Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout
For my 1 year old daughter, a magazine is an iPad that does not work. It will remain so for her whole life!
Wie zijn wij? Jgz 0-4 jaar 11 consultatiebureaus (10 in CJG) 225 medewerkers en 150 vrijwilligers In 2012 zagen wij bijna kinderen op onze in zo’n contactmomenten.
Inhoud Beweegredenen om te starten Implementatie Resultaten Toekomst
Beweegredenen om te starten 1.aansluiting met jonge ouders 2.moderne JGZ-organisatie 3.“Consultatiebureaus 110 jaar Nee, nee, NEE! Je peuter probeert alles uit... hoe lastig ook het is de weg naar zelfstandigheid. Niet dwars dus, maar aan het leren. Hoort er bij! #peuterpuberteit
Hoe zijn we gestart? 1.Organisatie account 2.Doelgroep Van hoog naar laag, van hard naar zacht, gekke geluidjes maken en zingen. Je baby luistert er graag naar & moet er vast om lachen
Implementatie Vraagt van directie & management Enthousiasme Vertrouwen onderdeel van het werk Faciliteiten
Resultaten - ouders Extra mogelijkheid om ouders te bereiken en met hen te communiceren! Ouders in rol van ambassadeurs! Herkenbare situaties jong gezin Inspelen op actualiteiten Direct inspelen op klachten
Resultaten voor Jong Florence NCJ innovatieprijs 2011 Interactie met andere professionals Op de hoogte van alle actualiteiten Effect imago Imagocampagne 110 jarig bestaan Toename internetbezoek
En verder Twitterspreekuren Bereik Informatielijn Instructiefilmjes Mobiel internet Zorgdossier in de cloud
Conclusie Social media is niet meer weg te denken in onze zorg- en dienstverlening voor zowel klanten als medewerkers. Naast reguliere speekuren, inloopspreekuren, informatielijn, cursussen ed. En, én, én
Social Media in de JGZ: gewoon doen!