Muzische vorming Les 6 Muzisch evalueren Meerstemmigheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Muzische vorming Les 3 Vorige lessen Muzisch evalueren
Advertisements

Muzische vorming Les 5 Vorige lessen Muzisch evalueren Meerstemmigheid
Muzische vorming Les 7 Nieuwe didactisch model Muzisch evalueren
Muzische vorming Les 2 Vorige les (dia’s 2-6)
Twintigste eeuw I Impressionisme.
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
Verdeel het woord in lettergrepen
Groepsbijeenkomst Geheime handshake.
Muzische vorming Les 2 Vorige les (dia’s 2-6)
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
Marokko.
Muzische vorming in het eerste leerjaar
Muzische vorming 1 Balo Les 2
Muzische vorming 1 Balo Les 2
Muzische vorming 1 Balo Les 5
Muzische vorming 1 Balo Les 1
 Muzische vorming 1 Balo Les 7 2 e semester 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen.
Muzische vorming Les 7 Vorige lessen Deze les
 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.
Muzische vorming Les 6 Vorige lessen Deze les
Diversen in hedendaagse muziek. TURF Fragment In de tijd van Tv en Internet kunnen ook ‘gewone’ mensen een gooi doen naar de sterrenstatus. In America’s.
Positioning: ervaring met testcorpus 1 Ellen Rusman Jan van Bruggen April 2005.
Hoofdstuk 13, hollen of stilstaan: herbezinning na de tweede wereldoorlog. Pagina   Onderwerpen: - Herhaling existentialisme - Europese film -
Muziek in de 16de en 17de eeuw
Muzikaal Menu De Klepzeikers, Deest De Bend(e), Winssen
Maaike de Haardt Fac. FTW i.o.  Maken wij tijd of maakt de tijd ons? Druk, druk, druk.....  Tijd is een constructie  Historisch bepaald, veranderlijk,
Muzische vorming 1 Balo Les 1
Geschiedenis van de Film Mistic Swing (22 sec)
I like the flowers.
Codetuts Academy Les 2 Module 2a Php Fundamentals 1.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 3 1.
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Singer-Songwriter Zingen en spelen tegelijk Tekst Melodie Akkoorden Transponeren Stijl en tempo Tekst langer maken Vorm.
Groepssessie 1: Curriculum Aan de slag Deel 1 Enkele mogelijke oplossingen Filmfragment Nederlands 1.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
BEZINNINGBEZINNING. God, mag ik met een noot of zes deze muzikale wens aan jouw adres?
MEDIAWIJSHEID LES 2 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Vorige les: Zoeken op het Internet. Herkennen van betrouwbare sites. o Lessen Mediawijsheid Les 1:
Nederlands Blok 5.
Methodieken Les 3 “ Individuele methodieken en groepsmethodieken” thema 10.1 en 10.2.
Communicatie 5e les.
Poëzie “Hoe breek ik een gedicht open?”.
trouw – Loyalty De trouw van ‘n vriend op 4 poten
Hond & Kat Les 7 (Afsluitende les)
Alinea’s, inleiding, middenstuk en slot
De luchtballon discussiespel.
Natuurkunde overal H2 Licht
Een verkenning rondom de kern
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Hoe herkennen mensen klanken?
voor heer en knecht, voor dochters en voor zonen.
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 8 Uitvoeringspraktijk
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 10 Melodische Relaties
Parallelle beweging De toonhoogtes van twee of meer stemmen bewegen zich in dezelfde richting.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 5 Toonsoort
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 1 Ritme
LEZEN.
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 7 Samenklank
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 12 Variatie
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 7 Samenklank
Muziek.
Parallelle beweging De toonhoogtes van twee of meer stemmen bewegen zich in dezelfde richting.
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 10 Melodische Relaties
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 7 Samenklank
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 12 Variatie
Algemene Muziekleer Hoofdstuk 12 Variatie
Hoofdstuk 17. Polyfone Structuren
Zing Nederlands Met Me 29 maart 2019.
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Muzische vorming Les 6 Muzisch evalueren Meerstemmigheid

Meerstemmigheid: herhaling les 5 Wat is meerstemmigheid ? Met meerdere stemmen muziek maken Stem: ding in je keel Muzikale lijn: 1e stem, .. Stemming: sfeer Instrumenten stemmen, op elkaar afstemmen Stemmen herkennen/imiteren

Soorten meerstemmigheid Als metafoor van de samenleving We beluisteren in iTunes de afspeellijst « soorten meerstemmigheid » Vergelijken met tekeningen Vergelijken naar liederen die we vorige jaar al gezongen hebben

echo heterofonie overlapping bourdon ostinato akkoorden parallelle stemmen polyfonie

Meerstemmigheid uitproberen Zingen van meerdere meerstemmige technieken: A suedem I like the flowers Oki doki + bourdon Hurree Hurroo The Lion Sleeps tonight The factory girl Blood and gold Canon in swing

Meerstemmigheid oefenen Met een korte tekst Met stukje van een liedje Met klanken

Meerstemmigheid Cfr word document: voorbeelden van de les

Meerstemmigheid oefenen Terwijl de hond in diepe duisternis zijn weg zocht door de stad, kwamen alle katten samen, maakten een vermetel plan. In twee stemmen, in drie De inzetten dichter bij elkaar Melodisch, ritmisch, stiltes en emoties, herhalingen Klinkers en medeklinkers

Melodische ostinaat

Met aangehouden noten en echo

Tonica voor en na

Nog wat voorbeelden Aria John Cage (stemming > stemmen) Cathy Barberian: Stripsody De lustige lezers Smartlapzangers Zie Itunes Smartlappen