45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bolletjes naar rechts
Advertisements

209 leerlingen… Verdeeld in 35 groepen van 6 leerlingen: Met telkens een volwassene als begeleider…
EXAMEN en UITSLAG ZIJN VERSCHERPT PER School-Examen Centraal-Examen Het examen bestaat uit een schoolexamen (SE) dit zijn: De rapport cijfers 1,2,3,4,(klas3)
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Voorlichtingsavond 2M Donderdag 20 maart Programma  Verschillende keuzes  Opzet VMBO en MBO  3KBL in VMBO-gebouw + rondleiding  Overgangsnormen.
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Workshop OGW in de klas..
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
PO-VO conferentie 4 december 2013
D E T E R M I N A T I E leerjaar 2, BK-klassen
De tafel van….
De tafel van:.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Schoolinfo: Jessica Teunissen & Laurens de Wit DUO: Robin Mulder
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Workshop vernieuwd toezicht
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Opdracht: Ontbind de kracht F in twee krachten F 1 en F 2. Krachtenschaal: In de tekening stelt 1 cm steeds 15 N voor.
EXAMEN en UITSLAG PER Het examen bestaat uit een schoolexamen (SE) Het SE is het gemiddelde van de rapporten van de 3 e en 4 e klas Het Centraal.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Netwerk ambitieuze scholen
Oordeel inspectie Scholen worden jaarlijks beoordeeld door de Onderwijsinspectie; rond maart voorinzage, vanaf juni op site inspectie. Inspectie oordeelt.
Sturen op veranderingen Schoolvo en Managementvenster
Sjabloon Opdracht 2 Naam: Klas:. Plaats hier de foto Naam: Voornaam: Functie: Geboren op: Geboren te: Overleden op: Overleden te:
Groep 5.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Van der Meij College De sectoren Economie Techniek Zorg&Welzijn.
Centrummaten en Boxplot
WELKOM OP HET. DALTON IN THEORIE kiezen in verantwoordelijkheid zelfstandigheid samenwerking.
Tijd, afstand, snelheid.
Energie op school Docententraining. Agenda Energie op school De projectdag, de doorloop Zelf aan de slag Checklist Vragen.
Voorlichtingsavond 2 Mavo
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Training digitale didactiek
Verantwoorden over passend onderwijs Congres Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015.
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Welkom bij het vak ICT … Van Meester Muhammet.
Onderwijsinspectie – Het juridische verhaal 22 september 2015.
 PTA  CENTRAAL EXAMENS. Programma van Toetsing en Afsluiting Per vak staat hierin aangegeven:  Toetsen  Handelingsopdrachten  Praktische opdrachten.
Opdrachten en eindopdracht
Ontwikkelingen toezicht speciaal en voortgezet speciaal onderwijs Cindy Ligt Piet van de Pol.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
KENNISMAKINGSAVOND REYNAERTCOLLEGE 3 VMBO BK 5 OKTOBER 2015.
Voorlichtingsavond 2 Mavo Dinsdag 29 maart Programma  Verschillende keuzes  Opzet VMBO en MBO  3 KBL in VMBO-gebouw + rondleiding  Overgangsnormen.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Toezicht op de kwaliteit van onderwijs en de doorlopende leerlijnen 1. Waarom toezicht? 2. Hoe werkt toezicht? 3. Hoe houden we toezicht op doorlopende.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Presentatie Wegbeheer. WEGBEHEERGEGEVENS - Kwantiteit (vaste gegevens) - Kwaliteit (variabele gegevens) ONDERHOUDSSTRATEGIE - C.R.O.W.-publicatie 147.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
CENTRAAL EXAMENS PTA CENTRAAL EXAMENS.
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Schoolgroepbijeenkomst
Inleiding Presentatie over de doorstroom binnen het Floracollege
24 september 2019 Charlotte ten Kate Rianne van den Berg
Transcript van de presentatie:

45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.) Opdracht placemat (15 min.) Inventariseren en delen en afsluiten (20 min.) Inventarisatie ontvangt u per mail

Opbrengsten indicatoren Normindicatoren Toezicht kader: Opbrengsten indicatoren Normindicatoren

Opbrengstindicatoren:

Gegevens: Oordeel inspectie vanuit het inspectie rapport: per indicator Opbrengstenkaart (3jaarlijks gemiddelde): per leerweg Vensters voor verantwoording: per vak Eigen analyses: per vak(groep), per klas/docent, per Leerling

Analyses Vast gegeven, geen sturing meer mogelijk Oordeel inspectie: per indicator Vast gegeven, geen sturing meer mogelijk Opbrengstenkaart: per leerweg Vensters voor verantwoording: per vak Vast gegeven, wel voldoende gegevens voor een analyse, dus sturing mogelijk Eigen analyses: per vakgroep, per klas/docent, per Leerling

Wat te doen na analyses: Opdracht: Vorm een groep van…… mensen Benoem op de placemat samen welke acties je uitgezet hebt of kan bedenken om uit te zetten onder de docenten. Van MT naar vakgroep naar docent naar leerling en van leerling naar docent naar vakgroep naar MT! Hier heb je 15 minuten de tijd voor

Inventariseren en delen! Met z’n allen! Inventariseren en delen!

Doel acties: Van onvoldoende naar kwaliteit Werken aan kwaliteit docent Werken aan kwaliteit in de klas Werken aan kwaliteit om de klas