ICT&O pilot ‘Blended Learning duale masteropleiding Sociaal Recht’ Star Trek scènes bij Sociaal Recht Leonidas Pakos Universiteit van Tilburg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Innovatief leren met behulp van ICT
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Bijeenkomst 26 mei 2011 avondbijeenkomst. Verleden  Materialen dekten niet de gevraagde leerstof  Nieuwe inzichten over de opbrengsten van de montessorimaterialen.
Stichting RechtenOnline
Learning analytics: de docent
J.P.M. Janssen, Pijnacker, 11/12/08
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen ERASMUS Procedure
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Onderzoek in de onderwijspraktijk
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Ontwikkelingen & Leido Academy & Situaties
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Opleiden in school 22 juni 2004
Auditing Instrument for
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
To Skype or not to Skype Jeroen Rougoor To Skype or not to Skype  Skype is een gratis programma.  Skype is gemaakt door de ontwikkelaars van KaZaA.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Netwerk deeltijd / Blended learning
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
moderniseren van het curriculum.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
VOORSTELLING SEKOIA LOKO AV 28/11. BOEKHANDEL UITGEVERIJ DRUKKERIJ WAAROM SEKOIA? → leskrijgen  digitaal → uitwisseling onderling  digitaal → informatie.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Studiebegeleidingen huisvestingdentenfinanciën en
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Servicecentrum Studie en Beroep Jenny Marijnissen Peggy Brocatus
Servicecentrum Studie en Beroep
Tip 7: wissel je werkvormen af
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Bibliotheek op school in de praktijk Inspiratiedag 5 mei 2015.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Grassroot: maart 2006 – juni 2006
Digitale videofragmenten in het onderwijs
Virtual Reality in het onderwijs: een realiteit !
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Hoe te werken met de oefenopdrachten
E-learning, E-health & Domotica
Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet)
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
ROC West-Brabant Marina Smits, beleidsadviseur Dienst Onderwijs & Kwaliteit Kaders Bindend Studieadvies.
Transcript van de presentatie:

ICT&O pilot ‘Blended Learning duale masteropleiding Sociaal Recht’ Star Trek scènes bij Sociaal Recht Leonidas Pakos Universiteit van Tilburg

Onderwijs duale deel opleiding Algemene beschrijving: Een student zit twee jaar 50% van de week op advocatenkantoor; Kantoren zijn verspreid over heel Nederland, veelal Noord-Brabant; Student heeft op kantoor een patroon als begeleider. Situatie voor pilot: Patroon verzorgt de opleiding en begeleiding van de student; Begeleider UvT verzorgt kwaliteits- en voortgangsbewaking; Begeleider UvT organiseert 2x per jaar terugkomdag op UvT; Studenten hebben daarbuiten geen tot weinig onderling contact.

Projectdoelstellingen Versnellen leerproces masterstudenten: –Eerste zelfstandige zaak in 9e tot 12e maand i.p.v. 12e tot 15e; –Aantal zelfstandig uitgevoerde zaken groeit van 15 naar Aantal studenten dat kan worden begeleid met zelfde aantal uren: –Reistijd begeleider daalt per student van 4 naar 2 uur per jaar. –Groeit van 10 naar maximaal 15 studenten;

Onderwijskundige vernieuwing Authentiek leren – basis van duale opleiding – niets aan veranderen Blended Learning (mix klassiek onderwijs / moderne middelen) Expert op afstand Competentiegericht leren – zelfreflectie en portfolio

Technologische vernieuwing Portal voor de opleiding Met daarbinnen presence met chat (op basis van MSN) Webmodules toevoegrecht, bestuursprocesrechttoevoegrecht, bestuursprocesrecht Portfolio RSS feeds naar relevante nieuwsbronnen Hart van de vernieuwing is: Multipoint High-End Videoconferencing

Wat is Multipoint High-End Videoconferencing –Live videoverbindingen op hoge kwaliteit geluid en beeldLive videoverbindingen –Multipoint Control Unit op UvT –Clientsoftware met headset voor studenten –Speciaal beeldscherm voor docent UvT Waarom Multipoint High-End Videoconferencing –Om zo dicht mogelijk bij de kwaliteit van face-to-face contact en communicatie te komen

Multipoint High-End Videoconferencing Waarvoor wordt het onderwijskundig ingezet Geplande activiteiten –Interactieve colleges Toevoegrecht en Procesrecht –Digitale terugkomdagen (2x per jaar) –Tripartiete begeleidingsgesprek –Zaakbesprekingen (1x per 2 weken) Ongeplande activiteiten –Individuele begeleidingsgesprekken student – UvT begeleider –Ad hoc besprekingen tussen studenten

Vragen?