E-Government Papier P@ssé De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd
Vertreksituatie 2000 Verkokerde situatie Aanbodgericht Kennis bij specialisten Organisatiegericht ipv proces/zaakgericht Geen online dienstverlening Veel tijd verloren (zoeken/praten) Kennis in backoffice Informatieondersteuning decentraal Veel handmatige werkzaamheden
Toekomstbeeld 2008 Compacte kennisorganisatie Flexibele netwerkorganisatie Vraaggericht & interactief Zaak centraal Info real time beschikbaar INK fase 4 Handelingen gedigitaliseerd Regio Shared Service Centra’s Permanente effectmeting, bijsturing Informatie & kennis als kernwaarden
Van nummer 1 website naar nummer 1 kennisorganisatie E-Team 2001 - 2005 Virtueel begonnen, de digitale diensten Voorkant verbinden via Midoffice met Backoffice Internetdiensten ondersteund met Geometrie Basisregistraties op orde Achter elk product en dienst zit een proces Elk proces kent: actoren, doorlooptijd, fasen, basisgegevens en documenten En dat vormt een “zaak”of “kennis” dossier in MO Samenhang en context zijn geborgd door koppeling van zaken aan gegevensmagazijn Zaken komen binnen via verschillende kanalen
Multichanelling Web Post + Telefonie + Digid + MOZAIEK WINST CMS IPS
Het PP proces in relatie tot E-gov. Start Implementatie Ontwerp Realisatie Fase 1 Fase 2 Fase 3 1 Mei 2004 31 augustus 1 April NU 1 Mei Flexwerken Realisatie Vergunning & handhaving Realisatie Digitale kluis Realisatie E-gov III Digikluis website, E-loket, GIS (basisregistraties) Gegevensmagazijn V&H
Planning 2005 Fase 1 (1 januari- 1 April) Documentbeheer op de werkplek via intranet Mapbeheer op de werplek via intranet 100 zaaktypen geïnventariseerd (DSP proof) H-schijf via intranet (Novell) Testen, opleiding en instructie DIV proces in kaart t.b.v. fase 2 en 3 Bodediensten in kaart t.b.v. fase 2 0-meting afgerond (aantallen post etc.) Scanfunctie in beeld
Onderscheid in poststromen Ter kennisname Ter afhandeling (sturing op kwaliteit) Post langs DIV Post direct naar afdelingen Boekwerken en tijdschriften Monitor kwaliteit t.b.v. kwaliteitshandvest is leidraad!
Planning 2005 Fase 2 (1 April - 1 oktober) Start alle DIV post digitaal naar de werkplekken Testen, opleiding en instructie Evaluatie fase 1 Gefaseerde uitrol Afdeling Belastingen als eerste voor alle DIV post Per 1 april alle DIV TK post naar alle werkplekken Daarna Wethouder ICT, Marjan en Henk TA post Rest Publieksdiensten, rest college en AD TA Post Daarna gereed per 1 januari 2006 gehele organisatie
Planning 2005 Fase 3 (1 Mei - 1 september) Introductie Zaaksysteem Functionaliteit Mozaïek (zaak) gereed 5 pilot zaken digitaal Testen, opleiding en instructie Vergunningverlening en handhaving in MOZAIEK Evaluatie fase 2 Status on-line alle intakes web + post m.b.t. geïmplementeerde zaken
Einde