HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Er zit een gat in m’n emmer 1
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Leer de namen van de noten 1
A H M F K EB C x 8 Afwenden bij A en C. 1e secties C, 2e secties A. Vanaf 10 m splitsen en grote volte.
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Coaching inleiding en consument
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
HOOFDSTUK 3 VRAAG EN AANBOD IN WERKING L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
1 De handel Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
1 Welk plaatje hoort bij de pols? 2 Welk plaatje hoort bij het gezicht?
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Kleding, hoofdstuk 2 Elasticiteiten.
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Destillatie.
Hoofdstuk 5: De Consument
Hoofdstuk 4: Elasticiteiten en Schokken
Blok 2 les 1.
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Les 3 Elektrische velden van continue ladingsverdelingen
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen 22 Begrippen H7.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Chronologie van maatregelen tegen de joden in het Derde rijk
1 Voedsel duurder, inkomen boer daalt Persconferentie Boerenbond 20 december 2007.
HOOFDSTUK 6 DE OUTPUTBESLISSING VAN DE ONDERNEMING
HOOFDSTUK 26 BEGINSELEN VAN DE INTERNATIONALE ECONOMIE L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
HOOFDSTUK 22 DE REELE EN DE MONETAIRE SFEER
Inleiding tot de Economie
HOOFDSTUK 14 DE MACRO-ECONOMISCHE GROOTHEDEN
HOOFDSTUK 13 ONGELIJKHEID, ARMOEDE EN HERVERDELING
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
1 Welk plaatje hoort bij de hals? 2 Welk plaatje hoort bij het neusgat?
Welk plaatje hoort bij de herfst?
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
A H M F K EB C x 89 Sigarenbox : Afwenden bij M en K,over- zijde H en F splitsen. Daarna dames rechts.
C op de rechterhand M F het binnenste peloton buigt af en rijdt een volte op de andere hand. telkens een.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
Dames (1e peleton) F-G-M rechts-om-keert (binnendoor) Heren (2e peleton) M-G-F links-om-keert (buitenom)
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Voorrangsregels bij rekenen (1)
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Watervogels herkennen
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Voorwaarts in draf met tweeën linkerhand en aansluiten A H M F K EB C x.
Micro-economie (week 4)
Tuinvogels herkennen.
Prijs elasticiteit. Prijsstijging van ‘n product heeft gevolg voor de afzet van het product: door prijsstijging beetje minder afzet door prijsstijging.
inkomenselasticiteit
HOOFDSTUK 5 DE ONDERNEMING – BEDRIJFSECONOMISCHE ASPECTEN
Transcript van de presentatie:

HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven HOOFDSTUK 4 DE CONSUMENT

Tabel 4.1: Eigen prijselasticiteiten INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Tabel 4.2: Classificatie van de goederen volgens inkomenselasticiteit INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.1: De Engelcurven INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.2: Budgetaandelen voor een gemiddeld Belgisch gezin INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Tabel 4.3: Inkomenselasticiteiten voor België INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.3: Evolutie van de budgetaandelen doorheen tien inkomensdecielen INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.4: Budgetrechte en budgetverzameling INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.5: Een verhoging van het inkomen INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.6: Een stijging van de prijs van CD’s INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.7: Een indifferentiecurve INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.8: Een indifferentiekaart INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.9: Snijdende indifferentiecurven voldoen niet aan transitiviteit INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.10: De marginale substitutievoet INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.11: De keuze van de consument INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.12: Snijpunt van de budgetrchte met een indifferentiecurve INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.13: Gevolgen van een stijging van het inkomen INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.14: Gevolgen van een stijging van het inkomen bij inferieure goederen INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.15: Gevolgen van een prijsdaling van CD’s INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur 4.16: Afleiding van de vraagcurve INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN

Figuur oefening 5 INLEIDING TOT DE ECONOMIE HOOFDSTUK 4: DE CONSUMENT © 2005 UNIVERSITAIRE PERS LEUVEN