Het beïnvloeden van succes

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Advertisements

Ondernemen in de praktijk
Workshop 6: Multichanneling
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Mark Voogd X-pinThemamiddag Digitale Interactie op 24 juni Experiment on-line debat E-Government Dordrecht.
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Motivatie van de professional Willy Limpens
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Klantgericht werken, Kanalen in balans
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
: taakgericht & responsive Rein Zijlstra Wethouder, o.a. dienstverlening en ICT.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
E-Government Dordrecht
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
afkijken, nadoen, egemwijs
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
moderniseren van het curriculum.
Nieuwe Wat? Van idee naar uitvoering – HNW in de praktijk II hoorn.nl.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Nike Supply Chain Management
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Het E-depot van Rotterdam
De collectieve ambitie
Taskforce op bezoek bij VIAG congress
Transcript van de presentatie:

Het beïnvloeden van succes Door: Mark Voogd Bijeenkomst Jong OCW 11 november 2005

Inhoud van de presentatie Inleiding wie is Mark Voogd Programma E-Government De rol van de (jonge) ambtenaar

Mark Voogd (33) bij Dordrecht 1999 Begonnen in als Informatie adviseur bij 1 van de 7 diensten 2000 Naast I-werk gestart met voorbereiding E-Government concern Concern projectleider E-Governmentprojecten Programmamanager E-Government Programmamanager & Hoofd Informatie-management + Kwartier maker afdeling IPM,Secretaris Pact van Pans werkgroep ELO Studie HBO ’98 (Beleid Bestuur & Management) MasterStudie postdoctoraal UVA (Executive Master in Information Management EMIM)

Het E-programma Formele start in 2001 Bestuurlijk draagvlak E-Governmentteam (E-Team) Programmasturing Integratie met Innovatie Overdracht naar IPM

Programma Andere Overheid Vanuit het burgerperspectief: Kan ik snel vinden wat ik mag en moet, Is er één overheid waarmee ik zaken doe, Kan ik makkelijk vinden wat ik daarvoor nodig heb, En hoef ik nooit iets twee keer te vertellen

De ballenbak Bron EGEM

Van Aanbod naar Vraag uit verkokerde organisatie Klant Product Front Huidige situatie is AANBODGERICHT! Systemen Processen Personen Back-office Autonomie, meervoudige registraties, het zelfde gegeven!, output? Informatievoorziening?

Hoe stuurt de overheid op de kwaliteit van dienstverlening? Telefoon Overheid Post ? Fax E-Mail/ webform Balie Geen frontoffice!

Keteninnovatie/keteninformatisering Klant Klant Klant Belasting KVK Gemeente Actor Actor Actor (Keten)Informatie ICT

E-government fasering Koplopers in 2005

In aansluiting met landelijke voorzieningen Gemeenteloket Landelijk loket b.v. Domein VROM (product) informatie Zaken en transacties (product) informatie Zaken en transacties Basis Webpagina’s Zoals productcatalogi Mid-office Lokaal (volgens open standaarden) Mid-office landelijk (volgens OPEN standaarden) Zaken, documenten en dossiers Basisregistraties Geautomatiseerd Back office Gemeente x, y (direct in de (CMS) systemen van landelijk initiatief)

Beheer via GBO Gemeente GovUnited On-line Servicemenu Gemeente Standaarden EGEM Beheer via GBO GovUnited On-line Servicemenu Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente Gemeente

Digitale Dienstverlening: Een paar kleine voorbeelden

On-line vergaderen Onderzoeksrapport op www.dordrecht.nl Home > Leven in de stad > School en opleiding > Debat 'Opvoeden op straat' >

RIS abonnementen

E-Loket Productinformatie Transacties en integratie

Web-Autorisatie-Systeem eenduidig autoriseren en authenticeren t.b.v. álle midoffice-functionaliteit (single-sign-on) autoriseer een medewerker of autoriseer een functie of een organisatie-onderdeel of een groep

GEO webformulieren

GEO webformulieren

Deurwaarders on-line

Deurwaarders resultaat

Notarissen on-line

Notarissen status

On-line toevoegen van situatieschets

Initiatief (ondernemer) Neem initiatief, sluit aan bij spannende initiatieven Toon lef Laat zien dat je er voor gaat, investeer tijd Schrijf memo’s die aansluiten, Modelleer en schets Laat je niks wijsmaken, gezond verstand Hoe zitten de belangen Zoek sponsors die in je vertrouwen Zoek successen Zoek gelijkgestemden Gebruik nieuwe media (in- en extern) Mail speelt belangrijke rol (open communicatie) Leg een netwerk aan met zichtbare resultaten Zorg voor resultaat

Bij succes Vasthouden en goed argumenteren Zet mediakansen in, Vertel dat je goed bent met je team Probeer de emotie te beheersen Zet je sponsor(s) in de schijnwerpers Versterk je netwerk en imago Uitbuiten van succes met nieuwe projecten Vier je succes Blijf alert en speel je spel

Als manager Geef het goede voorbeeld aan je eigen mensen, Toon leiderschap Wees open en duidelijk Betrek je mensen bij de problemen Geef ruimte Huur kennis in als het intern ontbreekt Benut bestaande faciliteiten optimaal Laat beargumenteerd zien als er zaken anders moeten Blijf in gesprek (individueel en in de groep) Schets toekomst Geef complimenten maar ook kritiek!

EINDE