CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Kennispoort Verloskunde 2009
20 maart 2008© 2008 kiesBeter.nl1 CQ gegevens op kiesBeter.nl Jeanne van Loon projectleider kiesBeter.nl 20 maart 2008.
Onze kernrelatie: Zorgvrager – Zorgverlener Samen innoveren Met de patientenportal als instrument.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Nut en noodzaak van het Patiënten Portal Drs. J.J. Baardman, teammanager NPCF Utrecht, 19 november 2007.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Verwachtingen van consumentenorganisaties Bijeenkomst Meten van klantervaringen in de zorg Iris van Bennekom Directeur NPCF 24 april 2007.
Π Platform PI (Patiënt-Industrie) een ontmoetingsplaats voor leden van patiëntenorganisaties en medewerkers van farmaceutische bedrijven Kwaliteitsinstituut,16.
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
De CQ-index in vogelvlucht
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Basisset Kwaliteitscriteria Lisenka van Loon (projectleider NFK) 6 juni 2011.
Een studie naar zoek- en keuzeprocessen
Stand van zaken voorschrijfbevoegdheid Drs. Th. W
Zorgaanbiedersgids. Agenda Ambitie regio Friesland Functionaliteiten zorgaanbiedersgids Demo.
Patiëntenparticipatie: Ook in de stroke service?
European Stroke Strategies Helsingborg Consensus Conference maart 2006.
Beslishulp beroerte thuis
Hersenletsel.nl De nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met niet-aangeboren hersenletsel:
Patiëntperspectief op kwaliteit van zorg
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
loopbaanplanning / stuurmanskunst
De kracht van de ervaring
© Significant Meten met de CQ-index Klantervaring telt, 24 april 2007, Rotterdam.
1 september ’14 Patienten ervaringen enqueteren Chiel Bos Zorgverzekeraars Nederland.
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Presentatie van resultaten van de CQ- index Diana Delnoij 20 maart 2008.
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
24 april 2007 Klantervaring telt ANBO voor 50-plussers.
Investeer in inzicht in de praktijk van (niet)kiezende zorggebruikers Presentatie Onderzoeksforum 3 februari 2009 Dr. Kor Grit.
Ervaringen met Individuele zorgplannen
Trimbos-instituut De Consumer Quality Index Stand van zaken Bob van Wijngaarden Studiedag Het Binnenste Buiten 26 maart 2008.
Instellingssubsidies: basisactiviteiten kerntaken
Kwaliteitscriteria; wat, waarom en hoe? Lisenka van Loon, projectleider NFK 19 april 2010.
De patiënt aan zet Lynn Rulkens Programmamanager zorginnovatie, CZ
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Wiro Gruisen, manager Regioregie
Het algemeen welzijnswerk & justitieel welzijnswerk
Een vloeiende GGZ.
Pabo studenten op zoek naar het ideaal van Big City Helmond.
Patientenperspectief op Mediprudentie SLOTCONFERENTIE.
Ontwikkeling generiek individueel zorgplan
Patiëntenparticipatie in de gezondheidszorg
Spreker | Plaats | datum Sturen op gezondheid Diana Delnoij | 24 januari 2013.
Dr. G.H.W. Verrips Waarom, wat en hoe Kwaliteit van Leven.
Bijeenkomst EFD 29 OKTOBER 2014 LOGO KLANT OKTOBER 2014.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
ZORG OM VERNIEUWING Bouwstenen voor een nieuw regeerakkoord Instituut “Clingendael” - 25 januari e Clingendael European Health Forum.
Agenda Opening/welkom Informatie over project ‘Dementietafel: delen en verbeteren’ Voorstellen verschillende organisaties – wie doet mee? – werkgroep.
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Contracteren wat is uw beste keuze?. Welke opties heb ik? Contracteren Niet-contracteren Contracteren onder voorwaarden Eigen overeenkomst.
Zichtbaar, zinnige en zuinige zorg: meer met minder Prof. dr. Gert Westert 16 April 2015.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Hoe overtuig je de zorgverzekeraar? Netwerkbijeenkomst Zorg voor Innoveren.
Jaar van de Transparantie
HUISARTSENPOSTEN VAN WAARNEEMORGANISATIE VAN EN VOOR HUISARTSEN NAAR TOEGANGSPOORT VAN DE ACUTE ZORG? Hansmaarten Bolle, directeur InEen.
Presentatie stand van zaken werkgroep ‘Inhoud’
Landelijke Agenda suïcidepreventie Directie Curatieve Zorg, Mw. Mr. M.O. Samuels.
Auteur: Paul Poortvliet Datum: 22 februari 2011 Informeren van de patiënt Ervaringen uit Nederland.
CQ-index Kwaliteitsdag 9 januari 2012 CQ-index Ontwikkeling Stand van zaken Toepassing.
HET TRAJECT VAN DE PATIENT MET CHRONISCH NIERLIJDEN ‘BETTER CARE AT LOWER COST’ KAN HET BETER EN GOEDKOPER? Dr R. Daelemans ZNA NIERKLINIEK 13 oktober.
Van aanbodmanagement naar populatiemanagement
Innovatiecafé - Zorg voor innoveren:
Nelleke Gruijters Paul Ram
Transcript van de presentatie:

CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007. Wat kan en moet een patiëntenvereniging met het meten van klantervaringen in de zorg?

In het sociale leven Wat wil de DVN? In de spreekkamer In het stelsel Keuzeondersteuning In het stelsel In de spreekkamer In het sociale leven

Hoe maakt een chronische patiënt gebruik van het stelsel? Zijn belangrijkste wapen is zijn mening Dus keuzeondersteuning bij - keuze verzekeraar en pakket - keuze zorgaanbod - keuze medicijnen en hulpmiddelen

Welke informatie?? Toegankelijk Betrouwbaar (onafhankelijk?) Vergelijkbaar Aansluitend op mijn kennisniveau Aansluitend op mijn behoefte(n)

Waarover?? In het stelsel over: De zorgverzekeraar Het zorgaanbod De medicijnen en de hulpmiddelen.

De info vanuit patiëntenperspectief. Van klanttevredenheid naar relevante klantervaringen in de zorg Voorbeeld: diabetes Kies ik mijn dokter of kies ik mijn keten

Keuze en kwaliteit! Kwaliteit: Effectiviteit Veiligheid Patientgerichtheid

Wat heeft de DVN aan de CQ-diabeteslijst? Hoe tot stand gekomen? Is het empowerende keuzeinformatie? Betrouwbaar? Discriminerend? Gaat het over goede zorg? Patiëntenperspectief? Toegankelijk?

Verzekeraar Aanbieder Patiënt

Wie doet wat met de uitkomsten? De zorgverzekeraar De aanbieder De patiënt(en)vereniging

De index is dynamisch! Ontwikkeling: wat is goede zorg Ontwikkeling in patientenperspectief Ontwikkeling in posities Voorbeeld: diabetes

Wie doet wat met de uitkomsten? Dank u