De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Variëren en arrangeren met leermateriaal
Advertisements

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
Defining a standard JSON-based exchange format for learning metadata Manon Haartsen.
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
(Concept) Edurep Jaarplan 2014 Manon Haartsen, productmanager Edurep (Kennisnet)
Toegang en identiteitsmanagement
Digitale leermaterialen op internet leermiddelendatabase, open methodes en wikiwijs Darco Jansen Programmamanager.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
De sportarts als adviseur van sporters en trainers, componenten van een topsportprogramma. Door Wessel Zimmermann Geregistreerd sportarts en bedrijfsarts,
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
Learning analytics: de docent
Architectuurprincipes en EduStandaard Over de rol van de Architectuurraad en hoe we de principes kunnen laten werken voor het onderwijs.
Even voorstellen.... Presentatie PABO-2 september 2009
De lerarenopleiding als kritische succesfactor bij betekenisvolle inzet van ict in het onderwijs Mirjam Brand.
Oplossingsrichtingen bij teruglopende leerlingaantallen met ICT
Michel Visser Founder EesySoft
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Leermiddelen: digitaal – open - … Gedachten, aandachtspunten en expertise RdMC / OUNL Jos Kusters Darco Jansen Hans Hensen.
Becoming a Teacher Educator: De inductie van beginnende lerarenopleiders Marcel van der Klink, CELSTEC, Open University of the Netherlands
De succesfactoren bij het creëren van een onderzoekscultuur op school Wouter Schenke Renée van Velzen coördinator onderzoek docentonderzoeker.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Klantendag Voorzieningen 12 april Klantendag 12 april 2012 Triple A status van het Nederlands onderwijs.
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Privacy en beveiliging
Digitaal aanmelden, in- en uitschrijven. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo.
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
moderniseren van het curriculum.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
ECK Distributie & Toegang Start ontwerpproces nummervoorziening
`Programma Netwerk Informatiemanagers 9 oktober 2014
Onderwijs met een eigen device
Big data en leren groots en meeslepend? 12 november 2014
Project “Ontwerpfase Centrale Nummervoorziening”
Docentendag
Differentiëren in de klas (en erbuiten)
Alfons ten Brummelhuis
Onderwijs? Als je weet wie je bent, kun je worden wie je wil zijn.
What the #hack?! privacy Job Vos – jurist, FG en privacy-expert Kennisnet MBO Raad 22 april 2015.
OSO op Edukoppeling Uitgangspunten proefopstelling, ervaringen OSO’15.
Gepersonaliseerd leren:
Docentencongres #leerling2020/32. Ieder mens een belofte RRR……..??? Doen.
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Ict-zaken in het mbo John Hanswijk, Kennisnet Over tabletgebruik, mobile devices en digitale middelen.
Wachtwoord veranderen Data lekken Privacyreglement Beveiliging Toestemming Privacy Je wordt gebeld … Moeilijk doen Bewerkersovereenkomst Privé.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Het onderwijs in Haïti kent veel problemen -Meer dan de helft van de kinderen gaat niet naar school. -Veel kinderen gaan naar scholen waar leraren niet.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Ervaringen Edukoppeling Lessons learned uit BPV Optimalisatie en implementatie nummervoorziening.
Bevindingen Proefopstelling OSO op EK Overstap Service Onderwijs op Edukoppeling One small step for (a) man…
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
OPEN brainstorm.
Justian Knobbout Promovendus bij het lectoraat Digital Smart Services
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
What is the meaning of? Student centered learning
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
AVG, wat moet ik ermee?.
Visie op het economieonderwijs
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. HOE PAST DIT IN HET ONDERWIJS?

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Auteur UitgeverDistributeurLeerlingSchool ook data terug digitaal

Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. VOORBEELD

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. LEARNING ANALYTICS

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Learning Analytics is de verzamelnaam voor het proberen te ontdekken van trends en patronen door educatieve data, of big data (grote hoeveelheden aan data over studenten), te analyseren met als doel om een doelmatiger leersysteem te kunnen ontwikkelen. Definitie van Learning Analytics Learning Analytics komt in de praktijk neer op het meten, verzamelen, analyseren en rapporteren van data over leerlingen en hun context.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Verschillende doelen

Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. GEPERSONALISEERD ONDERWIJS

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. DATA (STANDAARDEN) DATA (STANDAARDEN)

Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. 3 UITDAGINGEN

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Onderzoek Learning Analytics

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. LEEFTIJD? NIVEAU? VAK? LEERSTIJL?

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Wat nodig voor écht gepersonaliseerd leren? Digitaal Materiaal er is nu onvoldoende materiaal beschikbaar en onvoldoende middelen op scholen om iedere leerling digitaal te laten werken. Professionalisering leraren twee aspecten: kunnen omgaan met data en interpretatie / validatie. En aan de andere kant vakinhoudelijk: inhoud en begeleiding / coaching op ieder niveau. Organisatiestructuur instelling klassen nu op leeftijd, meer op niveau, uren op school (inspectie). Dit heeft ook te maken met: hoeveel van de stof wordt uiteindelijk behandeld per leerling?

Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. DAARNAAST …

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt.

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. 1.DOEL 2.GRONDSLAG 3.DOELBINDING (VERWERKEN IN OVEREENSTEMMING MET DOEL) 4.PROPORTIONEEL (DATAMINIMALISATIE) 5.RECHTEN VAN DE BETROKKENE: INFORMATIE, INZAGE, CORRECTIE, VERZET

Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. “(…) even as critics question how well it measures learning. The plan is to introduce the program broadly this fall.”

Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. WAT ALS …?

Bedankt voor uw aandacht! Olaf de Groot – Adviseur/Procesbegeleider kennisnet.nl