Bekostiging eerstelijnszorg 22 november 2012 Wilna Wind algemeen directeur Samen de zorg beter maken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2 agrarische familie’s Grote boerderijen
Advertisements

Kwaliteit en onderwijstijd
Workshop Gegevens in BRON als basis voor de bekostiging
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
DE EERSTE LIJN IN HET NIEUWE REGEERAKKOORD
Workshopronde Woensdag 18 april
Congres Bekostiging 2013 / 22 november 2012
Sturen op gezondheid Rien Meijerink “Sturen op gezondheid, betere zorg, andere prikkels” 24 januari 2013 – Glazen Zaal Den Haag.
Netwerkschool Helicon Opleidingen
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
De case Zevenhuizen Regiobijeenkomst Stedendriehoek 11 november 2003
Terminale palliatieve zorg
Drie jaar praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten Drie jaar praktijkprojecten Diseasemanagement Chronische Ziekten Ervaringen van Vilans.
Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie.
InEen, voor zorg dicht bij de burger! 13 maart 2014 slotbijeenkomst Op een lijn - ZonMw 2.
Huisarts, Go for IT Dr. Leo Geudens ICT-coördinator HVRT
Beleidsregel Geïntegreerde Eerstelijnszorg en Innovatie
Samenwerken aan veranderend passend onderwijs
Financiële sturing van het sociale domein in Eindhoven
Warandelezing 2010 Tilburg, 22 november 2010 Guïljo van Nuland, Algemeen Directeur.
Krimpen met perspectief
Diagnostiek in Midden Brabant
Zomerterras Nieuwe Zorgeconomie kennis – ontmoeting - discussie Griftpark Utrecht, 7 juli 2008.
MonodisciplinaireMultidisciplinaire Zorggroepen
De wereld van de zorg en zorgverzekeraars
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Gezondheidsdienst Gent De Gezondheidsdienst van de Stad Gent.
NIEUW. WAAROM? WGC De Punt ontstaat vanuit WGC Botermarkt: – Aangroei van patiëntenpopulatie en personeelsbestand  Geen forse uitbreiding meer mogelijk.
Video Zelfmanagement Je krijgt wat Je hebt wat Je moet er mee leren leven Zelfmanagement is de balans vinden tussen wat de ziekte van je vraagt en hoe.
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
De kracht van de ervaring
Wat is de weg naar goed CVRM?
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
De patiënt aan zet Lynn Rulkens Programmamanager zorginnovatie, CZ
Wiro Gruisen, manager Regioregie
Uw patiënten zijn uw beste leermeesters! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
Logonet november 2013 P. Kooijman, ambassadeur.
Zorgbelang Zuid-Holland Veiligheid door de patiënt bekeken 25 april 2012 Erik Visser, Regiomanager Zorgbelang Zuid Holland.
Betrokkenheid op de werkvloer
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Digitaal mei 2014.
Prof. Dr. Dinny de Bakker Tgv 10 jaar Archiatros
Datum naam 1 23 maart 2010 datum plaats Bedrijfsarts en kwaliteit Noks Nauta Namens Kwaliteitsbureau NVAB naam persoon.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
De rol van de zorgverzekeraar bij populatiebekostiging
Bijeenkomst EFD 29 OKTOBER 2014 LOGO KLANT OKTOBER 2014.
Een gezonde (arbeids)markt voor medisch specialisten (i.o.) Doelmatig en goed opleiden met het oog op de zorgvraag BOLS Invitational Conference 2015.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Informatieavond Gilze-Rijen 26 november Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen Informatieavond Deelgebied 1.
Agenda clusteroverleg 26 november Welkom en uitleg van de procedure. 2. Informatie over het plan van Prorail voor dit cluster. 3. Gelegenheid tot.
GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG ZORG OP MAAT GEÏNTEGREERDE EERSTELIJNS ZORG Wat blijft hetzelfde en wat verandert er?
Samenwerken rond mantelzorg Alleen ga je sneller, samen kom je verder
Implementatie van drie goede voorbeelden
Werken met een gezondheidsprobleem Gemeenschappelijke Dienst voor Preventie en Bescherming Boudewijnlaan 30 bus 44, 1000 Brussel
Platformdag HIC-IHT 10 november 2015
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Respijtzorg werkconferentie ‘...respijt op maat Drenthe’ 15 april 2015 B. Bijl.
Inkoop in het Sociaal Domein Financieel Kader 2016 Presentatie tbv 3 e ronde Ontwikkeltafels inkoop- en subsidie sociaal domein 2016, juni 2015.
Hoe verkoop je logopedie? Mieke Wilterdink. Waar zijn wij goed in? Hard werkenHard werken Plannen bedenkenPlannen bedenken Plannen uitwerkenPlannen uitwerken.
Discussie les 5 Bron afbeelding:
Welkom Open podium GERRIT Thema: e-diagnostiek 14 november 2013.
De mate van ‘ziektelast’ bij mensen met COPD onder behandeling van de huisarts versus longarts Erik Bischoff, Laura Elbers, Tjard Schermer, Jan Vercoulen.
TeachMeet - iPadstoplicht
GZC De Nije Veste Robuust, 5 juni 2013.
Vanuit overtuiging een patiënt laten participeren
Omgang met fysieke vermoeidheid aterme
“NPZZG werkt aan een continuüm van vertrouwen" 2013  2017  2020
Centrale melding-en triage
De wijkverpleegkundige Spil in de eerstelijnszorg
Transcript van de presentatie:

Bekostiging eerstelijnszorg 22 november 2012 Wilna Wind algemeen directeur Samen de zorg beter maken

Goede eerstelijnszorg is noodzaak om de zorg voor iedereen kwalitatief op peil en toegankelijk te houden 2 Samen de zorg beter maken Sluit aan bij wens patiënt Beter bij multi- morbiditeit Vraagt samenspel van zorgverleners Mits tweede lijn beschikbaar en op orde

3

Signalen van patiënten over geïntegreerde eerstelijnszorg 4 Samen de zorg beter maken

Erkennen van patiënten ervaringen 5 Samen de zorg beter maken

Goede eerstelijns zorg wat is dat? 6 Samen de zorg beter maken

Agenda voor de Zorg stelt eerstelijn centraal 7 Samen de zorg beter maken

Populatiebekostiging 8

9

Valkuilen die we zien in de discussie over integrale bekostiging 10 Samen de zorg beter maken

Suggesties voor bekostiging eerstelijn 11 Samen de zorg beter maken

Dus wat verwachten wij nu van organisaties in de eerstelijn? 12 Samen de zorg beter maken

Stelling Opbrengsten in de vorm van shared savings moeten geherïnvesteerd worden in de zorg. De opbrengsten zijn van de patiënt; wie betaalt bepaalt! 13 Samen de zorg beter maken