Nieuwsbegrip Doel van deze les: - Je leert samen te vatten door gebruik te maken van een sleutelschema. - Je weet hoe je een sleutelschema kunt maken. Lesopzet: 5 min: Stappenplan: voor het lezen 10 min: De juf leest 2 alinea’s (hardop denkend) Rolwisselend lezen (sleutelwoorden + moeilijke woorden opschrijven) 25 min: Opdracht 1,2,3. Klaar? Opdracht 4 10 min: Nabespreking 5 min: Evaluatie 10 min: Extra kijk- en luisteropdracht filmpje
Wat weet je al van samenvatten? Waarom is het handig dat je dit leert? Wanneer ga je dit gebruiken?
Samenvatten?
Waarom sleutelschema’s?! Wat weet je al van samenvatten en sleutelschema’s? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
Welke Sleutelschema’s zijn er?
evaluatie Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: