Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

Welkom in Ontmoetingscentrum Morgenstond
Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
De klant staat centraal … maar vreselijk in de weg!!
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Wat gaan we doen ? Leerlingenzorg? Iets nieuws? Of……weer hetzelfde….?
Ouders en Kinderen Centraal
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
Pedagogisch Sociaal Werk Stichting Midden-Limburg
ALLE KINDEREN IN BEELD Signaleren, monitoren en zorg met resultaat
rsg de Borgen Locatie Ronerborg
Implementeren doe je samen
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Daadwerkelijk succesvoller benoemen kan
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
PleegoudersOnline Jarabee Naam spreker: Patrick Olde Daalhuis&
VERLEDEN, HEDEN EN TOEKOMST Jaap Noorda JONGERENOPBOUWWERK IN NEDERLAND.
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Spreekbeurt Josefien Boonen
Pantein 4 bedrijven Regio Brabant Noord Oost
Social Media Reputation.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.
Wie kent niet? Partners Na 2011 Focus op doelgroepen.
Presentatie onderdeel CJG Route 1 Kind – 1 Gezin – 1 Plan Rendement
Een kwetterende pionier in Limburg
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Bedankt! Sinds ……….delen jullie met veel enthousiasme Boekbaby’s-pakketten uit aan alle kinderen van 6 maanden.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland Kortlopend project : gemeente Graft de Rijp : Onderzoek naar de kleutercontactmomenten in de.
BoekStart voor baby’s Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te binden.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
BoekStart voor baby’s Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te binden.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Digitale media voor jonge kinderen Gertruud Beemster & Denise Bontje.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Het verhaal van De DigiFamilie
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Team CorCom presenteert:
BoekStart voor baby’s > Leesbevorderingsprogramma voor jonge kinderen (0-2) > Doel: ouders van baby’s met boeken en lezen in contact brengen door ze te.
INNOVATIEATELIER 3.0. Woensdag 26 september 2018
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
JAN HOLSAPPEL.
Ipse Idee is ok Rene Albert Blok Oscar van Lingen
Inspiratiedag Geletterde ouders Peuterpraat
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout

For my 1 year old daughter, a magazine is an iPad that does not work. It will remain so for her whole life!

Wie zijn wij? Jgz 0-4 jaar 11 consultatiebureaus (10 in CJG) 225 medewerkers en 150 vrijwilligers In 2012 zagen wij bijna kinderen op onze in zo’n contactmomenten.

Inhoud Beweegredenen om te starten Implementatie Resultaten Toekomst

Beweegredenen om te starten 1.aansluiting met jonge ouders 2.moderne JGZ-organisatie 3.“Consultatiebureaus 110 jaar Nee, nee, NEE! Je peuter probeert alles uit... hoe lastig ook het is de weg naar zelfstandigheid. Niet dwars dus, maar aan het leren. Hoort er bij! #peuterpuberteit

Hoe zijn we gestart? 1.Organisatie account 2.Doelgroep Van hoog naar laag, van hard naar zacht, gekke geluidjes maken en zingen. Je baby luistert er graag naar & moet er vast om lachen

Implementatie Vraagt van directie & management Enthousiasme Vertrouwen onderdeel van het werk Faciliteiten

Resultaten - ouders Extra mogelijkheid om ouders te bereiken en met hen te communiceren! Ouders in rol van ambassadeurs! Herkenbare situaties jong gezin Inspelen op actualiteiten Direct inspelen op klachten

Resultaten voor Jong Florence NCJ innovatieprijs 2011 Interactie met andere professionals Op de hoogte van alle actualiteiten Effect imago Imagocampagne 110 jarig bestaan Toename internetbezoek

En verder Twitterspreekuren Bereik Informatielijn Instructiefilmjes Mobiel internet Zorgdossier in de cloud

Conclusie Social media is niet meer weg te denken in onze zorg- en dienstverlening voor zowel klanten als medewerkers. Naast reguliere speekuren, inloopspreekuren, informatielijn, cursussen ed. En, én, én

Social Media in de JGZ: gewoon doen!