Van opgave naar som….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Oefenopgaven bij ABC toets
Advertisements

Van diagnostiek naar handelen bij zwakke rekenaars en dyscalculici
Optimalisatie van de stapgrootte in de Systematische Probleem Aanpak (SPA) in Competentie-gebaseerde Multimediale Practica (CMP’s) Rob Nadolski, Paul Kirschner,
Dyscalculie Asli PEHLIVAN.
4C/ID Gebruikersdag, 17 april 2012, Utrecht
Lionel Kole Rekenvraagstukken & Rekenproblemen in Lionel Kole 02/04/2014 beeld.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Proeverij van ondersteuningsmiddelen voor de rekenles
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Onze pelgrimstocht Op weg naar… IkKlik.
22 en 24 mei 2013 Frank Haacke Vincent Jonkers Monica Wijers
Drieslag functioneel rekenen
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Wiskundemethoden: (g)een oplossing?
Theorie Stappen in hulpverleningsproces: 1 Inventarisatie probleem
Beslisbomen Robert de Hoog College Beslissingsondersteuning 26 september 2002.
De 10e editie havo-vwo OB.
Blijft in 2008 Didactische uitgangspunten: echte wiskunde
Sum page / opsommingspagina
Welkom!.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Rekenen Gebruikersbijeenkomsten najaar 2010.
Doel en taak van de hulpverlening
wat moet ik doen ik stop voer een aap de baas een schat een schoon hok weg een schoon hok voer.
Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)
Welkom.
Contactavond klas 1 Welkom! 3 september Officiële opening door Marga Sijbom - Vijf tips voor aanstormende brugklasouders - Uitleg verschillende.
6 Vaardigheden 6.1 Rekenvaardigheden Rekenen in verhouding
Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.
Zwols Model Presentatie versie 2015 Staphorst, 29 oktober 2015.
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2
Workshop Meten – 2 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel2: samengestelde grootheden en varia.
Workshop Meten – 1 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel1: oppervlakte en inhoud.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 2 Powerpoints staan op med.hro.nl/houmj/Klas_1BCEHI_Inductief/
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
STAPPENPLAN ABB 1. WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte.
- copyright 2015 Algebraïsche vaardigheden - 1 / ALGEBRAÏSCHE VAARDIGHEDEN – 1.
Welkom bij de workshop Werken met een denkschrift
20 januari 2012 Oostakker 1 Ria De Sadeleer. 52 km van Brussel 5 km van centrum Gent 2.
Welk een Vriend is onze Jezus, Die in onze plaats wil staan. Welk een voorrecht dat ik door Hem altijd vrij tot God mag gaan.
Gert Treurniet Christelijk Gymnasium Sorghvliet Docent wiskunde
Werken met de Digitale Toets Omgeving FaSMEd Bijeenkomst 1
Richtlijnen voor professionele begeleiders
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Inhoud berekenen.
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
LOB zeven stappen naar succes
Zuchten. Zuchten Zuchten Als bidden zuchten is… De schepping zucht. En wij zuchten met de schepping mee. Het nieuwe leven is er nog niet. Soms weet.
2 VMBO-T/HAVO deel Driehoeken tekenen Drie zijden gegeven VMBO-T
© UNIEK IN DE KLAS.
Toegewijde actie.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
2 vmbo-t/havo Samenvatting Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
Toetsing Vakdidactiek 2.
Probleemaanpak Havo 4 wiskunde B
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Didactisch practicum: aardappels
Voorkennis Wiskunde Les 12 Hoofdstuk 5: §5.5 en §5.8.
ERVARINGEN DELEN REKENDREMPELS NEMEN IJSBERGMODELLEN UITWERKEN
Website maken met Joomla
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

Van opgave naar som…

Stappenplannen en aanpak Systematische Probleem Aanpak (SPA) Het probleemaanpak ABC Stappenplan Redactiesommen Pólya Beertjes van Meichenbaum Drieslag model

+ algemene vaardigheden + algemene didactische tips Op weg naar 2F… Soorten sommen Mathematiseren Uitrekenen Interpreteren Op waarde schatten 1. Procent 2. Delen 3. Metriek 4. Tijd 5. km/h 6. Kale sommen xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx + algemene vaardigheden + algemene didactische tips

Wat kun je doen in de klas? Vijf niveaus van hulp: Meer structuur aanbrengen Complexiteit verminderen Verbale hulp geven Materiële hulp geven Modelleren