E-Government Papier P@ssé De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Advertisements

Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
MT Zuid André Plat.
Samen leren werken in de cloud
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
METIS © Universiteitsbibliotheek Groningen Metis ondersteuning na 25 mei 2005 Gert Jan Bokdam (UB) Wie doet wat? Tot 1 januari 2006: Arnold Zijlstra (BIV)
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
E-Team 2003 E-Government II Project GIS Projectaanpak Arjan Kloosterboer Projectleider 10 januari 2003.
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Erasmus Universiteit, 20 mei 2005
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Gemeente Arnhem Inwoners: Internet: 1 miljoen bezoeken
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Inhoud Doelstelling Huidige situatie Scenarios voor eventuele vervanging Doelen Mozaiek Criteria per scenario Voorstel voor vervanging Overweging koppeling.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Het Europees Sociaal Fonds
Goed geGISt is het halve werk!
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Nieuw datamodel volwassenenonderwijs. Afdeling Volwassenenonderwijs2 Efficiëntere administratie volwassenenonderwijs Aansluiting volwassenenonderwijs.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Dordrecht
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Mozaiek Digitaal kluisje
Multichannel Management Visie Werkpleinen
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Ymor Ketenbewaking bij debitel
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
BEL Combinatie.
Digitalisering en flexwerken bij de gemeente Emmen
1e gebruikersgroep, 6 januari 2015
Kwaliteitsnetwerk FPA
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
Pagina 1 Organisaties in verschillende vormen. Pagina 2.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
digitale werkplek voor medewerkers met Office 365
De BAG gebruiken Hoe u de basisregistraties in samenhang kunt gebruiken Janette Storm 17 oktober 2013 Openingsdia met titel en subtitel. Standaard Kadasterpresentatie.
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Limburg 23 maart 2016 Boy Gerrits Arjan Kloosterboer Peter Bakker Theo Weusten André Plat Toepassingsprofiel Metadatering Lokale Overheden (TMLO)
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
 ZAAKTYPE …….     ….. ……. …. ….. ……. …….. …… ……. ……… ……. ….. …..
Transcript van de presentatie:

E-Government Papier P@ssé De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd

Vertreksituatie 2000 Verkokerde situatie Aanbodgericht Kennis bij specialisten Organisatiegericht ipv proces/zaakgericht Geen online dienstverlening Veel tijd verloren (zoeken/praten) Kennis in backoffice Informatieondersteuning decentraal Veel handmatige werkzaamheden

Toekomstbeeld 2008 Compacte kennisorganisatie Flexibele netwerkorganisatie Vraaggericht & interactief Zaak centraal Info real time beschikbaar INK fase 4 Handelingen gedigitaliseerd Regio Shared Service Centra’s Permanente effectmeting, bijsturing Informatie & kennis als kernwaarden

Van nummer 1 website naar nummer 1 kennisorganisatie E-Team 2001 - 2005 Virtueel begonnen, de digitale diensten Voorkant verbinden via Midoffice met Backoffice Internetdiensten ondersteund met Geometrie Basisregistraties op orde Achter elk product en dienst zit een proces Elk proces kent: actoren, doorlooptijd, fasen, basisgegevens en documenten En dat vormt een “zaak”of “kennis” dossier in MO Samenhang en context zijn geborgd door koppeling van zaken aan gegevensmagazijn Zaken komen binnen via verschillende kanalen

Multichanelling Web Post + Telefonie + Digid + MOZAIEK WINST CMS IPS

Het PP proces in relatie tot E-gov. Start Implementatie Ontwerp Realisatie Fase 1 Fase 2 Fase 3 1 Mei 2004 31 augustus 1 April NU 1 Mei Flexwerken Realisatie Vergunning & handhaving Realisatie Digitale kluis Realisatie E-gov III Digikluis website, E-loket, GIS (basisregistraties) Gegevensmagazijn V&H

Planning 2005 Fase 1 (1 januari- 1 April) Documentbeheer op de werkplek via intranet Mapbeheer op de werplek via intranet 100 zaaktypen geïnventariseerd (DSP proof) H-schijf via intranet (Novell) Testen, opleiding en instructie DIV proces in kaart t.b.v. fase 2 en 3 Bodediensten in kaart t.b.v. fase 2 0-meting afgerond (aantallen post etc.) Scanfunctie in beeld

Onderscheid in poststromen Ter kennisname Ter afhandeling (sturing op kwaliteit) Post langs DIV Post direct naar afdelingen Boekwerken en tijdschriften Monitor kwaliteit t.b.v. kwaliteitshandvest is leidraad!

Planning 2005 Fase 2 (1 April - 1 oktober) Start alle DIV post digitaal naar de werkplekken Testen, opleiding en instructie Evaluatie fase 1 Gefaseerde uitrol Afdeling Belastingen als eerste voor alle DIV post Per 1 april alle DIV TK post naar alle werkplekken Daarna Wethouder ICT, Marjan en Henk TA post Rest Publieksdiensten, rest college en AD TA Post Daarna gereed per 1 januari 2006 gehele organisatie

Planning 2005 Fase 3 (1 Mei - 1 september) Introductie Zaaksysteem Functionaliteit Mozaïek (zaak) gereed 5 pilot zaken digitaal Testen, opleiding en instructie Vergunningverlening en handhaving in MOZAIEK Evaluatie fase 2 Status on-line alle intakes web + post m.b.t. geïmplementeerde zaken

Einde