 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Muzische vorming Les 5 Vorige lessen Muzisch evalueren Meerstemmigheid
Advertisements

Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Voorlichting 8 januari 2013 Leerlingen en ouders vwo-4
Muzische vorming Les 7 Nieuwe didactisch model Muzisch evalueren
Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1.
voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
Evalueren-Rapporteren-Communiceren
Integrale opdrachten STW
Mediaopvoeding.
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Keuzemodule muzische vorming 3 BALO
Bevorderen van de taalvaardigheid
De communicatieve methode voor Frans in het basisonderwijs
Muzische vorming in het eerste leerjaar
Muzische vorming 1 Balo Les 2
Muzische vorming 1 Balo Les 5
Muzische vorming 1 Balo Les 1
 Muzische vorming 1 Balo Les 7 2 e semester 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen.
Muzische vorming Les 7 Vorige lessen Deze les
Muzische vorming 2 BaLO les 9
Muzische vorming Les 6 Vorige lessen Deze les
Muzische vorming Les 6 Muzisch evalueren Meerstemmigheid.
Welkom.
De centrale doelstelling blijft: COMMUNICEREN. kennis (weten dat) vaardigheden (weten hoe, waar, wanneer,waarom) interculturele competentie: = vaardig.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Gezag in de klas een kleine oase ……. Gezag in de klas De opvoeding voortzetten op school.
Voorlichtingsavond groep 3
Welkom op deze informatieavond
Planning 3 BaLO muzische
Muzisch-creatief Wat ons bindt.
Studeren in Nederland Jan Baetens, KU Leuven (ex-docent Maastricht en huidig Erasmus- gastdocent Groningen, Leiden en VU)
Deze prenten van de communicatieset IK+JIJ=WIJ van het VVKBaO zijn polyvalent inzetbaar: -Als aanzet tot een gesprek -Als de student/leerkracht zijn/haar.
Muzische vorming 1 Balo Les 1
DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN 3 PBSO - KAREL DE GROTE-HOGESCHOOL BACHELORPROEF DOOR ROELAND BOSMANS EN CAROLINE VAN HASSELT STUDENTEN.
Bespreking PAV-les ‘Een vakantiejob zoeken’
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Handelingsplannen.
MEER LLN KIEZEN VOOR HET WERKEN IN DE TECHNIEK IN FRIESLAND.
project Doelstelling Bevorderen van communicatie tussen kinderen. Oefenen van schriftelijke taalvaardigheden. Leren schrijven van brief of verslag.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Lancering Traject
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Welkom op de informatieavond van groep 5
Welkom op de informatieavond van groep 6. Daniëlle Hendrix - Heuts Maandag, dinsdag, donderdag in groep 6. Op woensdag is juf Esther Honings er Op vrijdag.
Welkom op de informatieavond van groep 7B
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
ExpressieExpressie Introductie Toermalijn ontwikkeling Ouderbetrokkenheid 1.
Kennismakingsavond 8 september 2015 Welkom in groep 8.
Welkom op de informatieavond van groep 5. Bert Jennes *54 jaar *32 jaar werkzaam in het onderwijs *Bijna 30 jaar werkzaam bij KSV Treebeek/INNOVO *Voor.
1 Welkom ouders! Oh là là ! – Wat is dat? Wat is taalinitiatie en wat zijn de specifieke doelen? Hoe gaan we concreet te werk om die doelen te bereiken?
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Lichamelijke Opvoeding 2 MAVO 3/4. Wat is LO2? Gymnastiek als examenvak Vak in het vrije deel 7 e vak (wel volwaardig) Geen Centraal Examen Kiezen voor.
Lichamelijke Opvoeding 2 MAVO 3/4. Wat is LO-2? Gymnastiek als examenvak Vak in het vrije deel 7 e vak (wel volwaardig) Geen Centraal Examen Kiezen voor.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Welkom op de informatieavond van groep 6. Diana Peters Maandag, dinsdag. Daniëlle Hendrix- Heuts Op woensdag, donderdag en vrijdag Leerkracht :
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Activernde didactiek & passende werkvormen
Introductie Toermalijn ontwikkeling Ouderbetrokkenheid
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
INTRODUCTIE academiejaar
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
MEDIAOPVOEDING Leerplan media tonen Inspirerende gedachte
Informatieavond hoogbegaafdheid op onze school
Transcript van de presentatie:

 Muzische vorming 1 Balo Les 6

1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten  Zangles-themales  Ritme  Muzikaal vierkant  Ritmische reeks – geatl 60  K-V-B  Opdracht instrumenten  Muzische sessie 1: schimmenspel  Creastage

2 e semester - toetsdoelen  Begrijpen welke plaats muzikale opvoeding en muzische vorming bekleden in de cultuureducatieve opdracht van het (basis)onderwijs > studeren > schriftelijk examen  Doelmatig en rationeel leren omgaan met leerplannen en eintermen > in de lessen en lesvoorbereidingen  Kennis maken met enkele ritmisch muzikale werkvormen. > in de lessen > meemaken  De techniek van het maken van een voorbereiding muziek beheersen. > bij het maken van voorbereidingen  Stemvorming: de stem als instrument kunnen beschrijven > studeren > schriftelijk examen  Een 30-tal liederen geschikt voor kinderen tussen 6 en 12 kunnen zingen en aanleren aan de bestemde leeftijdsgroep > in de lessen > zangtest

Vergelijking 2 HIPHOP-lessen Regenritme  Schools startmateriaal  Alles vanuit de leerkracht  Leerlingen voeren uit  Accent op vaardigheden  Wel plezierig  Muziekles-aanpak Loops  Echt startmateriaal  Lln brengen alles aan  LLn maken iets nieuws  Accent op creativiteit  Ook plezierig  Muzische aanpak