Informatie-avond groep

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in groep 4/5 Fijn dat u gekomen bent!.
Advertisements

Informatieavond groep 3 / 5b september 2013
Werkwijze groep
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Welkom in groep 4B!.
Informatieavond groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 3!!! Check uw adres, mailadres etc…….
Welkom in groep 3.
Werkwijze groep
Groep
INFORMATIE-AVOND GROEP 3/
Welkom op de informatieavond van groep 7/8
Informatie-avond Groep 3/4
Welkom in groep 6.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Wat gaan we leren in groep 5
Werkwijze groep 5a
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Infoavond groep 4.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom in groep 8M Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
INFORMATIE-AVOND GROEP
Welkom in groep 3 en 4.
Informatieavond groep 3
Informatieavond groep 4
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Informatieavond groep 4
Onderwerpen van deze avond
Welkom in groep 6.
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 5.
Informatieavond groep
Welkom in groep 6D Het laatste jaar van de basisschool!!!!!!
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Op deze informatie avond over groep 5 zwemlessen algemene zaken zorg G.I.P. vakken in groep 5 vragenronde.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom in groep 4 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren? Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Op de informatieavond van de groepen 5
Informatieavond Woensdag 23 september 2015.
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Groep 5/6 René Hellingman
Welkom in groep 6D.
Welkom Natasja Berkhout, Frans van Eeden en Kim Legerstee
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Welkom bij de informatieavond van groep 7!. Dit zijn wij!
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom in groep 5 Welkom in groep 5 Juf Henriëtte Juf Adriënne Maud – Nikki – Luuk – Mahdi – Mike – Nick – Maria – Femke – Stefan – Pleun – Fenella – Ryan.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
InformatieavondInformatieavond Groep 6 schooljaar
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Informatie avond Groep 5-6 Basisschool Sint Jozef Noordhoek.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Welkom in groep 3/4 juf Ria & juf Kristel. Groep 3 - programma  Het ochtendprogramma in groep 3  Taal + lezen (Veilig leren lezen)  Pauze + fruit.
 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren?  Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Welkom.
Informatieavond groep 4
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Welkom in groep.
Transcript van de presentatie:

Informatie-avond groep 4 2013-2014

Even voorstellen: Juf Carolien Dusseldorp: donderdag en vrijdag Juf Wieske Simonetti: maandag, dinsdag en woensdag Juf Carolien Dusseldorp: donderdag en vrijdag

Missie: waar staan we voor? Basisbehoeften Op ’t Klankbord staan de drie basisbehoeften van leerlingen centraal. Wij stemmen ons onderwijs, onze schoolcultuur en ons handelen naar ouders af op deze basisbehoeften: 1.Relatie: Leerlingen voelen zich geaccepteerd, ze horen erbij, ze hebben het gevoel welkom te zijn, ze voelen zich veilig. 2. Competentie: Leerlingen ontdekken dat ze de taken aankunnen die ze moeten doen, en ze ontdekken dat ze steeds meer aankunnen. 3. Autonomie: Leerlingen leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces en keuzes te maken in het verwerken van de leerstof.

Vervolg missie Kernwaarden Op ’t Klankbord werken wij aan de basisbehoeften vanuit twee kernwaarden: Ontplooiing en Betrokkenheid: Ontwikkeling en ontplooiing Op ’t Klankbord leren wij van en met elkaar. Wij gaan ervan uit dat ieder kind leert. Wij hebben hoge verwachtingen en streven ernaar het beste uit ieder kind te halen; een optimale cognitieve ontwikkeling en een brede sociaal-emotionele groei. Wij benutten ieders kwaliteiten en respecteren dat we hierin verschillen 2. Betrokkenheid Betrokkenheid betekent voor ons dat kinderen, team en ouders met elkaar de verantwoordelijkheid dragen voor een goede en veilige leeromgeving. Door wederzijds respect willen we elkaar laten merken dat iedereen gezien wordt en zichzelf mag en kan zijn. Hiermee willen we het ‘wij-gevoel’ versterken. Wij geven ruimte aan passie en enthousiasme van leerkrachten en leerlingen waardoor de betrokkenheid bij het leren vergroot wordt.

De werkwijze in de klas Afspraken in de klas Klassendienst Groepsleiders Zelfstandig werken met een weektaak Handelingsplannen Instructie

Wat leren de kinderen in groep 4? De leerstof

Rekenen Methode “De wereld in getallen”. Nu voor het 2e jaar Opzet van een week/blok (4 à 5 weken) Laptop in de klas Wat komt dit jaar aan de orde: Oriëntatie op de getallen t/m 100 Optellen en aftrekken t/m 100 De tafels van 10, 5, 2, 3, 1 en 0. Introductie tafels van 4 en 6 Voorbereiding van het delen Geld Tijd (hele en halve uren analoog en digitaal later dit jaar introductie van het kwartier, alleen analoog) maandkalender en jaarkalender Meten (introductie meter en centimeter, kilogram, gram en verkenning van oppervlakte, liter en inhoud van een doos bepalen) Meetkunde (blokkenbouwsels, plattegronden)

Taal/spelling Methode: Taal Actief Deze methode bestaat uit 10 thema’s. Elk thema duurt 3 weken. Twee weken lang worden de lessen intensief behandeld. Daarna volgt een toets. De 3e week is een differentiatieweek. Sommige kinderen zullen dan gaan herhalen, andere kinderen krijgen extra werk.

Vervolg taal De volgende onderdelen komen dit jaar aan bod: Luisteren, spreken, gesprek Stellen Leren gebruiken van woordenboek/andere informatiebron Taalbeschouwing Het gebruik van voorzetsels Enkelvoud - meervoud Zinnen vragend maken Verhaaltjes schrijven Alfabetische volgorde Woorden kleiner maken (huis - huisje) Zinnen op een andere manier opschrijven, maar wel zo dat de betekenis hetzelfde blijft

Lezen Technisch lezen Estafette lezen 4x in de week Kinderen worden op niveau ingedeeld Begrijpend lezen (Tussen de regels) De kinderen leren teksten begrijpen en vragen erover te beantwoorden. Over wie of wat gaat het verhaal, wat is het voor soort tekst etc. Aandacht voor gedichten. Bibliotheek Thuis lezen!

Schrijven We werken met de methode Schrijven in de basisschool. 2x per week We leren de hoofdletters en vlot aan elkaar schrijven Na het 2e schriftje kunnen kinderen een vulpen krijgen

Leefstijl Sociaal-emotionele vaardigheden 6 thema’s Verschillende werkvormen Groepen worden willekeurig samengesteld Energizers

Wereldoriëntatie Geschiedenis (Bij de tijd) Aardrijkskunde (De blauwe planeet) Leefwereld en techniek (Ontdekkasteel) Verkeer (school op safe en methode: Wijzer op weg)

Overige vakken Muziek van meester Han en van juf Wieske Catechese We werken dit schooljaar ook weer met thema’s. Bij elk thema hoort een spreuk en een poster. Ongeveer elke 2 maanden komt er een nieuwe poster in de klas te hangen. We gaan met het thema aan de slag door er over te praten, er over te werken en door naar verhalen te luisteren die vaak uit de bijbel komen. Dit jaar starten we met het thema: vriendelijkheid Creatief Gym maandag Juf Wieske spelles Donderdag Meester Nico toestelles

Organisatorisch Klassenouders Hoofdluisouders Bibliotheekouders voor mee naar bibliotheek Stevenshof Foto’s maken op school Leesouders Gesprekken met ouders

Overige zaken No blame Lijst telefoonnummers/mailadressen Allergieën/ziekten/andere bijzonderheden kinderen Binnenkomen en naar buiten gaan doet groep 4 zelfstandig Schooltijden en op tijd komen Gymkleding gaat 1x per week mee naar huis Tussendoortje/lunch

Vervolg… “Huiswerk” (spelling op website) Trakteren Vertrouwenspersonen: Nico Niersman en Esther Uittenhout

Tot slot Heeft u nog vragen? Materialen en methodes bekijken Denkt u aan de telefoonlijst/maillijst? Graag tot ziens!