De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

Reflectie-portfolio beoordelen
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
De nieuwe werkelijkheid
BattleBots The school battle.
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
Associate degree en de praktijk met Hogescholen
Maatschappelijk Aanbesteden
Europese Unie Europees Sociaal Fonds Kijk, zo kan het wel! Pilot “Beroepscompetenties en handicap” Workshop “Ik ben beter dan je denkt!” Workshopleiders:
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Begeleiden van het B-leerproces
Informatieavond schooltijden. (andere) schooltijden? 1 e informatieavond 19 april 2012 Huidige schooltijden Huidige schooltijden 5 gelijke.
Stage op CBS De Rank Een overzicht in april 2006.
ARBEIDSMARKT Op zoek naar ‘De Steen der Wijzen’ Transitie van student naar medewerker Roel Spaenhoven 22/10/13Hink Stap Sprong.
Introductie workshop 1.
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Brederoschool 3D-Duurzaam
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Van Kroon naar ViP.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Competentiegericht leren vmbo
Kinderopvang en onderwijs, partners in opleiding
Theoriegebruik bij reflecties op de lespraktijk Johan de Jong 31 januari 2012.
moderniseren van het curriculum.
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
Nieuwe kwalificatiestructuur MBO
Faunapassage. VAN PROBLEEM NAAR OPLOSSING Verleden >> Heden >> Toekomst? HELP.
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
Studieloopbaanbegeleiding
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Praktijkervaring en reflectie
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer. Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan?
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
Rollen binnen het werkplekleren
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Informatiebijeenkomst Opleidingsaanbod verpleegkunde 5 april 2017
Bunnik,
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Onderzoeksgemeenschappen en ervaren onderzoekers professionaliseren lerarenopleidingen
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
The making of: Omgevingsvisie
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.

Sturing leerproces Sturing student Sturing Pabo Fasen in de opleiding P1 P2 --- KT --- KL --- KO Sturing student Sturing Pabo Sturing werkveld

Het curriculum Keuze uit aanbod Pabo (P1P2) Keuze met begeleiding van buiten de opleiding (KT,KL) Keuze met begeleiding vanuit Pabo (KT,KL,KO) Keuze met begeleiding vanuit Pabo en werkveld (KL,KT,KO)

De student Interesse Affiniteit Competent Relaties Motivatie

Het werkveld Biedt de echte situatie aan Geeft directe betekenis aan de inspanning van de student (Is de toekomstige werkplek)

De praktijk Inventarisatie aanbod vanuit het werkveld Uitwerking idee student Begeleiding vanuit de opleiding Contact met het werkveld Afstemming vraag en aanbod Opstellen project door student Begeleiding vanuit opleiding en werkveld Uitvoering project door student Evaluatie en vervolg

De winst Student geeft sturing aan eigen leerproces in een echte situatie Basisschool en opleiding kunnen vraag en aanbod beter op elkaar afstemmen