3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Informatieavond klas 3 21 januari 2014
Mijn stage bij fietsen van cees Naam: Maik belshof Klas: 4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Taalportfolio in Action
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Mijn stage bij Conelgro Naam: ali ozturk Klas: 4c Jaar: 2003 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
Mijn stage bij De Scheg Naam: Ricardo Kraag Klas: 6A Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Gepersonaliseerd leren
Naam: Linda Griffioen. Klas: 5D Jaar: 5e
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
V1 stage - Blok 4.
Workshop Onderzoeksontwerp
Op weg naar 2010 Het MBO in transitie Observaties & Aantekeningen.
Mijn stage bij Davo Naam: Ronald van der Wal Klas: 4B Jaar: 2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
bloemendal Naam: Monique Balster Klas: 5B Jaar: 2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij Andrees snack bar Naam:richard Klas:6B Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Mijn stage bij het flierefluit Naam: chantal kobus Klas: 4a Jaar: 2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu.
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
Mijn stage bij * Naam: Jordy Gootink Klas: *5B Jaar: *2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij Eysink machinefabriek
Mijn stage bij sikkens Naam:toon voortman Klas:5b Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
VOORLICHTING HAVO-5 VWO
Penta college CSG Hoogvliet mavo Klas 4. Programma Okt. Voorlichting MBO leerlingen –Programma van dit jaar wat betreft studiekeuze. Nov.Persoonlijk gesprek.
Aan de slag met competenties beoordelen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Workshop 4 Scenario,s voor de toekomst DE ARBEIDSMAKELAAR.
Resultaten BPV-evaluatie
Van, voor én door het onderwijs.
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Het belang van een stage
De kubus van CSPE succesfactoren!
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Beoordelen leermiddelen
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Onze doelen en visie in beeld
Mijn stage plek is solis, afdeling Gr.Voorster. Naam: Pinar I Klas: 5a Jaar: 17 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Stages Keuzen en kansen.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
BPV INFORMATIE LEERJAAR 1 Roos Kho-Vink BPV coördinator MBO Groenhorst Almere.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Praktijk Opleiders Cursus
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Workshop duikcomputers
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Transcript van de presentatie:

3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel Workshop Marijke Heine, Aequor 13 november 2013

Kennismaken

Programma Doel Hoe werkt de kwaliteitsspiegel Ervaar het zelf Analyse van de resultaten Is het bruikbaar voor u?

Doel kwaliteitsspiegel Inzicht krijgen in de kwaliteit van de BPV Dit biedt: - verantwoording over de BPV voor de inspectie - managementinformatie - verbeterpunten voor alle partijen

Hoe werkt de kwaliteitsspiegel

Pilot 2013 Vragenlijsten gebaseerd op BPV-protocol 6 aoc’s 600 leerlingen, 220 BPV-docenten en 240 praktijkopleiders Resultaten: 1:1 spiegels en gemiddelden Percentages en open vragen

Quotes leerlingen Duidelijk stage adres, alleen zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt over taakverdeling en mijn leerdoelen, dit vind ik persoonlijk nogal jammer Super stage en super stagebegeleider!! School moet sneller dingen regelen ze zijn soms te langzaam Mijn praktijk opleider is nauwelijks aanwezig op het bedrijf  Ik zou het niet weten. Vooral niet waar ik word op beoordeeld niet en ook niet op de punten

Quotes praktijkopleiders School kan weleens wat meer informatie over de leerlingen die komen stage lopen, zodat je beter kunt weten hoe je met ze om moet gaan. Als ik beter inzicht heb in welke onderwerpen er wanneer op school worden behandeld dan kan ik daar tijdens de stagedagen op inspelen. Deze leerling is niet echt een prater maar de motivatie en inzet is goed

Quotes docenten Niet uit alle werkprocessen kan de leerling opdrachten maken. Veel wachten, omgang met dode dieren enzovoort maken dat dit type stage geschikt is voor een korte periode. Trimsalon is niet direct waar onze leerlingen na hun niveau 2 opleiding terecht kunnen. Hierdoor is de aansluiting op de praktijk niet altijd even ideaal en wordt de stage meer gezien als kennismaken met het mogelijke toekomstige werk (snuffelstage)

Aan de slag De link naar de vragenlijsten is al ingevuld: https://wellant.mylogin.info/login/project/ 6465-824 Kies een vragenlijst (respondent) en vul deze in. Noteer bij de open vragen een ‘x’ , dan kunt u snel verder met de overige vragen.

Analyse van de resultaten Bekijk de resultaten van een pilot in groepjes. Je kunt per groep kiezen uit: Voorbereiding en matching BPV periode Beoordeling en evaluatie Wat valt op en welke acties zijn denkbaar? Tijd: max 15 minuten Plenaire terugkoppeling

Vraag Zou je dit instrument willen gaan gebruiken? Heeft u nog vragen over de kwaliteitsspiegel? Dan kunt u contact opnemen met Ingrid Schilstra, projectleider Tel 0318-649540 of ischilstra@aequor.nl   U kunt ook contact opnemen met de bedrijfsadviseur van Aequor, die contactpersoon is van uw aoc.