Doel van de les Oriëntatie op de betekenis van het kruis (van Emmerich, boek blz. 122 en 123) in het kader van goede vrijdag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

De werkplaatsassistent
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Bedrijfsverbetering met de Code
Denk aan de sociale competentie
Sollicitatiegesprek.
Concept presentatie 1.individueel concept (pdf-upload donderdag) 2.live presentatie (vrijdag op afspraak)
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
Het hindoeïstische feest: Divali
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Doel van de les Oriëntatie op: 1.Het Paasfeest (boek blz ) 2. De argumenten van (mainstream) christenen die geloven in de werkelijke opstanding.
Bronnen Merle Wissink.
Een lessenserie van drie lessen
Voorbereidende les Praat je Plaatje
GESPRG Les 9 Gestructureerd programmeren in C dimensionale array Array van array’s int i = 31; int a[4] = {7, 23, 6, 2}; int m[2][4] = { {1, 1,
Houd jij van reizen?. Reizen Jezus in de tempel Hebben de christenen nog steeds een heilige plek waar God is?!
Oaseplaats en uitvalsbasis
Denk aan de sociale competentie
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Beoordeling:
Denk aan de sociale competentie
Bekijk het leven.
Afkomst, zoeken en vinden
Verbonden met …. Gebonden door ...
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
De zuilen van de Islam Neem over in Jouw schrift
Leven in verbondenheid
1. Levensbeschouwing en communicatie
Bronnen Qur’an Vragen 1.Welke woorden kan je maken van de letters MRH? 2.De ouderdom van een tekst kan je herkennen aan de leestekens. Welke tekst is volgens.
Voorstellen. Wat is God-s-dien-st (Go)? Wat heb je voor Go nodig?
Denk aan de sociale competentie
Al doende leren training docenten
Kassabon controleren en tellen
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Een werkstuk maken.
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Welkom in de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
2 DE LEERJAAR VERSIE 2 Woordpakket 16 Luister goed en schrijf het woord. www. Sclera.be.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
H3 Financiering van een bedrijf
Moederdag elfje.
Spelling woorden met lange klank
Week 1, les 5.
Schrijven Een Verslag.
Vwo 2 – week SCHM.
Hoe schrijf je een recensie?
Cursus 3.1 Wetten en Regels Klas 2 BK Lesweek 4
V4 – week
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Interview verslag schrijven
Hoe maak ik een goede mindmap?
5.1 a + b.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
WOORDSOORTEN HAVO-2.
Transcript van de presentatie:

Doel van de les Oriëntatie op de betekenis van het kruis (van Emmerich, boek blz. 122 en 123) in het kader van goede vrijdag

Schrijf netjes over in jouw schrift Holland Boys Choir, O haupt voll Blut und Wunden (uit Mattheüs Passion van Bach) Luister en maak een woordspin met 10 belangrijke woorden. Wat leert dit lied over het kruis? Klaar? Lees alvast verder vanaf blz. 121 t/m 123 Vragen maken: 62, 64 t/m 71 (in volledige zinnen)

Neem over en beantwoord Blz. 122: het kruis van Emmerich. Bedenk zo veel mogelijk ernstige zaken die een plaats op het kruis verdienen ? Misschien ook uit jouw eigen leven? Wie moet daar voor betalen / boeten? Hoe? Waarom? Wat zou het antwoord zijn op vraag 3, volgens blz. 121? Leg uit. Wat leert vraag 1 t/m 4 jou over het kruis en goede vrijdag? Maak vraag 65 t/m 71 in volledige zinnen!