Leerdoelstellingen Na afloop van deze training:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenproblemen en Dyscalculie
Advertisements

Competentie 04 Het informatieve gesprek
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Trefwoorden overbodig? De gebruiker aan het woord Annemieke Jurgens InfoManagement 27 april 2006.
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
5 Werving en selectie.
Prestaties beoordelen
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Functieprofiel en beoordeling
Leiderschap en zelfbedrog:
Gedragsgericht Interview
2. Communiceren met pubers
Workshop “Beoordelen”
Klinisch redeneren en evidence based practice
Oversteken van een T-kruispunt Doelen : - bespreken van eventuele alternatieven - belang en functie interpreteren en toepassen - steeds ‘recht’ oversteken.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Gespreksvaardigheden
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Volksuniversiteit Zwolle
Gespreksvaardig-heden
Door: Gerard Rozing (CvTE)
Echt in contact treden met de student André Baars, Onderwijspsycholoog (
Werkgevers houden niet van AC/DC of toch ? Kurt Boelens, directeur ADMB HR Services.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
gespreksvaardigheden
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Callens Stephen.  Hoe vindt men kinderen met riskant probleemgedrag?  Wie zijn de kinderen met riskant probleemgedrag?  SPRINT: het opsporen van kinderen.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
1 Toetsontwikkeling en kwaliteit AOC-raad presentatie Silvester Draaijer (Onderwijscentrum VU)
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
INTERACTIEF AANKOOP SYSTEEM PERCEEL: HULP BIJ HUISHOUDEN
Gezondheid en gezond gedrag
Groep 7 Begrijpend lezen lezen
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Groep 8 Begrijpend lezen lezen
Executieve functies Marije Ruben.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Gedragsgericht Interview
Tekstverklaren uitgebreid 2009-II
Door: Gerard Rozing (CvTE)
Een vergadering organiseren
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
Zin Ja Netwerk 14 december 2017
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
De Wiekslag werkt samen aan veiligheid
Vergadering Personeelsdienst
Vaardigheden Interviewen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Zorg jij voor gezelligheid in onze huiskamer?
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Suïcidepreventie Amsterdam
Toetsen in nieuwe scheikunde
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Leerdoelstellingen Na afloop van deze training: Kunt u een logisch, gestructureerd selectiegesprek plannen, inclusief voorbereide interviewvragen. Ziet u het belang in van het maken van een interviewplan op basis van grondige kennis van de functie. Weet u dat een gedragsvoorbeeld een specifieke gebeurtenis is die gebruikt kan worden om te bepalen of iemand een bepaalde vaardigheid wel of niet heeft.   Selectief selecteren

Leerdoelstellingen (vervolg) Kunt u interviewtechnieken toepassen waarmee u als interviewer het gesprek stuurt, zoals: a. Open vragen stellen b. Aantekeningen maken c. Bewijs voor het tegendeel zoeken d. Vragen stellen die de kandidaat op zijn gemak stellen e. Stiltes toestaan Kunt u uitleggen waarom het belangrijk is om selectiebeslissingen te baseren op feiten en informatie, niet op intuïtie. Kunt u uitleggen waarom het concept van ‘de beste voorspeller van toekomstig gedrag zijn gedrag uit het verleden’ zo belangrijk is in het gedragsgericht interviewproces. Selectief selecteren

Interviewers halen zich rechtszaken op de hals door: Een gebrek aan voorbereiding Weinig verband tussen de interviewvragen en de functievereisten Geen gestructureerd interviewplan te gebruiken dat bedoeld is om functiegerichte informatie te achterhalen Selectief selecteren

Validiteit van een selectiegesprek Is gebaseerd op een functieanalyse Bevat vragen die bewijs bieden voor belangrijke gedragsvaardigheden Legt systematisch verband tussen informatie en een specifieke functie Selectief selecteren