagel Presentie let op de missers!

Weekindeling herfstkwartaal Werkcolleges WC 1: Doelgroepanalyse en Persona’s, Consumentengedrag, Marktsegmentatie en Positionering WC 2: Marketingomgeving, Marktonderzoek, + inleveren opdracht 1a + uitreiken opdracht 1b WC 3: Producten, diensten en merkenstrategie + teruggeven opdracht 1 met feedback WC 4: Marketingmix en promotieplan + inleveren opdracht 1b In week 6 kun je mijn feedback op opdracht 2 ophalen bij Frontoffice Tentamen in week 42

Agenda Terugblik werkcollege 23 Inleveren opdracht 1b Tentamen Theorie en diverse oefeningen: Marketingmix en promotieplan

Terugblik werkcollege 3 Maak de onderstaande test in tweetallen 10 minuten de tijd http://www.pearsoneducation.nl/corp/v2/quiz.asp?id=1801&h=7 4

Inleveren opdracht 1b Waar liepen jullie tegen aan Wat ging goed? Wat ging minder goed? De opdrachten incl. feedback kunnen jullie over één week ophalen bij de frontoffice.

Tentamen Vindt plaats op 13 oktober van 10.25 – 12.05 Locatie zie rooster Alle stof zoals behandeld in werk- en hoorcolleges + hoofdstukken 1,3, 4, 5, 6, 7, en 10 Multiple choice + open vragen Vraag: ter controle naar de andere P’s

Soort vraag dat je kan verwachten Noem 4 demografische criteria die je voor marktsegmentatie kunt gebruiken Eén fase in de ProductLevensCyclus wordt gekenmerkt door snelle marktacceptatie, groeiende verkopen en afnemende winst. Welke fase is dit? introductie volwassenheid groei Neergang Maar ook specifieke informatie uit het hoorcollege kan getoetst worden!!!! Vraag: ter controle naar de andere P’s

Vragen zelf formuleren In tweetallen formuleer je 3 mogelijke tentamenvragen 10 minuten in tweetallen Mailen naar: a.f.nagel@hro.nl Vraag: ter controle naar de andere P’s

Marketingmix Kotler hanteert diverse P’s, welke P’s zijn dit? Vraag: ter controle naar de andere P’s

P van Promotie De marketingcommunicatiemix wordt ook wel promotiemix genoemd en is een specifieke combinatie van reclame, sales promotion, public relations, persoonlijke verkoop en direct marketing Handout van slide geven

Colgate in the latino market: P van promotie in de praktijk Een voorbeeld van geintegreerde marketingcommunicatie http://www.youtube.com/watch?v=5B4rDPnB1sA

Zender en ontvanger

Maar soms treedt er ruis op http://www.youtube.com/watch?v=EMuE-y57BUE&translated=1

Belangrijk in het communicatieproces Denk niet dat iedereen hetzelfde denkt als jij Verdiep je in de belevingswereld van de doelgroep Praat in de taal van de doelgroep

P van Promotie in de praktijk Geïntegreerde marketingcommunicatie: SP verkiezingscampagne Reclame; TV Commercials Reclame; Print uitingen; advertenties, billboards Sales Promo; Roadshow met tomatensoep en ‘goodies’ PR; persberichten, interviews Web & Virals http://www.eennieuwekoers.nl/index.php?ID=121202&pwd=NHELGFYGRZMQ&src=IF

P van Promotie in de praktijk - Reclame; TV Commercials, ad’s, billboards, Sport Sponsoring... Sales Promo; Roadshows, Merchandise, Samples, Instore PR; persberichten, interviews Web & Virals

Benen strekken, koffie halen... Wil je wat inspiratie opdoen voor guerrilla- achtige promotieacties kijk dan eens naar: http://www.youtube.com/watch?v=7_25Vqiuf6g&NR=1

Oefening in tweetallen Je hebt in de Colgate, SP en Redbull case verschillende communicatiemiddelen voorbij zien komen Nu is het de beurt aan jullie Verzin 50 communicatiemiddelen 10 minuten Daarna plenair bespreken

Jouw favoriete reclame Zoek één van je favoriete reclamefilmpjes op Wie is de doelgroep? Wat is de communicatieboodschap?

Opdracht 40 minuten de tijd Werk in groepjes van twee Bekijk PROMOTIEPLAN.doc, stel vragen als je iets niet snapt Kies één van jullie doelgroepen uit opdracht 1b Probeer elk onderdeel in te vullen De doelgroep De doelstellingen De boodschap De strategie De communicatiemiddelen Planning Budget (besteed nu niet te veel tijd aan de kosten, baseer dit op aannames) 40 minuten de tijd

Project “Connecting Vibes” Loop je ergens nog vast op marketinggebied in dit project, of gaat alles goed? Met welke communicatiemiddelen ga jij je doelgroep verleiden en waarom? Wat is The Big idea achter je promotieplan? 25 minuten 21

Vragen? Deze presentatie is te downloaden via: www.Prospective.nl LET OP: Laatste hoorcollege aanstaande donderdag met nog veel meer informatie over promotieplan Succes! 22