Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het prijs- of marktmechanisme
Advertisements

Optimaliseren van het assortiment
Definitiestudie.
optimaliseren van de commerciële presentatie
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Point of Sales Materiaal
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Medmec04 Engagement Les 3.
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
commerciële presentatie
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Planning Algemene Ondernemers Vaardigheden (AOV)
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
HS 3 Het verkoopgesprek.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Filiaalmanager.
Management en leidinggeven
Commercieel beleid 1 H5 Samenwerking Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Winkelstraat de Heurne
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Etaleren en presenteren
Presenteren en Etaleren
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Na deze les kun je: Uitleggen wat er in een receptuur moet staan
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Goederenstroom Goederenopslag.
Ontvangt en verwerkt goederen
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Presentatie en marketing
Etaleren/Presenteren
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Supermarkt De supermarktbranche.
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Transcript van de presentatie:

Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17

Visual merchandising Visual merchandising: De presentatievorm die voor de maximale uitstraling van producten zorgt en tot een neiging van kopen aanzet Doel: een beter uitziende winkel te presenteren waarin producten in samenhang met elkaar worden getoond, waardoor het voor de consument prettiger is om te winkel of boodschappen te doen.

Onderdelen van een presentatieplan Een presentatieplan is een vorm van een middellangetermijnplanning. Dat is een planning voor een langere periode, van enkele maanden tot een jaar. Bestaat uit: Een beschrijving (in grote lijnen) van de presentaties voor de komende periode Een gedetailleerde uitwerking van specifieke presentatie (een schappenplan of frontpresentatieplan) Moet aansluiten bij de winkelformule en bijdragen aan de herkenbaarheid van de winkel

Beschrijving presentatieplan - doel: wat wil je bereiken - tijdplanning: tijdbalk-> wat moet wanneer doen - doelgroep: wie wil je bereiken - thema of actie - Artikelen: zoek de juiste artikelen bij het thema - hulpmiddelen: moet er nog speciale dingen worden aangeschaft? - budget: wat is je budget om het te realiseren

Schappresentatieplan Schappositie: de plaats van het artikel in het schap Horizontale facing: hoeveel staan er naast elkaar in het vak Verticale facing: hoeveel staan er boven elkaar op 1 of meer schappen

Frontpresentatieplan Geeft aan op welke plaatsen welke artikelen worden gepresenteerd en etalage of showroom Doel: aandacht trekken van de klant