3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel Workshop Marijke Heine, Aequor 13 november 2013
Kennismaken
Programma Doel Hoe werkt de kwaliteitsspiegel Ervaar het zelf Analyse van de resultaten Is het bruikbaar voor u?
Doel kwaliteitsspiegel Inzicht krijgen in de kwaliteit van de BPV Dit biedt: - verantwoording over de BPV voor de inspectie - managementinformatie - verbeterpunten voor alle partijen
Hoe werkt de kwaliteitsspiegel
Pilot 2013 Vragenlijsten gebaseerd op BPV-protocol 6 aoc’s 600 leerlingen, 220 BPV-docenten en 240 praktijkopleiders Resultaten: 1:1 spiegels en gemiddelden Percentages en open vragen
Quotes leerlingen Duidelijk stage adres, alleen zijn er geen duidelijke afspraken gemaakt over taakverdeling en mijn leerdoelen, dit vind ik persoonlijk nogal jammer Super stage en super stagebegeleider!! School moet sneller dingen regelen ze zijn soms te langzaam Mijn praktijk opleider is nauwelijks aanwezig op het bedrijf Ik zou het niet weten. Vooral niet waar ik word op beoordeeld niet en ook niet op de punten
Quotes praktijkopleiders School kan weleens wat meer informatie over de leerlingen die komen stage lopen, zodat je beter kunt weten hoe je met ze om moet gaan. Als ik beter inzicht heb in welke onderwerpen er wanneer op school worden behandeld dan kan ik daar tijdens de stagedagen op inspelen. Deze leerling is niet echt een prater maar de motivatie en inzet is goed
Quotes docenten Niet uit alle werkprocessen kan de leerling opdrachten maken. Veel wachten, omgang met dode dieren enzovoort maken dat dit type stage geschikt is voor een korte periode. Trimsalon is niet direct waar onze leerlingen na hun niveau 2 opleiding terecht kunnen. Hierdoor is de aansluiting op de praktijk niet altijd even ideaal en wordt de stage meer gezien als kennismaken met het mogelijke toekomstige werk (snuffelstage)
Aan de slag De link naar de vragenlijsten is al ingevuld: https://wellant.mylogin.info/login/project/ 6465-824 Kies een vragenlijst (respondent) en vul deze in. Noteer bij de open vragen een ‘x’ , dan kunt u snel verder met de overige vragen.
Analyse van de resultaten Bekijk de resultaten van een pilot in groepjes. Je kunt per groep kiezen uit: Voorbereiding en matching BPV periode Beoordeling en evaluatie Wat valt op en welke acties zijn denkbaar? Tijd: max 15 minuten Plenaire terugkoppeling
Vraag Zou je dit instrument willen gaan gebruiken? Heeft u nog vragen over de kwaliteitsspiegel? Dan kunt u contact opnemen met Ingrid Schilstra, projectleider Tel 0318-649540 of ischilstra@aequor.nl U kunt ook contact opnemen met de bedrijfsadviseur van Aequor, die contactpersoon is van uw aoc.