Duurzaam goederenvervoer in steden; verbinden van mensen met gedragsverandering als focus VerDuS 19 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
In Veilige Handen: Preventie van seksueel misbruik in vrijwilligerswerk met minderjarigen Tijdens deze presentatie proberen we een beeld te schetsen van.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Hoe ontstond dit initiatief ?
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Van Participatie naar Participa(c)tie
De inhoud en invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) DATUM1 december 2005 PLAATSNISB Bewegen als levenslange uitdaging.
“VRAAG OM DE HOEK, WERK OM DE HOEK” “Innovatie van persoonlijke dienstverlening aan huis” PROJECTPLAN MIDDEN - BRABANT.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
Klimaatbeleid & Welzijn / Sociale Zaken raakvlakken, meerwaarde & kansen Lokale Klimaatagenda.
Veranderingen in de zorg
Werkvormen als vanzelf
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
1 Het overlegtraject MP 1.1. Aanpak vanuit ANB - PD Limburg 3 Juni 2014.
Uitdagingen voor de cliëntenparticipatie Alliantiedagen 2011 CliP.
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Baanbrekers! Bevordering van participatie arbeidsgehandicapten in >
© 2011 Stad Hasselt1. Logistiek servicepunt Hasselt. Brussel - 28 februari 2011.
Petra Verhagen (ISS-CMV) Dorris Direks (IPS-VD)
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
De jeugd- en gezinsgeneralist in de eerste lijn
Samen werken aan een gezonde regio!
Partnerschap voor Europese Fondsen | 4 juni 2013 Partnerschap voor Europese Fondsen Meerwaarde van synergie, meerwaarde voor groei. Eva Reuling Coördinatiepunt.
Presentatie Geert Keser 5 november 2010
Kinderen en hun sociale talenten
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
ONDERWIJSBELEID IN DE PROVINCIE LIMBURG
Een ondersteuning vanuit het personeelsbeleid.  Student: Maatschappelijk Advisering  Stagecontext: UNIZO Jobkannaal  W.I.P. Kortgeschoolde jongeren.
Draagvlak CAO Niels Jansen 18 juni 2014 Opening door Hans Bo Het belang van collectieve arbeidsvoorwaardenvorming ‘ Mijn stellige overtuiging is dat.
Stedennetwerk DuurzaamDoor Terugblik en vooruitzicht oktober, Jan Eelco Jansma.
De 3 D’s in Hof van Twente De overgang van Jeugdzorg, AWBZ begeleiding en Participatiewet naar de gemeente per 1 januari 2015.
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Meer dan de som der delen De verankering van duurzaamheid in de gehele schoolorganisatie 14 november 2014.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Communicatie met ouders
Visie & Strategie.
B6 B5.
Slimme stadsdistributie
functies detailhandel
STURINGSMODEL WMO LELYSTAD
WELKOM Doenja Eevenaar, wijkagent Seizoenenbuurt Almere Buiten
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Sociale Agenda. 3 Verkenners in opdracht van GS:  Januari 2015  Tussenrapportage  Maart 2015  Eindrapportage:  We zijn ongezonder  We hebben een.
Haarlem voor iedereen Koos Pelsser. Toegankelijkheid… … maakt dat mensen zelfstandig en op een gelijkwaardige manier gebruik kunnen maken van vervoer,
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Overleg (vul hier het overleg in) Datum (vul hier de datum in) Trekker: (wie is sleutelfiguur ? )
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Gemeentelijk onderwijsbeleid en segregatie
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
De toekomst van het mbo Eindopdracht leergang mbo 2017
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
MOOI, VOOR Welzijn, Zebra: stevige (ver)binding met de wijk
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Participatiewiel Samenspel XXL 18 Mei 2017
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
Wmo beleid in de Drechtsteden
De collectieve ambitie
Verbeterslag Aanpak problematische jeugdgroepen en groepsgedrag
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Transcript van de presentatie:

Duurzaam goederenvervoer in steden; verbinden van mensen met gedragsverandering als focus VerDuS 19 november 2012

Binnenstadservice Collectief goederen- servicepunt ‘van de winkeliers’. Gevestigd buiten de binnenstad, bereikbaar zonder beperkingen. Winkelier verlegt afleveradres. Vanuit dit servicepunt gebundelde bevoorrading én ondersteuning webverkoop Maatschappelijk ondernemen van uit de stad: schone voertuigen, duurzame bedrijfscultuur, sociale werkgelegenheid

Het Concept van Binnenstadservice in beeld Huidige situatie Collectief ontvangst en verzendpunt voor winkelier: Binnenstadservice

Binnenstadservice HOE ZIJN WE GEORGANISEERD? 19 november 2012 STCHTING ECO2CITY NEDERLAND STCHTING ECO2CITY NEDERLAND BINNENSTADSERVICE NEDERLAND BINNENSTADSERVICE NEDERLAND BINNENSTADSERVICE “LOKAAL” BINNENSTADSERVICE “LOKAAL” STCHTING ECO2CITY “STAD” STCHTING ECO2CITY “STAD” -ONTWIKKELEN -ONDERZOEKEN -UITVOEREN -ONDERNEMEN Franchiserelatie Zakelijk Adviesrelatie Sociale verantw. 4

GEDRAGSVERANDERING ALS FOCUS Elke betrokken partij kan duurzame koerswijziging ‘op de agenda’ zetten begrip en motivatie: verleid de andere betrokkenen om mee te willen in deze koerswijziging; Informatie delen, iedereen kan cijfers beschikbaar maken om de wijziging te onderbouwen Partijen willen het anders gaan doen: ieder ander kan de gelegenheid bieden om partijen mee te laten doen aan de nieuwe koers. Vermijd hoog afbreukrisico; Betrokken partijen gaan ‘vanzelf’ de gewenste koers verankeren 19 november 20125

UITDAGING VOOR ONDERZOEK EN BELEID ‘Zorgen voor’ is uit Zorgen dat eigen gedrag van ieder verandert is ‘in’: Zelfregie, eigen verantwoordelijkheid en duurzame klant leverancier relaties opbouwen op basis van meerwaarde voor allen. Dus ook onderzoek en beleid anders doen; frisse multidisciplinaire blik, integraal denken, betrokkenheid menswetenschappen Relevante informatie, praktijk gerelateerd, verzamelen en verstrekken innovatie komt van buiten, dus: kijk uit het raam en loop een blokje om! 19 november 20126

Heeft u vragen? Stel ze nu of kom later naar de Leergang Binnenstadservice (10 en 11 juni 2013) of mail naar