Opleiden in school (v)so Expertmeeting 4 & 5 april 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Advertisements

Evaluatie van mentorprojecten
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Workshopronde Woensdag 18 april
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
24 april 2013 Zichtbaar ondernemen door kleinere (thuis)zorgorganisaties.
Loopbaanontwikkeling
Verandering Schooltijden
Titel presentatie. Voortgang S-factor op 19 jan ‘10 “De succesvolle leerloopbaan in Zorg en Welzijn” •Doelen: “Rome” •Waar staan we? •Voor gaan we naartoe?
Dorpen in verandering naar nieuwe onderzoeksvragen en beleidsperspectieven.
Opleiden in school Deskundigheid ontwikkelen
Verfijning knelpuntenanalyse Mogelijke strategieën
NVPMT Werkveldgroep Revalidatie Bijeenkomst vrijdag 24 mei.
STRATEGISCH PLAN, EN DAN? Om de kwaliteit van het onderwijs van de Radboud Universiteit Onderwijsdag 23 mei 2006.
Rhenen, 8 april 2011 Dagvoorzitter: Jan van Setten.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Agendapunt CLOP Urenverdeling periode 3 en 4 Invulling cursus integrale opdrachten Carrousel Wijziging jaarplanning Discussiepunten.
LIB WELKOM!! 3 december Agenda Ochtend: 10:30 – 10:45 Opening en mededelingen 10:45 – Een beschouwing Discussie – 12.30Lopende ontwikkelingen.
Opleidingsinfrastructuur
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Reflectievaardigheden en instrumenten
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Algemene inleiding Ruby Hoogerboord,
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
De aarde die om haar as draait
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
WELKOM BIJ HET RACKETLON EVENT VOOR 55-PLUSSERS. WAT GAAN WE DOEN? Presentatie Wie zijn wij? Wat is ons doel? Geschiedenis Wat is racketlon? Waarom racketlon?
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Opleidingsscholen als leergemeenschap in het Amsterdamse primair onderwijs.
Introductie workshop 1.
Leraar, school en opleiding
Mitsubishi Electric Changes for the Better Masterclass Mitsubishi Electric Servotechniek.
Werken aan werkgoesting Innoverende praktijken in leeftijdsbewust personeelsbeleid Universiteit Hasselt, 27 november 2007 Verwelkoming Prof.dr. Hilda Martens,
Programma voormiddag 9.30Welkomstwoord door Prof.dr. Luc De Schepper, Rector Universiteit Hasselt Inleiding en dagopbouw door Leon Vliegen en Roland Vermeylen.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Verantwoorde palliatieve zorg in Verpleeg- en Verzorgingshuizen
Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding NVBR GIS-dag 22 november 2005 Dagvoorzitter Frank Schumacher, als GIS-verantwoordelijke.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Ken je Talent Jeugdige vrijwilligers in de sportvereniging Kees Zwemer Bas Oomen
Thuis en Actief in Kleurrijk Almelo, wie maakt het verschil? Ondertekening Integratiepact In de Burgerzaal.
Indeling workshop – 12.10: Kennismaking
OPL presentatie Word-probleem.
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Welkom Informatieavond BS De Meerhoef 5 april 2011.
Themabijeenkomst midden- management AZN Sanne van Loon Hanneke ter Beek Peter-Paul Lücker 22 maart 2012.
Paramaribo, 23 mei 2008 Bedrijfsgezondheidszorg WELKOM, u mag plaatsnemen free seating.
Nationale Kleine Scholen Conferentie welkom Organisatie: Gemeente Bergeijk Dorpsraad De Weebosch wificode = buurthuis.
Studiedag 3D Topografie Gebruikerswensen & Huidige mogelijkheden Edward Verbree 28 april 2006 De Meern.
Bibliotheek 2.0 De Universiteitsbibliotheek van de toekomst Kees Westerkamp 3.0, Opleiding IDM/Media & Informatiemanagement 13 december 2007, Groningen.
Welkom Werkatelier ´Toekomst van werken in de zorg´ 11 november 2010.
Dr Harriette Verwey, cardioloog
Spreekt iedereen al digitaal? gebruikersdag 16 april 2014.
Project Proceshuis Road show
Strategisch opleidingsplan
Werken in een (ver)ander(d)e wereld. 2 Nr.TijdOnderwerpPersoon 109:30 – 09:45OpeningJurgen Pijpker Theo Edelman 209:45 – 10:30Werken in een (ver)ander(d)e.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
14: :30Ontvangst met koffie en thee Inleiding door Jurgen Pijpker Presentatie door Walter de Koning Aan de.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
WELKOM PETS 2015 District 1550.
Samen naar het examen informatie voor ouders over periode 4
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Praktijkervaring en reflectie
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Rollen binnen het werkplekleren
Transcript van de presentatie:

Opleiden in school (v)so Expertmeeting 4 & 5 april 2007

Waarom deze expertmeeting? Uitkomsten monitoring (0-meting) Inventarisatie onder projectscholen Conclusies: 1.Competenties t.a.v. eigen reflectie en competentieontwikkeling zijn onvoldoende ontwikkeld 2.Nog weinig ‘werkplekleren’ binnen de scholen en inbedding van scholingsactiviteiten binnen algeheel professionaliseringbeleid

Dagprogramma (ochtend) Meeting 1: Reflectietools – /vaardigheden 10.15u. Workshop 1: Voorbeelden van reflectietools (Martine Amsing/Mariëlle Rutten, KPC Groep) 11.15u. Koffiepauze 11.30u. Workshop 2: - Voorbeeld van het inbedden van intervisie en SVIB binnen V(S)O De Zwengel (Matthieu Roozen, V(S)O De Zwengel) - Voorbeeld van inbedden intervisie binnen SENSIS (door Marcel Nooijen van Sensis) 12.30/12.45u. Lunch

Dagprogramma (middag) Meeting 2: Opleidingsinfrastructuur 13.30u. Workshop 3: Voorbeelden voor het opzetten van een OIS-infrastructuur (Rosa Hessing, KPC Groep / Carie v.d. Kruijs, Matthieu Roozen en Irmgard Heijmans, V(S)O De Zwengel) 16.00u. Einde (met drankje)

Kennismaking Wie bent u? Wat brengt u hier?

Meeting 1 Inleiding reflectietools Stelling: Ons onderwijspersoneel is voldoende bekwaam in het onderzoeken, expliciteren en ontwikkelen van opvattingen over het leraarschap en haar bekwaamheid als leraar (competentie in reflectie en ontwikkeling).

Meeting 1 Inleiding reflectietools Opzetten leerlijn  Reflectielijn: ervaringsleren → leren reflecteren →reflectie →collegiaal ondersteunend leren  Onderscheid in perspectief van leraar: startend, beginnend of ervaren: - Startend: reflectie op toekomstige beroepssituatie en startbekwaamheid - Beginnend: reflectie op huidige beroeps- situatie en ‘wegwerken deficiënties’ - Ervaren: reflectie op loopbaanontwikkeling