1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar 2007-2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Advertisements

Eindwerk zesde jaar.
Uw persoonlijke visitekaartjes
University of Cambridge & Titus Brandsmalyceum Oss PRESENT
Workshop creatief brainstormen
SWIZ Stichting Welbevinden en Interieur in Zorginstellingen Inrichten van zorginstellingen: Kunst of Kunde?
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
De conquistadores: wereldveroveraars met oogkleppen
Workshop Onderzoeksontwerp
Aantoonbaar competent in Leren, Loopbaan en Burgerschap
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Multimediatoepassingen
Multimedia(technieken)
Internettechnologie 1 Rik Van de WalleGent, februari 2008 Operationele aspecten van netwerkgebaseerde computersystemen Internettechnologie (ITech) Rik.
ELIS – Multimedia Lab Internettechnologie Rik Van de Walle Vakgroep Elektronica en Informatiesystemen (ELIS) Faculteit Ingenieurswetenschappen Universiteit.
Al doende leren training docenten
SCRIPTIES PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN BEDOELING Het doorlopen van een gericht wetenschappelijk proces Een reflectie over het pedagogisch handelen.
ACADEMISCH SCHe vaardigheden - C1.1
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Op maat werken aan taal Over de invoering van Muiswerk op de Emmausschool in Rotterdam Rob Royen, ICT-coördinator, leerkracht, taalwerkgroeplid.
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
Samen kennis genereren: Collegeopdracht Wikipedia Prof. dr. Paul van Tongeren, Jorrit Kiel, Anco Peeters.
Opleidings- en begeleidingstraject organisatiebeheersing door PIVO
Een leesstrategie: toepassing
Module Communicatie 3de dag
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Toetsbeleid aan de faculteit Architectuur
Methoden & Technieken Hogeschool Rotterdam,
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Bijeenkomst vakcoördinatoren. 2 Opzet Voorstelling vakbegeleiding Doel bijeenkomsten Uitnodigende school.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
SET schrijfvaardigheid H5
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Zelfsturing en motivatie
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Dyslexie Jongvolwassenen met dyslexie folder; CODE lessius.
1 juli 2009 Evalueren van papers Workshop Fabienne De Ryck Mariet Vriens.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Toelichting Masterproef
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
SET schrijfvaardigheid H5
Keuzedeel Verdieping Software
PLAGIAAT & BRONVERMELDING
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Praktijk Opleiders Cursus
Toelichting Masterproef
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
Leergang ISO SQuaRE & DevOps
Scriptie in de Pedagogische Wetenschappen
Vertellen resultaten Alle leerlingen even oud Iedereen evenveel tijd.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Examen samenvatten 2010 II Hoe luidt de beoordeling van de samenvatting? Hoe ziet de samenvatting eruit?
Transcript van de presentatie:

1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar

Internettechnologie 2 Rik Van de WalleGent, maart 2008 Reading assignment Opdracht: ‘reading assignment’ o lectuur aangepast aan het niveau van studenten o nadruk ligt op het begrijpen van de tekst, wat u in staat moet stellen om er een eigen mening over te hebben die tekst op uw eigen manier samen te vatten er een aantal vragen over te beantwoorden tijdens een discussie die over het onderwerp gaat NIET: extra materie om te ‘blokken’

Internettechnologie 3 Rik Van de WalleGent, maart 2008 Waarom een dergelijke opdracht ? ZEER belangrijk aspect in latere beroepsomgeving Training van cruciale vaardigheden o snel verwerken van ongekende materie die verband houdt met opleiding/aanwezige kennis o kritisch beoordelen van informatie o formuleren van eigen, goed onderbouwde mening

Internettechnologie 4 Rik Van de WalleGent, maart 2008 Lijst van papers Breed scala van onderwerpen - Voor elk wat wils Selectie van 15-tal papers (zie Minerva) o Multimediatechnologie o Semantic Web o Web Services o Gebruik van metadata

Internettechnologie 5 Rik Van de WalleGent, maart 2008 Wat wordt er precies verwacht ? (I) Kies 3 papers uit de lijst (vrije keuze !) Vat elk van deze papers samen (‘abstract schrijven’) o max woorden per paper o breng hierbij de volgende aspecten naar voor schetsen van het onderwerp/probleemstelling gevolgde aanpak/methodologie bereikte resultaten uitdagingen/minpunten/beperkingen evt. suggesties voor verdere ontwikkelingen

Internettechnologie 6 Rik Van de WalleGent, maart 2008 Wat wordt er precies verwacht ? (II) Breng de drie ‘abstracts’ mee naar de periodegebonden evaluatie (mondeling examen) o vermeld op elk blad uw naam en richting o vermeld tevens de titel van de paper die u bespreekt o PLAGIAAT ZAL BESTRAFT WORDEN o quotering: 20% punten periodegebonden evaluatie