Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwaliteit door Informatie
Advertisements

Stefan van Seters Projectmanager NV REWIN
ICT beurs Gabriel van Tiggelen
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Wet maatschappelijke ondersteuning De Kracht van verbinden November 2010.
Slim samenwerken Op weg naar de grote doorbraak?
Kadernotitie Participatiewet
WMO Praat mee!.
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Workshop 6: Multichanneling
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Overheid heeft Antwoord © GEOZET - Workshop GIDEON 14 oktober 2009 Paul Francissen.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Programma RegioAanpak waar staan we nu? Ambtelijk overleg 4 juni 2013.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Gezamenlijk de crisis door
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
secretaris Plaatselijke Groep
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
Governance van de informatievoorziening
21 mei 2012 benut de kansen - safety first digitale en veilige gemeente.
Nederlandse Gemeenten en Europa Annemiek Wissink
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Platform Afnemers bedrijven en rechtspersonen Eén digitale overheid: betere service, meer gemak.
Over de Tweede Kamer, zoeken in de website van het parlement Voor eerstejaars Journalistiek, i.s.m. docent Bas Verschoor, 20 november
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Overheid heeft Antwoord © Workshop Antwoord © Een instrument ter ondersteuning Bij het invoeren van Antwoord © Slotsymposium Benchmark publiekszaken, 20.
Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2e bijeenkomst stuurgroep Benchmarking Publiekszaken november 2008 Amersfoort Sergio van Keulen Benno Wiendels Danielle.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Wat dragen de provincies bij aan de realisatie van Gideon? 14 oktober 2009 Marjan Bevelander ProGideon.
10.00 u.Opening u.Deskundigheidsbevordering Lokale Belangenbehartiging u.Ontwikkelingen wonen voor ouderen in Brabant u.Meer woningen.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Samen komen we verder! Stimuleringsprogramma Mentorprojecten 13 november 2007 Niels van Zeben.
Afstudeerpresentatie Richard Lekkerkerk,13 september 2011
Workshop Van referentiekader naar een Regionaal Crisisplan.
Organisatie Stichting  Bestuur  Raad van Toezicht  Programmaraad  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie:  Geonovum maakt geo-informatie.
Organisatie  Stichting  Bestuur  Programmaraad  Raad van Toezicht  Basissubsidie van VROM, V&W, LNV, Kadaster en TNO Missie  Ontwikkelt en beheert.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
“Bouwen op vertrouwen”
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Digitaal mei 2014.
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
VDP Congres december 2014.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Sterke stem van de uitvoering over (digitale)dienstverlening
Joris' werk: Stelsel en NORA
ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Titel van de presentatie | 20 oktober 2010 Afsprakenstelsel eHerkenning Freek van Krevel Versie 28 november 2011.
VDP bijeenkomst Even terugblikken Onderdeel van Uitvoeringsprogramma 2020 Ontwikkelen overheidsbrede service op mijn.overheid.nl Doelstelling.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Proces om tot een gedragen jaarplan te komen
SUBSIDIES UIT EUROPA Kansen voor gemeenten en provincies
Samenwerking waterbeheerders
Digitaal Archief BEHEERSBAAR BESCHIKBAAR BETAALBAAR DUURZAAM COMPLIANT
Kansen van de Wmo voor de installatiebranche
Transcript van de presentatie:

Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn (ICTU, Teamleider Implementatie Antwoord © )‏ “Al ons werk is dienstverlening” Annemarie Jorritsma

Overheid heeft Antwoord © 2 Agenda/Aanleiding om bij te praten Twee jaar Antwoord © : veel bereikt Sept. 2008: Herorientatie project Antwoord © 14+netnummer Antwoord © Antwoord © Contentcollectie

Overheid heeft Antwoord © 3 Wat is Antwoord © ? (1)‏ Dienstverleningsconcept Multichannel Gemeente is eerste ingang voor overheidsinformatie en transacties Gemeente is niet enige ingang Betere kwaliteit en service Burger/bedrijf als uitgangspunt Landelijk op dezelfde leest geschoeid Kanalen herkenbaar en makkelijk toegankelijk 14-nummers voor telefoniekanaal Herkenbare Stijl

Overheid heeft Antwoord © 4 Wat is Antwoord © ? (2)‏

Overheid heeft Antwoord © 5 Antwoord © is van “iedereen” Gemeenten Provincies & waterschappen Uitvoeringsorganisaties Rijksoverheid ICTU VNG VDP Leveranciers Burger en Bedrijf!

Overheid heeft Antwoord © 6 Twee jaar Antwoord ©

Overheid heeft Antwoord © 7 Antwoord © beweging en project Antwoord © beweging Het grote geheel waarin vele partijen een aandeel hebben om Antwoord © te realiseren. Project Antwoord © (onderdeel van ICTU programma Overheid heeft Antwoord © )‏ In het project Antwoord © worden de voorwaarden en voorzieningen geschapen voor overheidsorganisaties om het Antwoord © dienstverleningsconcept te kunnen realiseren.

Overheid heeft Antwoord © 8 Aansturing project Antwoord © Opdrachtgevers Ministerie van Binnenlandse Zaken en Kon.rel. Ministerie van Algemene Zaken Stuurgroep Antwoord © en Life Events Opdrachtgevers BZK en AZ VNG en VDP Gemeenten Manifestpartijen Postbus 51 Ministerie van EZ-Projectdirectie Eerste Lijn Regiegroep Dienstverlening en e-overheid

Overheid heeft Antwoord © 9 Targets project Antwoord © Targets project Antwoord © onderdeel van NUP (Nationaal Uitvoerings Programma Betere Dienstverlening en e- overheid, 2008)‏ Eind 2009: - 14+netnummer Antwoord © : 5 miljoen burgers Eind 2011: - 14+netnummer Antwoord © : alle gemeenten aangesloten - Antwoord © Contentcollectie: tenminste 25 gemeenten/samenwerkingsverbanden met meer dan inwoners aangesloten

Overheid heeft Antwoord © 10 Wat levert project Antwoord © ? Antwoord © Contentcollectie: Overheidsbrede, multichannel content voor eerstelijns vraagbeantwoording door gemeentelijke KCC´s‏ 14+netnummer Antwoord © Antwoord © Stijl: merkconcept en communicatiestijl Antwoord © Kennis-/Informatieproducten: ter ondersteuning van de beweging (bijv. Antwoord © Community op antwoord.nl)‏ Antwoord © Contentvoorziening

Overheid heeft Antwoord © netnummer Antwoord © (incl. Stijl)‏ Nov. 2008: Live voor 2,1 mln. burgers 's-Gravenhage Amsterdam Delft Leidschendam-Voorburg Pijnacker-Nootdorp Rotterdam Wassenaar Zoetermeer netnummer Antwoord © Stijlgids: Uitwerking Antwoord © Stijl Merkboek: Persoonlijk statement met handafdruk Bezig met implementatie: Apeldoorn Barneveld Gouda Helmond Terneuzen Tilburg Zaanstad Zwolle

Overheid heeft Antwoord © 12 Antwoord © Contentcollectie Huidige Antwoord © Contentcollectie: 104 gemeentelijke FAQ's 357 FAQ's Rijk (Postbus 51)‏ 140 adresdocumenten (Postbus 51)‏ Waar werken we nu en de komende tijd aan? Hoeveelheid en breedte Content (UWV, IB-groep, waterschappen, provincies)‏ Aansluiten gemeenten op Contentcollectie (Terneuzen als eerste gemeente)‏

Overheid heeft Antwoord © 13 Vragen? Wij hebben Antwoord © !