Missie, visie, strategie & jaarplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Innoveren voor gezondheid
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Edushock leerfestival
Menno Karres Lead Auditor
Projecties van zorgkosten voor astma, COPD en respiratoire allergie
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Ondernemen in de praktijk
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
HOOFDSTUK 12 Media.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Urk 1 december Want ALLEN hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden OM NIET GERECHTVAARDIGD uit zijn GENADE, door de verlossing.
Klaar met school en dan…? Kansen op de arbeidsmarkt en hoe pak je die? Jos Sanders, TNO.
OR-platform 15 november.
Duurzame & Gezonde Inzetbaarheid
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Onderwijsconferentie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Marketing vandaag en morgen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Vragenlijst ketencoördinatoren
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Als publieke dienstverlener wil de VDAB : voor werkzoekenden,
Missie, visie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Kwaliteit in productie
Ondersteuningstoewijzing Studieochtend SWV PO RiBA 24 januari
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Groep Colruyt en ‘participatie’
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Strijd tegen de zonde?.
Een gezonder Nederland VTV-2014
ZijActief Koningslust
Het ABC van Passend Onderwijs Nadine de Boer en Kees Blaauw November 2013.
0 CNV Publieke Zaak Patrick Fey ALV Senioren 24 maart 2011 Het Seniorenbelang in en bij de bond + actualiteit pensioen.
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
SHEQ SHQ.
Transcript van de presentatie:

Missie, visie, strategie & jaarplan 2012 - 2013 CNV Publieke Zaak

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Vaste waarden, nieuwe vormen Enkele trends Concept missie en visie Strategie CNV Publieke Zaak Jaarplan 2012 – 2013

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Enkele trends: Je wordt geen lid meer van een vereniging. De vergrijzing van NL en van de bond. De C geen voor zichzelf sprekende waarde. Ik regel het allemaal zelf!

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Concept missie: CNV Publieke Zaak deelt actief kennis dat leidt tot een rechtvaardige arbeidsverhouding voor (voor-malige) werknemers bij overheid, maatschappelijk welzijn, zorg en overige publieke dienstverlening en in het bijzonder de leden om zo inhoud en vorm te geven aan hun zelfredzaamheid op het gebied van werk en inkomen.

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Concept visie: CNV Publieke Zaak is gezaghebbend doordat zij voortdurend kennis over haar stakeholders ontwikkelt en op basis daarvan waarde gedreven keuzes maakt die anticiperen op de ontwikkelende arbeidsmarkt. voert een solide bedrijfsvoering opdat zij in staat is op maatschappelijke ondernemende wijze de organisatie verder te ontwikkelen en vernieuwen. verbindt een trendsettende opvatting over arbeid met aansprekende, deskundige en vernieuwende dienstverlening. heeft een ledenbestand dat een afspiegeling vormt van de sectoren waarin zij haar leden organiseert.

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Wat betekent dat voor cluster overheid: Bezuinigingen Arbeidsmarkt Ambtelijke status Vergrijzing Onderscheid korte termijn en lange termijn.

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Zichtbaarheid Eigen profiel

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Wat hebben we nodig voor dat eigen profiel? Eigen visie op belangenbehartiging bij de overheid als werkgever. Goede lobbynetwerken. Uitstekend netwerk van zelfstandig werkende kaderleden. …

De basis : de A3 methodiek Hoe? Wat? organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Medewerkers Bestuur en financiers Klanten partners Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen Hoe?

De basis : de A3 methodiek Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Structuur van de organisatie Proces van de organisatie Resultaat van de organisatie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Do CONTINU VERBETEREN Plan Check Act

De basis : de A3 methodiek Leiderschap Do Strategie en beleid Plan Check Act

De basis : de A3 methodiek Management van medewerkers Management van processen Do Plan Check Management van middelen Act

De basis voor de A3 methodiek Medewerkers Bestuur en financiers Do Klanten en partners Plan Check Maatschappij Act

De basis voor de A3 methodiek Do Plan Check organisatiegebieden resultaatgebieden Act Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie De primaire functie van de organisatie. Wie zijn we? Wat doen we? Voor wie doen we het? Waarom doen we het? Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie Een ambitieus gedeeld beeld van de toekomst. Hoe geven we inhoud en vorm aan: Wie we zijn? Wat we doen? Voor wie we het doen? Waarom we het doen? Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie SBF-en Succesbepalende factoren. Factoren of beleidsaccenten die voor de organisatie continuïteitsbepalend zijn. Zij vormen de referentie voor het wegen van acties op hun bijdrage aan de visie. Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie SBF-en Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie SBF-en Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij Prestatie- indicatoren Omschrijving van een onderwerp, de meetschaal; de meetprocudure. organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie SBF-en Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij Doelstelling Projectie van te bereiken resultaat in de toekomst. organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Jaarplan 2012-2013 Verbeteren en vernieuwen Missie Visie SBF-en Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Jaarplan 2012-2013 Verbeteren en vernieuwen Missie SBF-en Visie #verzoeken om competentieontwikkeling irt functie (25) 80% medew. Voldoet aan functieprofiel Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid middelen Maatschappij Klanten partners Trainingen organiseren mbt IBB, CBB en Sociaalplan processen Inventarisatie opleidingsbehoefte Ambitie formuleren mbt bestuurders en kaderleden Opleidingsplan bijstellen Functieprofielen opstellen en waarderen Afspraken maken over inzet opleidingsbudget -25% klachten over producten en diensten 0% afwijking opleidingsbudget Budget beschikbaar stellen organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Top down & bottom up A Organisatie Vestiging Team

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak Conclusie: Werkorganisatie en kaderleden hebben elkaar keihard nodig (Samen) Verwacht mag worden dat de werkorganisatie het voortouw neemt (A3)

Missie, visie, strategie CNV Publieke Zaak